Problem z olejem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- maryjan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 862
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
- Lokalizacja: Ostrowite city of country
Problem z olejem
Witam mam pytanie w sprawie oleju do silnika z pompowtryskami (115KM)
Czy prawdą jest, że olej nusi być "specjalny"? Chcę wymienić po raz pierwszy od sprowadzenia olej i nie chcę zaszkodzić mojej rakiecie...
Z tego co zauważyłem w książce serwisowej jest Castrol 0W30 to nie jest przecież nic specjalnego! Serwis twierdzi, że olej musi być o specjalnej lepkości.......i za litr wołają 85PLNów
Co robić?
Czy prawdą jest, że olej nusi być "specjalny"? Chcę wymienić po raz pierwszy od sprowadzenia olej i nie chcę zaszkodzić mojej rakiecie...
Z tego co zauważyłem w książce serwisowej jest Castrol 0W30 to nie jest przecież nic specjalnego! Serwis twierdzi, że olej musi być o specjalnej lepkości.......i za litr wołają 85PLNów
Co robić?
Dziki
maryjan,
jesli robisz wymiane co 15kkm to potrzebujesz olej o normie 505.01 jesli chcez i mozesz robic wymiana na LL ( longlife ) to potrzebujesz olej o normie 506.01 lub 507.00 i nie jest wazne jaka to marka oleju ( choc prawie kazdy ma swoja ulubiona )
85 pln to stanowczo za duzo, dobry olej z 507.00 ( ten tez mozesz uzywac jak chcez wymieniac co 15kkm ) powinienes kupic za ~40 pln / litr
pozdr.
voss
jesli robisz wymiane co 15kkm to potrzebujesz olej o normie 505.01 jesli chcez i mozesz robic wymiana na LL ( longlife ) to potrzebujesz olej o normie 506.01 lub 507.00 i nie jest wazne jaka to marka oleju ( choc prawie kazdy ma swoja ulubiona )
85 pln to stanowczo za duzo, dobry olej z 507.00 ( ten tez mozesz uzywac jak chcez wymieniac co 15kkm ) powinienes kupic za ~40 pln / litr
pozdr.
voss
pozdr.
voss
voss
kup Motula za 195 PLN za 5 litrówmaryjan pisze:Co robić?
a tu masz całe info - Mammoth to sprzedaje 669 51 76 75
Motul 6100 Synergie+ 10W40 - 119zł/5L
Motul 8100 X-cess 5W40 - 195zł/5L
Motul Spec VW 505.01 - 195zł/5L
Motul Spec VW 507.00 - 280zł/5L
Motul Spec VW 506.01 - 300zł/5L
Motul 300V 20W60 Le Mans - 119zł/2L
Motul 300V 10W40 Chrono - 115zł/2L
Motul 300V 15W50 Competition - 115zł/2L
oczywiscie faktura VAT dla firm
Dobrze napisał wcześniej kolega Voss, z jednym wyjątkiem
Najważniejsze - musi spełniać normę VW 505.01. lub 506.01!!!
Wbrew pozorom 90% olejów ją spełniających 505.01 to półsyntetyki o klasie lepkości 5W40.
Opis oleju klasy 505.01:
"Specjalnie zaprojektowany do samochodów VW z silnikami Turbodiesel 100, 115, 130, 150 KM (pompowtryskiwacze).
AI SJ/CF, ACEA A3/B3, FORD WSS M2C 917A, VW 500.00, VW 505.00, VW 505.01"
Polecane są:
- Motul Specyfic 505.01 5W40,
- Mobil Specjal V 505.01 5W40,
- Valvoline Durablend 505.01 5W40,
- Tecaxo 505.01 5W40.
Oleje klasy 506.01 lepkości OW30 to tzw. Long Life - przwidziane do wymian wg wskaźnika zużycia oleju. Olej Ty ten wskaźnik i zalecenia, lej 5W40 505.01 i wymieniaj co 12-15 kkm.
507.00 to nie są raczej oleje, które bym polecał do starszych PD, a szczególnie do AJM mającego problemy z głowicą i uszczelnieniami...
[ Dodano: 05 Lip 2007 17:57 ]
Najważniejsze - musi spełniać normę VW 505.01. lub 506.01!!!
Wbrew pozorom 90% olejów ją spełniających 505.01 to półsyntetyki o klasie lepkości 5W40.
Opis oleju klasy 505.01:
"Specjalnie zaprojektowany do samochodów VW z silnikami Turbodiesel 100, 115, 130, 150 KM (pompowtryskiwacze).
