Jak sprawdzić stan silnika? (na zamianę)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szysz61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:06
Lokalizacja: Kościerzyna

Jak sprawdzić stan silnika? (na zamianę)

Post autor: szysz61 » pt maja 29, 2009 22:40

Zastanawiam się nad zamianą silnika SDI na TDI. Sprzedający na allegro opisują, że oferowane przez nich silniki mają mały przebieg i są w super stanie technicznym. Chciałbym się poradzić forumowiczów,
Jak można i czy w ogóle da się sprawdzić stan faktyczny takiego silnika?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob maja 30, 2009 15:05

Najlepiej odpalić i posłuchać ...wprawne ucho od razu oceni czy silnik jest w dobrej kondycji .Bez odpalania możesz jedynie zmierzyć ciśnienie na garach ,trzeba wtedy wykręcić wtryskiwacze lub świece żarowe no i silnik musi mieć rozrusznik żeby było jak nim pokręcić .Wynik pomiaru ciśnienia w okolicach 30barów dla silnika z komorami wirowymi i pośrednim wtryskiem (D i TD ) świadczy o dobrej kondycji silnika.Dla silników z bezpośrednim wtryskiem TDI wartości te mogą być mniejsze ok 28 barów ,jeszcze ważna żecz :różnice ciśnień pomiedzy garami nie powinny być większe niż 1 do 1,5 bara .Kupowanie na" zapewnienia " sprzedającego o idealnym stanie jest w zdecydowanej większości przypadków loterią i trzeba podchodzić do tego z dystansem


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
szysz61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:06
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: szysz61 » sob maja 30, 2009 21:14

Odpalenie wymontowanego silnika jest raczej niemożliwe. Wychodzi więc, że jedyny sposób oceny kondycji silnika to sprawdzenie cisnienia w cylindrach. Czy można sprawdzić na sucho np.luzy na wale, zużycie turbosprężarki, uszczelkę pod głowicą?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz maja 31, 2009 00:00

Raczej nie ,przynajmniej ja nie znam takiego sposobu...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
krzysiek1aa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn maja 25, 2009 16:03
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: krzysiek1aa » ndz maja 31, 2009 08:34

Musisz kupic z gwarancja rozruchowa na umowie przelozyc silniki ,
zmierzyc cisnienie w cylindrach w tdi ok 19,7 bar no i sie nim bujnac jesli wszystko jest ok to mozna go kupic ,
na allegro kazdy silnik ma w opisie mały przebieg ale nie wierz w to bo to chwyt marketingowy zeby tylko sprzedac


1z 1.9 tdi
ALH 1.9 tdi+0,216Bosch+GT1749VB+ CHIPS

Awatar użytkownika
szysz61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:06
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: szysz61 » ndz maja 31, 2009 21:15

Opcja montażu i sprawdzenia w miejscu zakupu odpada. Chcę najpierw zgromadzić wszystkie potrzebne części a potem zrobić to samodzielnie. Z tego co piszecie wynika, że kupowanie osobno silnika przypomina ruletkę. i to większą niż kupowanie całego auta.



Awatar użytkownika
krzysiek1aa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn maja 25, 2009 16:03
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: krzysiek1aa » pn cze 01, 2009 07:43

w twojim wypadku to ruletka na twojim miejscu dobrze bym sie zastanowil co zrobick, chyba ze znajdziesz taki zamontowany jeszcze w ramie, po dzwonie.
Na twojim miejscu nie kupowal bym kota w worku bo z tymi silnikami różnie bywa...


1z 1.9 tdi
ALH 1.9 tdi+0,216Bosch+GT1749VB+ CHIPS

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn cze 01, 2009 11:30

Można też kupić jakiś tańszy i od razu rozebrać i zrobić remoncik i wymianę panewek, pierścieni. Ale to też loteria. Tak czy inaczej od ryzyka nie uciekniesz, bo raczej nikt sie nie zgodzi żebyś wziął silnik, zamontował, sprawdził i dopiero zapłacił lub zrezygnował. Chyba że umówisz się np. na zaliczkę powiedzmy 300zl. bezzwrotną, to może się ktoś zgodzi a ty ryzykujesz tylko 300zl.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości