I padła decyzja , silnik został rozebrany i >>>>>>>>>>>>>>nic nowego, pompa wizualnie wyglada na sprawną, brak wyczuwalnych luzów , zawór przelewowy nie jest dostępny z zewnątrz , może ktoś podpowie jak ją sprawdzić czy bez namysłu wymieniać

, pokrywa zaworów zrzucona , popychacze praktycznie bez oleju, miekie. Czy istnieje sposób na ich sprawdzenie ????
[ Dodano: 04 Sie 2009 19:58 ]
Wymieniłem pompe na nową i całą poprywę z wałkami rozrządu bo moje miały luzy. Cisnienie oleju na zimnym silniku przy wolnych obrotach dochodzi do 4 at, na dobrze rozgrzanym / temperatura 93 stopnie, jednak spada do 1,4 at

lampka nie zapala się ale wydaje mi się, że jest na pograniczu. Vag na wolnych obrotach pokazuje "niskie cisnienie <2" jak podniosę obroty do 1000-1200 zmienia na OK. Silnik nadal pracuje jak disel albo jeszcze głośniej. Czego jescze szukać, bo mam juz dość tego silnika !!!!!!!!!! Czy głośna praca może być związana z regulatorami ??? tych jescze nie wymieniałe. Może inny olej i filtr , poproszę o jakieś propozycje, jakiego używacie oleju do tych 1,4 16V i jest u Was OK.
[
size=7]Po rozgrzaniu silnika zaczeła zapalać sie lampka oleju / brak cisnienia 2 bar przy 1800obrotów. Rozebrany dół silnika wszystko w porządku , jednak dodatkowo profilaktycznie wymiana panewek korbowodowych , sworzni tłoka i tulejek. Zero poprawy, wymiana oleju na Mobil1, nic nowego pomiar manometrem, w celu wyeliminowania uszkodzenia czujnika, po rozgrzaniu ledwo na wysokich obrotach 2,5 bara na niskich około 0,5.[/size]