Koniec sprzęgła?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Koniec sprzęgła?
Dzisiaj zaczęło mi sie nagle ślizgać sprzęgło. Co ciekawe usterka ta szybko postępuje bo jeszcze rano ślizgało sie na 5ce, a teraz wieczorem juz się ślizga i na 4rce i na 3jce.
Dodam, że wymieniałem już sprzęgło jakieś 30tys km temu(komplet sachs). Czy to możliwe , żeby tak szybko zużyła się tarcza/docisk?
Miałem/mam tez problemy z zostającym w "połowie" pedałem sprzęgła(tak mechanik poskładał przy poprzedniej wymianie). Może to jest przyczyna?
Ewentualnie jakie sprzęgło założyć przy wymianie? Bo mam nieco wzmocnionego AAZeta?
Widziałem jakieś o większej średnicy z passata 215mm, ale nie wiem czy podejdzie bo jest na 28 zębów chyba?
http://moto.allegro.pl/item648650172_sp ... _9_td.html
Uff znowu się szykuje wydatek...pomóżcie...
Dodam, że wymieniałem już sprzęgło jakieś 30tys km temu(komplet sachs). Czy to możliwe , żeby tak szybko zużyła się tarcza/docisk?
Miałem/mam tez problemy z zostającym w "połowie" pedałem sprzęgła(tak mechanik poskładał przy poprzedniej wymianie). Może to jest przyczyna?
Ewentualnie jakie sprzęgło założyć przy wymianie? Bo mam nieco wzmocnionego AAZeta?
Widziałem jakieś o większej średnicy z passata 215mm, ale nie wiem czy podejdzie bo jest na 28 zębów chyba?
http://moto.allegro.pl/item648650172_sp ... _9_td.html
Uff znowu się szykuje wydatek...pomóżcie...
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 11:27 przez Michnik, łącznie zmieniany 2 razy.
w AAZ sprzęgło nie bardzo daje sobie radę z podniesionymi mocami, poza tym nie ma innego żeby podpasowac z innego silnika. Oprócz tarczy i docisku, zużywa się taki pręt i talerzyk na którym się ten pręt opiera, jedno z drugim się ściera i mamy luz.
U mnie też były problemy ze sprzęgłem, gdy kupiłem tarczę, miała taką samą grubośc jak stara, dorwałem jeszcze ten talerzyk z prętem, które w porównaniu ze starym były dużo mniej zużyte, poskładałem i śmiga do tej pory, mimo mocno podkręconej pompy daje rade i koła drą asfalt, a sprzęgło nawet nie piśnie
U mnie też były problemy ze sprzęgłem, gdy kupiłem tarczę, miała taką samą grubośc jak stara, dorwałem jeszcze ten talerzyk z prętem, które w porównaniu ze starym były dużo mniej zużyte, poskładałem i śmiga do tej pory, mimo mocno podkręconej pompy daje rade i koła drą asfalt, a sprzęgło nawet nie piśnie
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]
Michnik,
jeśli chcesz takie sprzęgło jak siedzi w passacie to musisz sprzęgło zmienić oraz skrzynię wraz z układem wysprzęgłającym oraz wybierakiem biegów na linki.
ewentualnie polecam czeskie sprzęgło.
u mnie już blisko pół roku jeździ ale to inna sprawa bo ja nowego to na pół gazu nie mam jak dawkę podkręcę na zdrowy dymek
wcześniej jak miałem GT2052V to wystarczyło by pięć minut na trasie gdzie częśto trzeba było chamować i przyspieszać żeby sprzęgło całkowicie zniszczyć.
po długich przejściach trafiłem na tą czeską tarczę i mam spokój względny bo tarcza się trzyma choć z wygląg ma nie zbyt zachęcający.
teraz pracuję nad sprzęgłem do skrzyni 020 na tłumiku drgań z AUDI 100 2.0 cyl i dociskiem na podwójnej sprężynie .
zobaczymy co z tego wyjdzie i czy skrzynia sę wcześniej nie rozleci
[ Dodano: 30 Maj 2009 07:58 ]
ewentualnie nie deptaj jakiś czas to ta wartwa okładziny którą spaliłeś powinna się zetrzeć i sprzęgło powinno wrócić do formy ale jednak to już nie będzie to samo co wcześniej
jeśli chcesz takie sprzęgło jak siedzi w passacie to musisz sprzęgło zmienić oraz skrzynię wraz z układem wysprzęgłającym oraz wybierakiem biegów na linki.
ewentualnie polecam czeskie sprzęgło.
u mnie już blisko pół roku jeździ ale to inna sprawa bo ja nowego to na pół gazu nie mam jak dawkę podkręcę na zdrowy dymek
wcześniej jak miałem GT2052V to wystarczyło by pięć minut na trasie gdzie częśto trzeba było chamować i przyspieszać żeby sprzęgło całkowicie zniszczyć.
po długich przejściach trafiłem na tą czeską tarczę i mam spokój względny bo tarcza się trzyma choć z wygląg ma nie zbyt zachęcający.
teraz pracuję nad sprzęgłem do skrzyni 020 na tłumiku drgań z AUDI 100 2.0 cyl i dociskiem na podwójnej sprężynie .
zobaczymy co z tego wyjdzie i czy skrzynia sę wcześniej nie rozleci
[ Dodano: 30 Maj 2009 07:58 ]
ewentualnie nie deptaj jakiś czas to ta wartwa okładziny którą spaliłeś powinna się zetrzeć i sprzęgło powinno wrócić do formy ale jednak to już nie będzie to samo co wcześniej
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
A czy to czeskie sprzęgło to takie? Tak sie nazywa ta firma?arwam pisze:Michnik,
jeśli chcesz takie sprzęgło jak siedzi w passacie to musisz sprzęgło zmienić oraz skrzynię wraz z układem wysprzęgłającym oraz wybierakiem biegów na linki.
ewentualnie polecam czeskie sprzęgło.
u mnie już blisko pół roku jeździ ale to inna sprawa bo ja nowego to na pół gazu nie mam jak dawkę podkręcę na zdrowy dymek
wcześniej jak miałem GT2052V to wystarczyło by pięć minut na trasie gdzie częśto trzeba było chamować i przyspieszać żeby sprzęgło całkowicie zniszczyć.
po długich przejściach trafiłem na tą czeską tarczę i mam spokój względny bo tarcza się trzyma choć z wygląg ma nie zbyt zachęcający.
teraz pracuję nad sprzęgłem do skrzyni 020 na tłumiku drgań z AUDI 100 2.0 cyl i dociskiem na podwójnej sprężynie .
zobaczymy co z tego wyjdzie i czy skrzynia sę wcześniej nie rozleci
[ Dodano: 30 Maj 2009 07:58 ]
ewentualnie nie deptaj jakiś czas to ta wartwa okładziny którą spaliłeś powinna się zetrzeć i sprzęgło powinno wrócić do formy ale jednak to już nie będzie to samo co wcześniej
http://moto.allegro.pl/item635444076_vw ... _9_td.html
Cena bardzo zachęcająca...
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
i pozniej kolejny temat z cyklu "slizga mi sie sprzeglo"Michnik pisze:Cena bardzo zachęcająca...
Michnik masz zapelniona skrzynke PW?
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 09:39 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Zajrzałem dzisiaj do silnika bo coś paliwem śmierdziało. Okazuje się, cały mokry!
Wydaje mi się, że cieknie paliwo z tyłu pompy wtryskowej. I teraz zastanawiam się czy nie mogło sie ono przedostać jakoś do sprzęgła co spowodowało jego ślizganie się?
Dodam jeszcze(dla tankujących biopaliwa), że stało się to zaraz po zalaniu paliwa z Bliskiej tzw Bioester!
[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 10:22 am ]
Wiadomośc na skrzynkę doszła.
Doszedł kolejny problem o którym powyżej...
Wydaje mi się, że cieknie paliwo z tyłu pompy wtryskowej. I teraz zastanawiam się czy nie mogło sie ono przedostać jakoś do sprzęgła co spowodowało jego ślizganie się?
Dodam jeszcze(dla tankujących biopaliwa), że stało się to zaraz po zalaniu paliwa z Bliskiej tzw Bioester!
[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 10:22 am ]
Pytam bo ARWAM pisał o jakimś czeskim sprzęgle, że jest niezłe i nie wiem czy to nie to.zaprzal pisze:i pozniej kolejny temat z cyklu "slizga mi sie sprzeglo"Michnik pisze:Cena bardzo zachęcająca...
Michnik masz zapelniona skrzynke PW?
Wiadomośc na skrzynkę doszła.
Doszedł kolejny problem o którym powyżej...
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 10:26 przez Michnik, łącznie zmieniany 2 razy.
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
za granica tez pisali ze po zastosowaniu biopaliwa uklad wtryskowy musi byc bardzo szczelny bo pojawia sie wycieki... wiec to nei wina konkretnej stacji
wracajac do sprzegla to arwam napisal:
[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 10:30 am ]
wracajac do sprzegla to arwam napisal:
wiec moim zdaniem to półśrodki jesli i tak ma sie slizgac....arwam pisze:ewentualnie polecam czeskie sprzęgło.
u mnie już blisko pół roku jeździ ale to inna sprawa bo ja nowego to na pół gazu nie mam jak dawkę podkręcę na zdrowy dymek
[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 10:30 am ]
moim zdaniem polowa sukcesu to mocny dociskarwam pisze:Michnik,
ja kupowałem samą tarczę bo mi u znajomego padło w drodze i musiałem zakładać co siępod rękę nawinreło ale w brew pozorom i jego wyglądowi trzyma się świetnie
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
tak moje sprzęło wygląda
zaprzal, dokładnie ale myślę że ta tarcza znacznie więcej może wytrzymać niż jest w stanie przenieśc fabryczny dociskzaprzal pisze:[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 10:30 am ] arwam napisał/a:
Michnik,
ja kupowałem samą tarczę bo mi u znajomego padło w drodze i musiałem zakładać co siępod rękę nawinreło ale w brew pozorom i jego wyglądowi trzyma się świetnie
moim zdaniem polowa sukcesu to mocny docisk
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
zwykly zbieg okolicznosci ja przelatalem na takim paliwie sporo (zreszta na zwyklym roslinnym tez)Dodam jeszcze(dla tankujących biopaliwa), że stało się to zaraz po zalaniu paliwa z Bliskiej tzw Bioester!
sprawdz czy zaden wezyk powrotny Ci sie nie lal - mialem tak u siebie ze cieklo z wezyka wprost na sprzeglo i wtedy sie slizgalo
ps moze uszczelniasz na wale lub w skrzyni puscil i Ci zaoleja sprzeglo
[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 11:26 am ]
PS 2 - to tematy umieszczamy w odpowiednim do tego dziale!
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 11:26 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Jeżeli sprzęgło w połowie jest i masz linkę z samo regulatorem to może to być wina linki , zacina się samo regulator , lub zaciął się w połowie, ja tak miałem i jeździłem, pa początku były poślizgi , potem działał pedał tylko połowie efektem tego było ślizganie się sprzęgła co u mnie spowodowało spalenie tarczy oraz docisku .Jeżeli masz z samo regulatorem linkę oblukaj ją.
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 12:57 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 181 gości