Linka ręcznego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Linka ręcznego
witam
wymieniłem cylinderki szczęk z obydwu stron na tylnej osi.
Po wymianie zauważyłem ze hamulec ręczny jakby trochę osłabł i łapie moze o 2 ząbki wyżej jak dotychczas. Szczęki, z oględzin wyglądały na pożadne tj. była jeszcze duża warstwa okładzin. Linke ręcznego juz wczesniej przed wymianą podciągnąłem i juz nie wiele mogę sobie pozwolić.
Pytanie czy jest to wina juz "rozciągnietej" linki ??? czy coś jeszcze należało by zrobić.
pozdrawiam
wymieniłem cylinderki szczęk z obydwu stron na tylnej osi.
Po wymianie zauważyłem ze hamulec ręczny jakby trochę osłabł i łapie moze o 2 ząbki wyżej jak dotychczas. Szczęki, z oględzin wyglądały na pożadne tj. była jeszcze duża warstwa okładzin. Linke ręcznego juz wczesniej przed wymianą podciągnąłem i juz nie wiele mogę sobie pozwolić.
Pytanie czy jest to wina juz "rozciągnietej" linki ??? czy coś jeszcze należało by zrobić.
pozdrawiam
]kuba_8686 pisze:czy coś jeszcze należało by zrobić.
Przy montażu bębnów robi się taki myk.
Masz tam klin w samoregulatorze hamulcy który powinien sam opadać i regulować odległość szczęk od bębnów. Lecz nie zawsze sobie on może poradzić z tym dlatego przy zakładaniu sam go obsuwasz lekko na dół i wkładasz bęben. Musisz tak go włożyć żeby jak najmniej luzu było. Wtedy szczęki są blisko bębnów i hamuje o wiele lepiej
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
89Bartezz, wszystko pieknie i ladnie tylko kiedy chcesz nasadzic oslone bebna na szczeki to musisz dzwignie samoregulatora wybic do gory... A sama linke recznego do montazu linki tez wypadaloby popuscic ile sie da pod dzwignia recznego bo to tez ulatwia zdjecie/zalozenia oslony bebna jak i samej linki na uchwyt.
Jesli sprezyna mechanizmu samoczynnej regulacji szczek jest mocna to po kilka zwyklych hamowaniach powinno sie ulozyc w bebnie. Podciagasz reczny kolo dzwigni na srubeczkach i powinno byc wszystko ok.
Btw. jak poskladales ten mechanizm? Bo niedawno przerabialem temat szczek i pytalem sie wlasnie o element zaznaczony na czerwono - dzwignie samoregulatora. I powinna byc zamontowana tym wypustem do Ciebie, nie w strone samochodu. Jesli bylaby w strone samochodu to jest mozliwosc, ze wypust wejdzie w otwor szczek i zaklinuje sie - tracisz samoregulacje.
Jesli sprezyna mechanizmu samoczynnej regulacji szczek jest mocna to po kilka zwyklych hamowaniach powinno sie ulozyc w bebnie. Podciagasz reczny kolo dzwigni na srubeczkach i powinno byc wszystko ok.
Btw. jak poskladales ten mechanizm? Bo niedawno przerabialem temat szczek i pytalem sie wlasnie o element zaznaczony na czerwono - dzwignie samoregulatora. I powinna byc zamontowana tym wypustem do Ciebie, nie w strone samochodu. Jesli bylaby w strone samochodu to jest mozliwosc, ze wypust wejdzie w otwor szczek i zaklinuje sie - tracisz samoregulacje.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
ja ten myk z klinem robię nawet jak mam lekki rant, Wchodzi bęben ciasno, kilka razy depniesz hamulec i robi się lekko luźny i jest idealnie, wiadomo ze linki ręcznego trzeba popuszczać przy demontarzu więc o tym nie wspominałem.bradley pisze:wszystko pieknie i ladnie tylko kiedy chcesz nasadzic oslone bebna na szczeki to musisz dzwignie samoregulatora wybic do gory
Co do klina to tym wystającym cypelkiem musi być skierowany w stronę samochodu tak jak jest na zdjęciu. Gdy włożysz go odwrotnie, powiesi się zaraz na tej blaszce od szczęki, albo zaklinował pomiędzy nim i nie będzie szedł w dół. Tak jak jest na zdjęciu jest dobrze. Klin schodzi aż już szczęk braknie i powiesi się tym cypelkiem na ten poprzecznej blaszce i nie wyskoczy dalej
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
A masz racje. Mysle o czym innym i mowie o czyms innym. Ta szczeka na zdjeciu jest od strony pasazera, wiec zaklajac ja wypust bedzie skierowany do samochodu. Generalnie zasada jest taka zeby wypust nie patrzyl sie na szczeki89Bartezz pisze:Co do klina to tym wystającym cypelkiem musi być skierowany w stronę samochodu tak jak jest na zdjęciu.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 191 gości