Dziwny problem z gaśnięciem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

budzyn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 10:31
Lokalizacja: [NDZ] Działdowo

Dziwny problem z gaśnięciem

Post autor: budzyn » śr maja 27, 2009 20:06

Witam

Od pewnego czasu pojawił sie problem, który nie wiem jak ugryźć.
Podczas jazdy, gdy samochód osiągnie już prawidłową temperaturę samochód potrafi nagle zgasnąć. I nie ma możliwości go ponownie zapalić. Zauważyłem, że po ponownym przekręceniu kluczyka nie zapala się KONTROLKA ŚWIEC ŻAROWYCH. i dopóki ona się nie zapali - samochodu nie można uruchomić. Czasem pomaga przekręcenie kluczyka aż zapalą się kontroli i czekanie - czasem 30 sek - czasami 5 minut i wtedy zapali się KONTROLKA i można samochód spokojnie uruchomić.

Taki przypadek zdarza się również na postoju - gdy wracam do samochodu po krótkim lub dłuższym postoju.

Nie jestem w stanie poradzić sobie z tym problemem, gdyż występuje on sporadycznie.
Co może być powodem tej usterki??

Posiadam golfa IV 1998r. AHF 110KM



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 27, 2009 23:12

przekaźnik nr 109 pod deską rozdzielczą - albo wymienić albo rozebrać i lutownicą poprawić luty na jego płytce drukowanej.


Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr maja 27, 2009 23:17

Sztomel pisze:przekaźnik nr 109 pod deską rozdzielczą - albo wymienić albo rozebrać i lutownicą poprawić luty na jego płytce drukowanej.
Racja to będzie to, czyli felerny 109 :hmm:



budzyn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 10:31
Lokalizacja: [NDZ] Działdowo

Post autor: budzyn » czw maja 28, 2009 15:50

Witam

Zakupiłem dziś przekaźnik 109. Chciałbym go wymienić. Macie może schemat jak rozebrać te plastiki pod kierownicą, żeby dostać się do przekaźników??



Awatar użytkownika
borys77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw sty 19, 2006 15:38
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: borys77 » czw maja 28, 2009 21:30

Witam .
U mnie w samochodzie dzisiaj wystąpił podobny problem.Jak stałem w korku zgasł mi silnik.Przez chwilę zaczeły mrygać kontrolki i obrotomież zaczął szaleć.Jak go odpaliłem to kontrloka od ręcznego zaczeła szybko mrygać (ręczny był zaciągniety).Odpalił bez problemów.A pózniej podczs jazdy mi zgasł ,ale było prawie nie zauważalne trwało pół sekundy dosłownie zapaliła sie kontrolka od swiec i odpalił momentalnie znowu.
Czy to może być ten sam problem czy ciężko powiedzieć.Vag żadnych błędów nie znalazł.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw maja 28, 2009 23:18

borys77 pisze:Witam .
U mnie w samochodzie dzisiaj wystąpił podobny problem.Jak stałem w korku zgasł mi silnik.Przez chwilę zaczeły mrygać kontrolki i obrotomież zaczął szaleć.Jak go odpaliłem to kontrloka od ręcznego zaczeła szybko mrygać (ręczny był zaciągniety).Odpalił bez problemów.A pózniej podczs jazdy mi zgasł ,ale było prawie nie zauważalne trwało pół sekundy dosłownie zapaliła sie kontrolka od swiec i odpalił momentalnie znowu.
Czy to może być ten sam problem czy ciężko powiedzieć.Vag żadnych błędów nie znalazł.
Przy przekaźniku 109 nie wywala błędu i wiadomo,zę to on



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt maja 29, 2009 03:07

Po co wam schemat?????? Wykręcić 2 śrubki torx od tablicy bezpieczników - jej osłona jest na zatrzaskach - no i widać - można rękę wsadzić - oto jest przekaźnik 109!

[ Dodano: 29 Maj 2009 03:09 ]
Właśnie - no i po co nowy - wystarczy zimne luty poprawić - no chyba że lutownicy nie macie!



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt maja 29, 2009 05:24

można też odkręcić dolną (zupełnie od spodu deski rozdzielczej - nad pedałami) część osłony deski rozdzielczej i wywalić ją wogóle bo do niczego nie jest nam potrzebna (ja tak zrobiłem) i jest dostęp do wszystkich przekaźników - wystarczy się tylko schylić pod deskę i wymieniamy przekaźnik, który chcemy w każdym następnym przypadku awarii wyjąć.


Obrazek

Awatar użytkownika
borys77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw sty 19, 2006 15:38
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: borys77 » pt maja 29, 2009 07:18

Czyli rozumiem że mam ten sam problem z tym przekaznikiem?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt maja 29, 2009 13:21

borys77, Sprawdź - 15 min roboty. Zobaczymy czy to to.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt maja 29, 2009 13:25

borys77 pisze:Czyli rozumiem że mam ten sam problem z tym przekaznikiem?
z pewnością nie, u Ciebie problem jest w zasilaniu wogóle z akumulatora, możliwe że siada kostka stacyjki albo gdzieś przewody masowe mają chwilowe braki styku z masą.


Obrazek

Awatar użytkownika
borys77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw sty 19, 2006 15:38
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: borys77 » sob maja 30, 2009 13:59

fleshu pisze:borys77, Sprawdź - 15 min roboty. Zobaczymy czy to to.
A jak poznac po przekazniku że jest coś z nim nie tak?A i powiedzcie jak on wyglada ,postaram się dzisiaj za to wziąść.

Wyjąłem cały ten przekażnik ale nic dziwnego nie zauważyłem.Wyglądało wszystko ok żadnych pęknięć itp.
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 16:36 przez borys77, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob maja 30, 2009 22:23

Wyjąć to jedna sprawa - ale czy zdjełeś ten górny dekielek plastikowy - bo w środku jest płytka a na niej cewka (jak to zwykle bywa w przekaźnikach) i tam najczęściej pęka cyna ja jednym z podłączeń uzwojenia cewki - czasami jest to niezbyt widoczne - Jeżeli nie stwierdzisz żadnych pęknięć to idź tropem, który napisał kolega Sztomel, .
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 22:26 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



Bożena Mizak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 14, 2007 21:31
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Bożena Mizak » sob maja 30, 2009 22:34

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2844416#2844416
tutaj masz pokazane jak sie dostać do przekaznika i jak wyglada. u mnie było to samo.pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 70 gości