AI SJ/CF, ACEA A3/B3, FORD WSS M2C 917A, VW 500.00, VW 505.00, VW 505.01"
Polecane są:
- Motul Specyfic 505.01 5W40,
- Mobil Specjal V 505.01 5W40,
- Valvoline Durablend 505.01 5W40,
- Tecaxo 505.01 5W40.
Oleje klasy 506.01 lepkości OW30 to tzw. Long Life - przwidziane do wymian wg wskaźnika zużycia oleju. Olej Ty ten wskaźnik i zalecenia, lej 5W40 505.01 i wymieniaj co 12-15 kkm.
507.00 to nie są raczej oleje, które bym polecał do starszych PD, a szczególnie do AJM mającego problemy z głowicą i uszczelnieniami...
[ Dodano: 05 Lip 2007 17:57 ]
Zapytaj tych co śmigają ARL porobionymi na 225-230 KM i na jakim oleju jeżdża i dlaczegomaryjan pisze:O Motulu słyszałem ale jakoś tak nic nie przemawia za nim...
Ostatnio zmieniony czw lip 05, 2007 17:56 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
- maryjan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 862
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
- Lokalizacja: Ostrowite city of country
507.00 to nie są raczej oleje, które bym polecał do starszych PD, a szczególnie do AJM mającego problemy z głowicą i uszczelnieniami...
Możesz rozszezyć ten problem? Sam jestem ciekaw co z głowicą i uszczelniaczami, powiem szczerze, że przed kupnem sprawdziłem opinie o tym silniku u paru znanych i mniej znanych fachowców i nikt nawet nie wspomniał otym problemie co lepiej - mówili w samych superlatywach, że żywotny, nie do zdarcia, o lepszej kulturze pracy niżeli silniki wtryskwe, oszczędności itp itd... Jedyne na co zwrócili uwagę to pilnowanie oleju czyli wymiana wcześniejsza i dobry markowy produkt...
Możesz rozszezyć ten problem? Sam jestem ciekaw co z głowicą i uszczelniaczami, powiem szczerze, że przed kupnem sprawdziłem opinie o tym silniku u paru znanych i mniej znanych fachowców i nikt nawet nie wspomniał otym problemie co lepiej - mówili w samych superlatywach, że żywotny, nie do zdarcia, o lepszej kulturze pracy niżeli silniki wtryskwe, oszczędności itp itd... Jedyne na co zwrócili uwagę to pilnowanie oleju czyli wymiana wcześniejsza i dobry markowy produkt...
Dziki
W pierszych TDI PD czyli AJM był problem z materiałem stopu na głowice i błędy w konstrukcji tej głowicy. Dlatego lubiły sobie pękać, paczyć się, tracić szczelność i były w nich problemy ze smarowaniem pompowtryskiwaczy. Więc nie ma co im życia utrudniać olejem o nieodpowiednich parametrach.maryjan pisze:Sam jestem ciekaw co z głowicą i uszczelniaczami, powiem szczerze, że przed kupnem sprawdziłem opinie o tym silniku
Kultura pracy owszem lepsza, przebieg momentu też jak w VP ale z zawodnością to już bywało różnie...
Co innego ASZ i szczególnie po 2002 roku jak dostał wał korbowy, korbowody i tłoki te same co ARL. To jest naprawdę mocny konstrukcyjnie motor.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Nie popadaj w przesadyzm, Motul jest bardzo dobry, ale to nie jest jedyny dobry olej (sam śmigam też na Motulu, żeby było jasne). Jednak to nie jest podstawa do skreślania innych olejów. Tak jak napisałem dobre są jeszcze Mobil Specjal V, Valvoline i Texaco (dwa ostatnie rozlewane jak Motul poza Polską).tomba25 pisze:Tylko Motul [505.01] do PD i wymiana co 10tyś a nie tak jak ktoś napisał 15tyś.
http://www.valvoline.pl/index_oleje_osobowe.html# - tu się przynajmniej otwarcie przyznają do tego, że 505.01 jest półsyntetykiem
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... lV5W40.asp
http://www.texaco.i-g.pl/produkty.php?id=34
Jak nie pałuje, nie ma programu, nie jeździ na dystansach mniejszych od 10 km albo nie stoi cały czas w korkach to nowoczesny olej wytrzyma spokojnie i 15 kkm, choć wcześniej wymienić na pewno nie zaszkodzi
Ostatnio zmieniony pt lip 06, 2007 23:10 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
To w takim razie mój AJM jest chyba zrobiony z tytanu i 1000% sprawdzony w fabryce bo nic mi się nie dzieje z silnikiem trzyma parametry książkowe więc leję gnojówkę i jeżdżę nawet jak jest -35 na dworze i nie zawracam sobie głowy silnikiem.
olej mobil synth s specjal v 505.01
olej mobil synth s specjal v 505.01
Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa
Czy do silnika 1,9 tdi (BMT) posiadającym DPF nadaje się ten castrol http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028274 ??
Wiem, że jak się DPF to podstawową normą jest vw 507.00, ale już wlałem ten castrol i nie wiem czy muszę zmienić?
Wiem, że jak się DPF to podstawową normą jest vw 507.00, ale już wlałem ten castrol i nie wiem czy muszę zmienić?
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
już chyba w innym temacie o to pytałeś a teraz sprawdziłem to dokładnie - choć w/w olej wlany przez ciebie posiada najwyższą klasę jakości C3 do filtrów DPF to jednak nie jest on dedykowany do twego samochodu, na stronie Castrola masz coś takiego jak "dobierz olej do swego samochodu" i dla twojego o oznaczeniu BMT niestety wychodzi olej z normą 504.00/507.00. Moim zdaniem do następnej wymiany nic się nie stanie a potem wlej 507.00 albo poszukaj specyfikacji do DPF w innych markach oleju, może z normą 505.01 nadaje się Motul, Elf albo Valvolineszt pisze:Czy do silnika 1,9 tdi (BMT) posiadającym DPF nadaje się ten castrol http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028274 ??
Wiem, że jak się DPF to podstawową normą jest vw 507.00, ale już wlałem ten castrol i nie wiem czy muszę zmienić?
tu masz specyfikację do twojego silnika
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... icle=55494
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 20:44 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.
Na stronie Castrol którą podałeś proponują olej 5W/30 dla „Golf 1.9 TDi PD Auto (QG1 – 74/85/96kW)”. Olej ten spełnia normę 504.00 i 507.00.
Ja mam golfa 2003r AXR i zarówno na stronie forum http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/ jak i w książce serwisowej podana jest norma 505.01 do spełnienia (oleje specjalnie dla pompowtryskiwaczy), czyli Castrol 5W/40 (a nie jak podają 5W/30) niektórzy twierdzą że 507.00 spełnia wymogi 505.01… dlaczego więc wymyślili osobną normę? (ewentualnie 506.01 jeśli porównywa LongLife).
Natomiast według Castrol dla „Golf 1.9 TDi (PD) 1999-2001” (były takie?) nadaje się olej 5W/40 spełniający normę 505.01….. to jest jakiś błąd na stronie Castrol? (Shell podaje tak samo!!) Czy ja coś źle interpretuje…
Mam 180 tyś. żadnej informacji jaki olej stosowany był wcześniej… na chłopski rozum nie powinienem sugerować się opisem producenta (5W/30) tylko zalać Castrol 5W/40…. będzie ok.?
Ja mam golfa 2003r AXR i zarówno na stronie forum http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/ jak i w książce serwisowej podana jest norma 505.01 do spełnienia (oleje specjalnie dla pompowtryskiwaczy), czyli Castrol 5W/40 (a nie jak podają 5W/30) niektórzy twierdzą że 507.00 spełnia wymogi 505.01… dlaczego więc wymyślili osobną normę? (ewentualnie 506.01 jeśli porównywa LongLife).
Natomiast według Castrol dla „Golf 1.9 TDi (PD) 1999-2001” (były takie?) nadaje się olej 5W/40 spełniający normę 505.01….. to jest jakiś błąd na stronie Castrol? (Shell podaje tak samo!!) Czy ja coś źle interpretuje…
Mam 180 tyś. żadnej informacji jaki olej stosowany był wcześniej… na chłopski rozum nie powinienem sugerować się opisem producenta (5W/30) tylko zalać Castrol 5W/40…. będzie ok.?
- xxxPALUCHxxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 967
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
- Lokalizacja: POLSKA
jaro4444 pisze:maryjan napisał/a:
O Motulu słyszałem ale jakoś tak nic nie przemawia za nim...
Zapytaj tych co śmigają ARL porobionymi na 225-230 KM i na jakim oleju jeżdża i dlaczego
jaro4444...jaki olej masz na mysli?
mnie wlasnie czeka wkrotce wymiana oleju..samochod ma przejchane 170tys/ silnik ARL / 187KM (dynosoft) ..teraz jest zalany olej CASTROLE EDGE 5W40 FULLY SYNTHETIC spelniajacy norme 505.01 , tak przynajmniej wynika z zawieszki na silniku..
zastanawiam sie czy pozostac przy Castrolu czy jednak zalac MOTULa...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości