![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
klekocze
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
klekocze
Witam wszystkich i mam taki problem może ktoś pomoże? problem polega na tym ze podczas wrzucenia drugiego bieg (nieraz trzeciego)na niskich obrotach podczas dodawania gazu słychać charakterystyczne "klekotanie" w silniku po przyspieszeniu zanika .Miał to może ktoś??Z góry dziękuje za odpowiedzi ![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
pi:-)ter
Re: klekocze
A jak przyspieszasz na 4tym i 5tym biegu to już tego nie słyszysz???Pioter9 pisze:podczas wrzucenia drugiego bieg (nieraz trzeciego)na niskich obrotach podczas dodawania gazu słychać charakterystyczne "klekotanie" w silniku po przyspieszeniu zanika
Re: klekocze
jest tez,wszystko przy niskich obrotach może to są zawory??_robert_s pisze:A jak przyspieszasz na 4tym i 5tym biegu to już tego nie słyszysz???Pioter9 pisze:podczas wrzucenia drugiego bieg (nieraz trzeciego)na niskich obrotach podczas dodawania gazu słychać charakterystyczne "klekotanie" w silniku po przyspieszeniu zanika
pi:-)ter
- Michał_1977
- _
- Posty: 14145
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
najbardziej słychać jak :wrzucam jedynkę ruszam ,dwójka biorę nogę z gazu auto toczy się potem dodaje gazu i przy przyspieszaniu słychać ten "klekot "pare sekund po czym ustaje .Michaś_1977 pisze:Kolego,zmieniasz biegi przy zbyt małej prędkości obrotowej,wtedy silnik dostaje nagły opór i ma problem z "przełamaniem" go.
Proponuję jeździć troszkę ostrzej,silnik może ociupinkę więcej pociągnie z baku,ale nie będzie się męczył,tak jak teraz.
pi:-)ter
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: pn kwie 27, 2009 16:44
- Lokalizacja: kielce
Pioter9 pisze:wrzucam jedynke,potem dwojke noga z gazu auto toczy sie i jak przyspieszam to słychac klekot
Witam cie kolego. Problem o którym piszesz jest zwany spalaniem stukowym, które jest wywołane złym ustawieniem zapłonu.
Tzn. zbyt przyspieszony zapłon powoduje owe stuki.
Dzieje się to tak:
zapłon następuje jeszcze w trakcie sprężania mieszanki czyli wtedy gdy tłok unisi się do góry a zapłon powoduje ekspłozje która wywołuje ten właśnie stuk.
Żeby wyleczyc twoje auto z tych stuków musisz wymienić czujnik spalania stukowego lub wyregulować zapłon.
pozdrawiam.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14145
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Skoro słychać to na każdym biegu, to może być tak jak pisze wojtek_fryzjer. Mam to samo i jest to fkatycznie objaw spalania stukowego. Walczę z tematem już ponad pół roku, jestem po wymianie czujnika sp. stukowego, parę innych rzeczy sprawdzone, diagnoza vagiem nic nie wykazuje, a jednak za każdym razem między obrotami ok. 2000-3500 i pod obciążeniem (przyspieszam, jazda pod górkę) słychać charakterystyczny dźwięk. Trudno to nazwać klekotem lub dzwonieniem - to coś pomiędzy. W każdym razie odruchowo kojarzy się z zaworami, ale to nie to.
Spróbuj zalać etylinę 98 i zobacz czy jest różnica! Przynajmniej będziesz wiedział czy to sposób zmiany biegów czy problem podobny do mojego... Poza tym VAG się kłania - przynajmniej na początek sprawdzenie błędów. U mnie jednakowoż zero błędów a problem jest. Najwidoczniej coś po stronie ustawienia zapłonu, ale nie wiem jak się za to zabrać.
ps. U mnie na 98tce wszystko znika - silnik chodzi cichutko! Daj znać jak u Ciebie!!!
Spróbuj zalać etylinę 98 i zobacz czy jest różnica! Przynajmniej będziesz wiedział czy to sposób zmiany biegów czy problem podobny do mojego... Poza tym VAG się kłania - przynajmniej na początek sprawdzenie błędów. U mnie jednakowoż zero błędów a problem jest. Najwidoczniej coś po stronie ustawienia zapłonu, ale nie wiem jak się za to zabrać.
ps. U mnie na 98tce wszystko znika - silnik chodzi cichutko! Daj znać jak u Ciebie!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 263 gości