Temperatura silnika a wslaźnik temp. cieczy.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pt lut 29, 2008 18:10
- Lokalizacja: Jaczków koło Kamiennej Góry.
- Kontakt:
Temperatura silnika a wslaźnik temp. cieczy.
Witam
Dziś podczas pomiaru VAGiem temperatury silnika (benzyna, 1,8 ADZ, 1996 rok) wentylator chłodnicy włączył się przy temperaturze 92,7 stopnia C. Czyli jest OK. Ale wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej na desce rozdzielczej pokazywał niecałe 70 stopni. Co w tym przypadku należy wymienić, sprawdzić itp?
Dziś podczas pomiaru VAGiem temperatury silnika (benzyna, 1,8 ADZ, 1996 rok) wentylator chłodnicy włączył się przy temperaturze 92,7 stopnia C. Czyli jest OK. Ale wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej na desce rozdzielczej pokazywał niecałe 70 stopni. Co w tym przypadku należy wymienić, sprawdzić itp?
Ostatnio zmieniony ndz maja 31, 2009 19:31 przez pamor, łącznie zmieniany 1 raz.
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
to jest ten sam czujnik(2 w jednym)chmurapawel pisze:czujnik temp chłodziwa ten od licznika, bo ten ktory vagiem sprawdzales to pomiar innego czujnika,
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
moze i ten sam ale 4 pinowy, wiec dane które sa podawane do kompa są inne niż te przekazywane na deske. Ja stawiam na czujnik
tu maż dane do sprawdzenia
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
tu maż dane do sprawdzenia
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Ostatnio zmieniony ndz maja 31, 2009 20:48 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pt lut 29, 2008 18:10
- Lokalizacja: Jaczków koło Kamiennej Góry.
- Kontakt:
A więc tak. Wróciłem z garażu. Rzeczywiście czujnik jest czteropinowy. Przy temperaturze około 25-40 stopni (stwierdzone po macaniu ręką) na jednym obwodzie 1300 ohm a na drugim 1740 ohm, Czy nie powinno na obu pokazać to samo?
Ostatnio zmieniony ndz maja 31, 2009 21:07 przez pamor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie, masz faktycznie złe wskazania na obwodzie licznika (2-4), opory tam powinny być niecałe 2 razy mniejsze jak na obwodzie do sterownika silnika (1-3)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 324 gości