Mały problem z rozrządem.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Mały problem z rozrządem.

Post autor: tauka » pn sty 16, 2006 23:05

Wymieniłem pasek rozrządu (nowy firmy GATES) i pompę wodną (DOLTZ). Po złożeniu okazało się że coś piszczy. Padło na pompę wodną. No to pompa poszła na gwarancję dostałem drugą. Załozyłem i znowu piszczy tylko,że dopiero jak auto się rozgrzeje. No to się wkurzyłem i kupiłem pompę firmy SKF. Założyłem i znowu pisk. Ale dodam ,że piszczy tylko na wolnych obrotach. Myślałem myślałem i wymyśliłem, że założe stary paske rozrządu (pompa jest napinaczem) i o dziwo przestało piszczeć. Znaczy piszczy, ale naprawdę cicho i tylko na talkich obrotach koło 900 obr/min.

Może ktoś mi powie co może być przyczyną?? Pasek rozrządu był lipny, czy może któreś kółka są wyjechane i nie tak to chodzi. Bo teraz nie wiem co zrobić. Czy zostawić to na starym pasku (jest jeszcze w miarę dobry, żednych pęknięć, ani wyjechanych zębów) czy kupić nowy, czy co zrobić. Nie wiem czy jest sens kupować nowy, bo jak będzie to samo, to mnie szlag trafi. No i ktoszkę z kasą już krócho się zrobiło przez te piszczenie. Poradźcie mi.


Obrazek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn sty 16, 2006 23:30

nie zabardzo wiem co w trawie piszczy, ale skoro na starym nie piszcy to znaczy że kółka już wyrobione i nowy pasek będzie się slizgał, nie wiem jaki masz przebieg ale jak duży to i warto kółka wymienić--mogą być już wyślizgane


:-k ...

rurov
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob gru 11, 2004 21:44
Lokalizacja: Skarżysko-Kam
Kontakt:

Post autor: rurov » pn sty 16, 2006 23:47

Miałem to samo. Nowa pompa SKF, pasek Gates. Wymieniłem jeszcze rolkę i pasek od wspomagania. Okazało się że miałem za bardzo napiety pasek rozrządu.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn sty 16, 2006 23:50

rurov pisze:Okazało się że miałem za bardzo napiety pasek rozrządu.
to też jest wazne, i to warto sprawdzić
Ostatnio zmieniony wt sty 17, 2006 07:18 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

stonalodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 13:26
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: stonalodz » wt sty 17, 2006 00:00

tauka pisze:Po złożeniu okazało się że coś piszczy.

ja tak mialem z trabancie. poluzowalm troche i juz przestalo świergotać :)



wioslo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn sty 16, 2006 03:06
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: wioslo » wt sty 17, 2006 00:21

sprawa jest bardzo prosta jeżeli piszczy to pasek rozrządu jest za mocno napięty.A tak przy okazji zawsze gdy sie wymienia rozrząd to wymienia się pasek z napinaczem i rolkami prowadzącymi



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt sty 17, 2006 06:37

wioslo pisze:to wymienia się pasek z napinaczem i rolkami prowadzącymi
Kiedy tu nie ma napinaczy i rolek prowadzacych. Jest pompa jako napinacz i kółka na wale i wałku rozrządu.


Obrazek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt sty 17, 2006 07:18

spryskaj pasek lekko wodą i słuchaj czy przestanie piszczeć, jeżeli tak to proponuję poluzować min. pasek


:-k ...

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt sty 17, 2006 10:27

tauka pisze:Kiedy tu nie ma napinaczy i rolek prowadzacych. Jest pompa jako napinacz i kółka na wale i wałku rozrządu.
Pasek masz za mocno napięty i już. Troche go poluzuj i powinno się uspokoić.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt sty 17, 2006 11:38

Mogłeś zabardzo naciągnąc pasek pompą - to jedyne co mi do głowy przychodzi


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt sty 17, 2006 15:53

Nie możliwe, bo pasek był już nawet tak poluzowany, że lekko schodził z kółka rozrządu a dalej piszczał.


Obrazek

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » czw sty 26, 2006 00:42

Dzisiaj doszedłem, co jest przyczyna piszczenia paska jak auto się rozgrzeje.

A mianowicie. Jak auto jest zimne pasek jest taki luźny, że prawie sam spada z kółka rozrzadu jak się go pociągnie. Natomiast jak autko się rozgrzeje, to pasek robi się tak caisny, że cięzko go obrócić juz nie o 90 stopni, ale nawet o 45.

Co może być przyczyna tego stanu rzeczy. Pasek róznież był załozony stary i też tak się działo. Miał ktos taki przypadek?? Albo ma jakiś pomysł co z tym zrobić??

Kupić nowy pasek, czy jest coś innego przyczyną??


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 282 gości