witam
Ostatnio zauwazyłem ze blokuje mi sie pedał gazu. dojeżdzając do świateł na luzie auto trzyma obroty (różny zakres) luba jadac na jakimkolwiek biegu auto samo przyspiesza bez mojej ingerencji w pedał gazu.
Pytanie jakie czynnosci poczynic aby uniknąc tego typu zdarzeń?
wystarczy abym przeczyscił przepustnice???
pozdrawiam
Blokująca sie przespustanica
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
przeczyszczenie może pomóc pod warunkiem że linka gazu nie jest za mocno naciągnięta (powinna mieć luz) i że masz silniczek krokowy sprawny, on odpowiada za wolne obroty, jeśli nie działa poprawnie to potrafi podtrzymywać obroty, silniczek krokowy głupieje też w przypadku za mocno naciągniętej linki gazu.
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
jakie masz wolne obroty? po tym jak silnik sam ciągnie i wrzucisz na luz to jakie obroty są? jężeli silniczek krokowy jest sprawny i linka gazu nie naciągnięta to trzeba szukać nieszczelności, lewego powietrza, poruszaj wtryskiem na wolnych obrotach i obserwuj czy obroty się zmieniają
[ Dodano: 01 Cze 2009 14:45 ]
zapomniałem dodać że w przypadku kiedy przepustnica by się ewidentnie zacinała (możesz to ręcznie sprawdzić) to chyba tylko wymiana, ponieważ jest ona nierozbieralna i oś przepustnicy jest na łożyskach, chyba że moczenie ropie i rozruszanie łożysk jej pomorze
[ Dodano: 01 Cze 2009 14:45 ]
zapomniałem dodać że w przypadku kiedy przepustnica by się ewidentnie zacinała (możesz to ręcznie sprawdzić) to chyba tylko wymiana, ponieważ jest ona nierozbieralna i oś przepustnicy jest na łożyskach, chyba że moczenie ropie i rozruszanie łożysk jej pomorze
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
wyglada to np tak. przyspieszając po chwili puszczam pedał a on dalej ciagnie (obr. do 3,5 tys.) jak bym wogule nogi z gazu nie sciagnał, i jest tak moze przez jakies 5 sekund, po całym tym zdarzeniu wszytko wraca do normy.
innym razem moze byc tak ze przyspieszajac wrzucam na luz a obroty skacza najczesciej do 3,5 tys obrotów i tak utrzymuja sie moze przez 3 sekundy. potem jest juz w porzadku.
podstawa wtrysku jest w porzadku lub on sam, postepowałem tak jak w/w i zero reakcji, wsio oki.
innym razem moze byc tak ze przyspieszajac wrzucam na luz a obroty skacza najczesciej do 3,5 tys obrotów i tak utrzymuja sie moze przez 3 sekundy. potem jest juz w porzadku.
podstawa wtrysku jest w porzadku lub on sam, postepowałem tak jak w/w i zero reakcji, wsio oki.
możesz zrobić jeszcze dwa testy, na wyłączonym silniku zdjąć obudowę wtrysku i ręcznie otwierając przepustnice wyczuć czy ma jakieś opory lub się zacina, mam nadzieję że jest ona już wyczyszczona, jeśli tego ręką nie wyczujesz to niestety silniczek krokowy może to powodować, drugi test to wymontowanie silniczka krokowego i ustawienie wolnych obrotów na lince gazu naciągając ją lekko, jeżeli te objawy znikną to masz odpowiedź, przed tym wszystkim możesz reset kompa zrobić może jakieś błędy są, po odłączeniu silniczka krokowego też reset zrób
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości