nie ma ciśnienia oleju-co wymieniać?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

nie ma ciśnienia oleju-co wymieniać?

Post autor: wladek78 » wt maja 26, 2009 11:54

witam

pali mi sie kontrolaka oleju na ciepły,m silniku

zmierzyłem ciśnienie i rzeczywiście za niskie

teraz pytanie-co wymieniać?-pompe oleju i panewki od razu

i drugie pytanie?-jak montowana jest pompa oleju w silniku 1.4 16v-trzeba rozpinać rozrząd?

pozdrawiam i prosze o pomoc



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt maja 26, 2009 15:38

Jak widać trzeba demontować rozrząd
Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt maja 26, 2009 16:09

sprawdzić stan wału gł. jeśli ok to wymiana tylko panewek i głowica do remontu


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » śr maja 27, 2009 09:47

a co remontować w głowicy?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr maja 27, 2009 09:51

wladek78 pisze:a co remontować w głowicy?
gnizada z dotarciem zaworów i uszczelniacze zaworowe to podstawa.Przy niskim ciśnieniu mogło dojsc do uszkodzenia krzywek dobrze sprawdz czy nie ma na nich rys i przytarć.Sprawdx tex luz na podporach wałka.

[ Dodano: 27 Maj 2009 09:52 ]
jeśli rozrzad zmieniany niedawno to wystarczy dać tylko nowy pasek a rolki zostawić.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » śr maja 27, 2009 20:41

Sprawdź panewki główne bo na nich najwięcej gubi ciśnienie oleju,ale panewki na dłuższą metę nie pomogą tylko szlif wału.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » czw maja 28, 2009 11:19

roman58, Jesli nie doszło do znacznej owalizacji lub starcia czopów na wale to da rade zmienić same panewki i na jakieś 50tyś spokój.
Zreszta trzeba zmierzyć mikrometrem.
Jesli szlif to i dobór nadwymiarowych panewek i gra gitara-zakład szlifujący przeważnie dobiera nadwymiarowe panewki zostaje tylko poskładanie do kupy.
Jeśli okazało by się ,że szlif nadwyręzy wał to tylko wymiana.
Ostatnio zmieniony czw maja 28, 2009 11:24 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » czw maja 28, 2009 12:17

właśnie odnosnie panewek mam pytanie inne

mechanik mi powiedział ze juz sie szlifu nie robi to jak to jest?

a drugie pytanie- to pompa daje cisnienie czy panewki?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » czw maja 28, 2009 13:36

zmień mechanika...napisałem ci wyżej ,że gdy szlif jest nie możliwy ,bo czasami trzeba zdjąc dużo materiału z czopu żeby przywrocic pierwotny stan-gładkość i kształt-wtedy się wymienia cały element
ad2.
To pompa daje ciśnienie oleju :grin:
Panewka to tzw łożysko ślizgowe.
Nie ma wnim kulek wałków ani smaru.
Konstrukcyjnie smarowanie rozwiązane jest przez umieszczenie kanału olejowego w postaci nacięcia wzdłużnego z otworem.
To nacięcie pokrywa się z kanałem olejowym czy to w łożu bloku czy głowicy i dostarcza olej na panewke .Pod ciśnieniem w tym kanale przepływa olej i w ten sposób jest rozprowadzany po całym silniku.Gdy panewki sa słabe lub gdy czop na wałku jest wyrobiony powstaje luz między panewką a czopem i olej zamiast płynąć w wycięciu wycieka na zewnatrz zmniejszając ciśnienie oleju w całym układzie.Przez to olej nie dopływa w najdalsze rejony silnika szczegulnie głowicy.Pasowanie panewka-czop jest bardzo precyzyjne...nie za luźno bo bedzie stukać to juz extremum :jezor: i nie za ciasno bo sie zatrze i obróci.
Ostatnio zmieniony czw maja 28, 2009 13:38 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » czw maja 28, 2009 20:09

Szlif na wale jest co 0,25mm jeżeli jet ubytku 0,15 to kwalikuje się do szlifu a nowe panewki to jest tak jakby starej babce co nie może chodzić założył nowe buty.Nowe panewki założyć i sprzedać.Jest takie przysłowie zrobisz tanio,zrobisz drogo.
Tutaj trzeba podjąć mądrą decyzję żeby nie utopić nie potrzebnie pieniędzy.Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw maja 28, 2009 22:33 przez roman58, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 298 gości