MK2 16VT (by Apsik) 2.1l 16v Turbo AWD MK2 Golf
Moderator: G0 Karcio
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
MK2 16VT (by Apsik) 2.1l 16v Turbo AWD MK2 Golf
Długo już nie pisałem o tym co się dzieje w garażu ... w sumie nawet nie ma o czym pisać.
Auto wygląda mniej więcej tak:
Po prostu powoli kolekcjonuję części...
Do końca jeszcze daleko, chociaż brakuje paru części turbo, wałki i szpera.
Nie będę się rozpisywał o tym z czego zostanie zbudowany ten silnik - poniżej mała specyfikacja.
90% gratów pochodzi z USA. Silnik jest budowany tak jak lubią to robić za wielką wodą, a modyfikacje podwozia podpatrzone są z wyścigów Berg Cup.
W budowie silnika (od strony merytorycznej) pomaga: BoostFactory.
Rozwiązania w komorze silnika: Koraszewski Auto Sport.
- blok: VW R4 2.0 8v ABA,
- tłoki: Wiseco 9:1 83mm (ale chyba przysłali 83,5mm),
- korbowody: Brute,
- śruby i szpilki: ARP,
- głowica: VW R4 2.0 16v 9A,
- turbina: Precission GT35R,
- kolektor wydechowy z nierdzewki zrobiony w USA,
- Audi S2 wastegate,
- kolektor dolotowy według pomysłu BoostFactory z przepustnica z VR6 (p&p),
- głowica p&p by Borys (tak wiem - muszą ją wysłac do Ciebie),
- wtryski Venom 850cc,
- wałki rozrządu SCHRICK 268/268,
- tytanowe sprężynki,
- świece BOSCH lub Denso,
- komputer SDS FM4 (Kanada) z modułem PLX'a pod WB O2,
- chłodnica oleju Racimex,
- chłodnica płynu z Sharana VR6,
- duży FMIC,
- blow-off APS,
- aluminiowa miska olejowa SCHRICK,
- alternator jak w ABFie,
- pompa paliwa Walbro GSS340,
- regulator ciśnienia paliwa Paxton.
Napęd narazie syncro, zbiornik customowy w miejscu koła zapasowego.
Nowe mocowania silnika i napędu odporne na zrywanie (moc) opracowane dzięki radom pana Koraszewskiego.
Komputer sterujący silnikiem SDS (adjust on the fly) + sterowanie pompy paliwa i shift-light + moduł PLX pod wideband
Nie pytajcie ile mocy z tego będzie i kiedy skończę robić auto. Ze względu na kurs dolara - potrwa to jeszcze pewnei z rok.
Na pytanie dlaczego bedzie napęd syncro, odpowiadam: od czegoś trzeba zacząć.
PS. Mam parę gratów na sprzedaż, np. skrzynia 02A CBA, silnik 2.0 G60 czy hydraulikę sprzęgła
Auto wygląda mniej więcej tak:
Po prostu powoli kolekcjonuję części...
Do końca jeszcze daleko, chociaż brakuje paru części turbo, wałki i szpera.
Nie będę się rozpisywał o tym z czego zostanie zbudowany ten silnik - poniżej mała specyfikacja.
90% gratów pochodzi z USA. Silnik jest budowany tak jak lubią to robić za wielką wodą, a modyfikacje podwozia podpatrzone są z wyścigów Berg Cup.
W budowie silnika (od strony merytorycznej) pomaga: BoostFactory.
Rozwiązania w komorze silnika: Koraszewski Auto Sport.
- blok: VW R4 2.0 8v ABA,
- tłoki: Wiseco 9:1 83mm (ale chyba przysłali 83,5mm),
- korbowody: Brute,
- śruby i szpilki: ARP,
- głowica: VW R4 2.0 16v 9A,
- turbina: Precission GT35R,
- kolektor wydechowy z nierdzewki zrobiony w USA,
- Audi S2 wastegate,
- kolektor dolotowy według pomysłu BoostFactory z przepustnica z VR6 (p&p),
- głowica p&p by Borys (tak wiem - muszą ją wysłac do Ciebie),
- wtryski Venom 850cc,
- wałki rozrządu SCHRICK 268/268,
- tytanowe sprężynki,
- świece BOSCH lub Denso,
- komputer SDS FM4 (Kanada) z modułem PLX'a pod WB O2,
- chłodnica oleju Racimex,
- chłodnica płynu z Sharana VR6,
- duży FMIC,
- blow-off APS,
- aluminiowa miska olejowa SCHRICK,
- alternator jak w ABFie,
- pompa paliwa Walbro GSS340,
- regulator ciśnienia paliwa Paxton.
Napęd narazie syncro, zbiornik customowy w miejscu koła zapasowego.
Nowe mocowania silnika i napędu odporne na zrywanie (moc) opracowane dzięki radom pana Koraszewskiego.
Komputer sterujący silnikiem SDS (adjust on the fly) + sterowanie pompy paliwa i shift-light + moduł PLX pod wideband
Nie pytajcie ile mocy z tego będzie i kiedy skończę robić auto. Ze względu na kurs dolara - potrwa to jeszcze pewnei z rok.
Na pytanie dlaczego bedzie napęd syncro, odpowiadam: od czegoś trzeba zacząć.
PS. Mam parę gratów na sprzedaż, np. skrzynia 02A CBA, silnik 2.0 G60 czy hydraulikę sprzęgła
Ostatnio zmieniony sob wrz 18, 2010 07:52 przez Apsik, łącznie zmieniany 1 raz.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- fasola mk2
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2626
- Rejestracja: czw paź 16, 2008 16:01
- Lokalizacja: Strzegom/Kostrza
- Kontakt:
Nieźle się zajmujesz silniczkiem ale wiadomo serducho ważne Buda też super Pozdrawiam "FASOLA"
Jedyny słuszny samochód=vw, jedyny słuszny vw=golf, jedyny słuszny golf = MK2---->
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194354&postdays=0&postorder=asc&start=0
[img]http://images44.fotosik.pl/129/d1f935dcf5e28fd0.gif[/img]
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194354&postdays=0&postorder=asc&start=0
[img]http://images44.fotosik.pl/129/d1f935dcf5e28fd0.gif[/img]
Bardzo ciekawy projekt się szukuje będę uważnie obserwował
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
- MICHAł 1981
- Użytkownik
- Posty: 366
- Rejestracja: wt mar 31, 2009 22:56
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Kiedyś trzeba było, ale do końca brakuje 15000złlipass pisze:No Prezes w końcu pokazałeś co tam kleisz
Działaj działaj bo tym to już bym się przewiózł
Planowanej mocy nie zdradzę, bo nie chcę zbędnych spekulacji w temacie - już i tak za wiele zbędnych komentarzy słyszałem. Auto będzie wyglądało jak wygląda, a jeździło trochę lepiej niż dotychczas. Jedyne co może się rzucać w oczy, to wyświetlacz SDS'a na desce i zbiornik paliwa w bagażniku.lipass pisze:grubo będzie jaka planowana moc na początek? rozumiem że auto całkowicie streetowe pozostanie?
Dwie odpowiedzi:slonek69 pisze:Dwa pytania.
Dlaczego blok ABA a nie np. 2E czy inny tall block.
Dlaczego jakiś kanadyjski komputer, a nie MS czy Vems.
Dobra wiadomość dolar potanieje jak wejdziemy w 2010 do przedsionka Euro.
Ad.1. ABA jest to blok typu middle stroke (skok tłoka 92,8mm, średnica OEM 82,5mm) w wersji <95 czyli ODB1 produkowany w Niemczech z kutym wałem i natryskiem na denko tłoka, ponadto pasują kanały - do konwersji na 16VT w sam raz bez stosowania jakiś podwójnych uszczelek, podkładek miedzianych - tylko rozwiert na 83,5mm + kute tłoki Wiseco
Ponadto przy budowie jednostki konsultuję się z BoostFactory z USA i GTO (już dawno obgadaliśmy tn temat)
Ad.2. SDS ma to do siebie, że (jak to powiedział GTO) jak go dobrze wystroisz to dobrze pojedzie. To GTO mi pokazał SDS, a ja z nimi gadałem kilka miesięcy na temat ich rozwiązań i i MS'a i Vems'a można dobrze wystroić, ale ja chcę zrobić silnik jak robią to za wielką wodą, więc i komputer stamtąd pochodzi (np. 034 Motorsport EFI jest dla mnie za drogi) Kanadyjczycy ponadto w ramach promocji w PL zaproponowali mi bardzo dobrą cenę i pełny support. Rozwiązanie SDS'a pozwala mi uzbroić goły silnik w kompletny system bez stosowania OEM'owych części.
Popatrz na ten projekt jak na coś robione w stanach - nie chcę korzystać z rodzimych rozwiązań bo wszyscy tak robią. Chcę pójść trochę inną drogą.
Przyznam, że wiele pomysłów pochodzi od GTO - sa to dobre pomysły, ale czasami kosztowne.
Mam oczywiście nadzieję na takie same wyniki jak konstrukcje z USA i nieważne jest czy auto bedzie gotowe w 2010 roku czy w 2011
Ostatnio zmieniony czw maja 28, 2009 22:00 przez Apsik, łącznie zmieniany 1 raz.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości