GOLF II ciagle problem z hamulcami
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
- Lokalizacja: Jelenia Gora
- Kontakt:
GOLF II ciagle problem z hamulcami
Witam, w moim golfiku 1.3 '86 mam bardzo slabe hamulce, trzeba bardzo mocno wcyskac zeby wogole zachamowalo z piskiem, wymienilem ostatnio szczeki w tylnych bebnach i od tamtej pory pedal hamulca zapada sie do polowy bez zadnego efektu. Odpowietrzalem uklad juz ze 3 razy - jest ciut lepiej. ale dalej zahamowac z piskeim ciezko nawet na sniegu. Po wylaczeniu silnikia i podpompowaniu pedal twardnieje, ale jak juz odpale to znow do polowy sie zapada :/ Czy musze wymieniac pompe czy moze serwo? Jak sie powinno fachowo odpowietrzac przy wlaczonym silniku czy zgaszonym? (probowalem tak i tak).
Jeśli podpompujesz na zgaszonym silniku a później włączysz silnik i pedał się zapada to jest dobrze, serwo zaczyna działać. Przyczyna słabych hamulców szukałbym z przodu. Może klocki są już wyjechane, może niedokładnie jest odpowietrzony przód, może też być niedrożny przewód hamólcowy.Boosterpl pisze:ale jak juz odpale to znow do polowy sie zapada :/ Czy musze wymieniac pompe czy moze serwo? Jak sie powinno fachowo odpowietrzac przy wlaczonym silniku czy zgaszonym? (probowalem tak i tak).
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
No właśnie w mk1, mk2 i mk3 samoregulatorem jest klin, który sam się ustawia. Działa on przy wciskaniu hamulca i kończy ustawiać jak szczęki dojdą prawie do bębnów. Według mnie to masz padniętą pompe i przepuszcza ona płyn między sekcjami. Załóż inną pompe i powinno się uspokoić. Poodkręcaj też przewody od pompy i kół i sprawdź ich drożność dmuchając w przewód. Jak płyn zacznie lecieć szybciej to przewód drożny, a jak nie to zatkany.
-
- Ma gadane
- Posty: 157
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
- Lokalizacja: Gdynia
Skoro okładziny nowe..
1. Cylinderki..
2. Tarcze i klocki wymagają wymiany..
3. Jak nie gubisz płynu ani nie zapowietrza się.. to przewody raczej ok.
4. Jak się powoli zapada pedał (aż do podłogi).. to pompa..
5. Jak się zapada do pewnego momentu a potem twardy jak cegła, to vacum pompa..
Możliwe jeszcze polaczenie 4 i 5.. Ciekawe jako kolejna usterka mnie czeka (znaczy się, jeszcze o czym nie wiem )
A tarcze z tyłu "tylko zwalniają". Blokują się przy naprawdę małych prędkościach (ciekawe co chciałem zrobić skrzyni "zwalniając" silnikiem *awaryjnie* na 1ce..)
1. Cylinderki..
2. Tarcze i klocki wymagają wymiany..
3. Jak nie gubisz płynu ani nie zapowietrza się.. to przewody raczej ok.
4. Jak się powoli zapada pedał (aż do podłogi).. to pompa..
5. Jak się zapada do pewnego momentu a potem twardy jak cegła, to vacum pompa..
Możliwe jeszcze polaczenie 4 i 5.. Ciekawe jako kolejna usterka mnie czeka (znaczy się, jeszcze o czym nie wiem )
A tarcze z tyłu "tylko zwalniają". Blokują się przy naprawdę małych prędkościach (ciekawe co chciałem zrobić skrzyni "zwalniając" silnikiem *awaryjnie* na 1ce..)
A jak tam Ci wspomaganie (serwo działa)??? Co Ci się dzieje z pedałem jeśli odpalisz silnik na wciśniętym hamulcu - opada czy nie? Bo jak nie, to strasznie źle z serwem.
I faktycznie jeśli nie to, to trzeba szukać z przodu, bo z tyłu to hamulce są słabiuutkie zgodnie z ECE 13.
I faktycznie jeśli nie to, to trzeba szukać z przodu, bo z tyłu to hamulce są słabiuutkie zgodnie z ECE 13.
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Pierwszy objaw - podpompowanie i twardnienie pedału ( powinien w miarę pompowania być coraz wyżej) to typowy objaw zapowietrzenia. (możliwe są inne przyczyny, ale ta jest chyba najczęstsza). Jeśli po zapaleniu silnika pedał się zapada to znaczy , że serwo działa. Nie opada na podłogę więc pompa jest raczej dobra.Wyciek też powodowałby "pedał na podłodze" Stawiam na zapowietrzenie przodu, zakładając, że klocki są dobre.Boosterpl pisze:Po wylaczeniu silnikia i podpompowaniu pedal twardnieje, ale jak juz odpale to znow do polowy sie zapada :/ Czy musze wymieniac pompe czy moze serwo? Jak sie powinno fachowo
[ Dodano: Wto Sty 17, 2006 20:00 ]
ZgaszonymBoosterpl pisze:Jak sie powinno fachowo odpowietrzac przy wlaczonym silniku czy zgaszonym? (probowalem tak i tak).
-
- Kalinowa Mad Driver
- Posty: 580
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
- Lokalizacja: Radzionków
- Kontakt:
panowie ja mam chyba podpobny problem bo ja jade i wcisne hamulec to pedal leci mi do konca prawie. jak puszcze i nacisne go szybko jeszcze raz to juz lapie u gory. jutro modpale silnik na napompowanym hamulcu i zobacze. plyn ze zbiorniczka mi nie ucieka.
Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl
-
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
- Lokalizacja: Jelenia Gora
- Kontakt:
Witam,
dzieki sliczne za wypowiedzi, w moim przypadku po wymianie cylinderkow nie wiele lepiej, co sie okazalo to z przedniego lewego przewodu lecialo za niskie cisnienie, byl czyms przytkany jakims syfem. Przy odpowietrzeniu deplem mocno w pedal az w koncu zachlapalem cala twarz mechanika plynem - odpuscilo syf wylecial co blokowal i juz jest dobrze
dzieki sliczne za wypowiedzi, w moim przypadku po wymianie cylinderkow nie wiele lepiej, co sie okazalo to z przedniego lewego przewodu lecialo za niskie cisnienie, byl czyms przytkany jakims syfem. Przy odpowietrzeniu deplem mocno w pedal az w koncu zachlapalem cala twarz mechanika plynem - odpuscilo syf wylecial co blokowal i juz jest dobrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 557 gości