Tłumik drgań skrętnych
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Tłumik drgań skrętnych
Cześć !
Od pewnego czasu z okolic sprzęgła MK 3, 1.9 D 1Y dobiega dziwny szelest.
Po udaniu się do mechanika stwierdził: że to może być łożysko w skrzyni biegów.
Stojąc na postoju przy niskich obrotach szelest jest bardzo głośny, dodając gazu znika całkowicie.
Stwierdziłem że nie mnoże być to łożysko, gdyż dzwięk przy dodaniu gazu najprawdopodobniej nasilał by się, ale może to być tłumik drgań skrętnych.
Mechanik po wysłuchaniu moich argumentów przyznał mi rację.
I stąd pytanie.
Ile mogę jeszcze jezdzić aż wkońcu sprężyny się rozpadną, dodam że golf na ponad 300 tyś. km, a odgłos pojawił się ok. 7 miesięcy temu.
Dzięki, cześć !
Od pewnego czasu z okolic sprzęgła MK 3, 1.9 D 1Y dobiega dziwny szelest.
Po udaniu się do mechanika stwierdził: że to może być łożysko w skrzyni biegów.
Stojąc na postoju przy niskich obrotach szelest jest bardzo głośny, dodając gazu znika całkowicie.
Stwierdziłem że nie mnoże być to łożysko, gdyż dzwięk przy dodaniu gazu najprawdopodobniej nasilał by się, ale może to być tłumik drgań skrętnych.
Mechanik po wysłuchaniu moich argumentów przyznał mi rację.
I stąd pytanie.
Ile mogę jeszcze jezdzić aż wkońcu sprężyny się rozpadną, dodam że golf na ponad 300 tyś. km, a odgłos pojawił się ok. 7 miesięcy temu.
Dzięki, cześć !
Tłumik drgań skrętnych - uszkodzony - objawy: przy ruszaniu (puszczaniu pedału sprzęgła) samochód szarpie. To jest poprostu małe sprzęgło i ono raczej nie powinno szumieć. Bardzie jednak w strone łożyska...
Niestety bez rozbierania nic nie stwierdzisz, więc jeżeli szum nie jest bardzo drastyczny to jeździć według mnie. No ewentualnie pogłośnić radio
(ale to tylko gdyby to był sam. służbowy)
Niestety bez rozbierania nic nie stwierdzisz, więc jeżeli szum nie jest bardzo drastyczny to jeździć według mnie. No ewentualnie pogłośnić radio

Zgadzam się z kolegami co do szarpania ale chodzi mi o tłumik drgań kątowych sorry za wprowadzenie w błąd.
Za szarpanie bardziej odpowiedzialne będą drugie amortyzatory, dla jasności tarcza sprzegła jej zewnętrzna cześć ta do której przymocowane są okładziny cierne ma mozliwośc ruchu za sprawa kilku spreżyn i to właśnie one powodują szarpanie tak jest w tarczach sportowych w których brak elementów amortyzujących.
[ Dodano: Pon Sty 16, 2006 14:18 ]
Amortyzator drgań kątowych na osi tarczy nie wystepuje w każdym modelu a koledzy posiadacie silniki benzynowe to inna kultura pracy silnika. Te funkcje tłunienia może spełniać element koła zamachowego.
[ Dodano: Pon Sty 16, 2006 14:39 ]
Czyli któtko mówiąc chodzi mi o amortyzatory tłumiące drgania silnika, a nie przeciążeń powstających wtedy gdy ruszamy.
Mogłem to sprostowac na początku, ale w końcu jestem tu nowy!
Za szarpanie bardziej odpowiedzialne będą drugie amortyzatory, dla jasności tarcza sprzegła jej zewnętrzna cześć ta do której przymocowane są okładziny cierne ma mozliwośc ruchu za sprawa kilku spreżyn i to właśnie one powodują szarpanie tak jest w tarczach sportowych w których brak elementów amortyzujących.
[ Dodano: Pon Sty 16, 2006 14:18 ]
Amortyzator drgań kątowych na osi tarczy nie wystepuje w każdym modelu a koledzy posiadacie silniki benzynowe to inna kultura pracy silnika. Te funkcje tłunienia może spełniać element koła zamachowego.
[ Dodano: Pon Sty 16, 2006 14:39 ]
Czyli któtko mówiąc chodzi mi o amortyzatory tłumiące drgania silnika, a nie przeciążeń powstających wtedy gdy ruszamy.
Mogłem to sprostowac na początku, ale w końcu jestem tu nowy!
Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !
Wszystko co opisujesz jest tłumikiem drgań skrętnych bo tylko takie drgania daje silnik (według posiadanej przezemnie wiedzy) i wszystko co napisaliśmy Ci wcześniej jest aktualnePer pisze:Zgadzam się z kolegami co do szarpania ale chodzi mi o tłumik drgań kątowych sorry za wprowadzenie w błąd.
Za szarpanie bardziej odpowiedzialne będą drugie amortyzatory, dla jasności tarcza sprzegła jej zewnętrzna cześć ta do której przymocowane są okładziny cierne ma mozliwośc ruchu za sprawa kilku spreżyn i to właśnie one powodują szarpanie tak jest w tarczach sportowych w których brak elementów amortyzujących.
[ Dodano: Pon Sty 16, 2006 14:18 ]
Amortyzator drgań kątowych na osi tarczy nie wystepuje w każdym modelu a koledzy posiadacie silniki benzynowe to inna kultura pracy silnika. Te funkcje tłunienia może spełniać element koła zamachowego.
[ Dodano: Pon Sty 16, 2006 14:39 ]
Czyli któtko mówiąc chodzi mi o amortyzatory tłumiące drgania silnika, a nie przeciążeń powstających wtedy gdy ruszamy.
Mogłem to sprostowac na początku, ale w końcu jestem tu nowy!
No i tu jest problem bo z moją opinia zgodził się tez koleś który zajmuje się diagnostyką szczególnie dieslmi i to w konkretnym warsztacie dodam że wykonują badania techniczne.
Sprawdzę tarcze lub ewentualnie ją wymienie ale dopiero wtedy jesli dzwięk będzie zbyt głośny lub ciągły.
Jeśli więc będzie to co przypuszczałem to was poinformuję, natomiast jezeli bedzie to łożysko no to gratulacje.
[ Dodano: Pon Sty 16, 2006 15:15 ]
Dodam że koleś z diagnostyki podjął decyzję w ułamku sekundy po usłyszeniu owego szelestu i widac było po nim że jest pewny na 100%.
Sprawdzę tarcze lub ewentualnie ją wymienie ale dopiero wtedy jesli dzwięk będzie zbyt głośny lub ciągły.
Jeśli więc będzie to co przypuszczałem to was poinformuję, natomiast jezeli bedzie to łożysko no to gratulacje.
[ Dodano: Pon Sty 16, 2006 15:15 ]
Dodam że koleś z diagnostyki podjął decyzję w ułamku sekundy po usłyszeniu owego szelestu i widac było po nim że jest pewny na 100%.
Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości