Kolego wszystkie MK IV TDI od 99r np. silnika ALH ma Euro 3+ czyli przewyższa specyfikacje Euro 3, wpisane jest to w Brief i tez tak mam w swoim MK IV. Jak pojechałem do Niemiec po naklejkę na szybę celem wjechania do centrum Berlina na podtsawie naszego dowodu rej. Niemcy chcieli dac mi Euro 2 bo wychodziło tak po dacie produkcji, jak pokazałem im Brief to wydali mi naklejkę Euro 3.wtct pisze:Witam,
Zaciekawił mnie temat normy emisji spalin. Niestety w tym temacie, źle sprecyzowano normy emisji spalin w tdi.
Otóż tak: TDI VP mają normę emisji spalin EURO 2 (począwszy od golfa 3 do golfa 4), spotkałem się, że audi a4 powyżej 2001 roku na VP z silnikiem ASV ma normę euro 3. W związku z tym golfy z silnikiem ASV też powinny mieć euro 3.
Silniki TDI PD (prawdopodobnie do roku 2005) mają normę EURO 3.
Teraz pytanie, jak z TDI na VP mające EURO 2 zrobić EURO 3 tak jak ma ASV i zrobić adnotacje w dowodzie rejestracyjnym? Może wtryski i katalizator?
Norma emisji spalin Euro w TDI.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pewnie taki sam ale nawet jesli nie to trudno nazwac go katalizatorem. To nie to samo co w benzynowcach. To jest filtr ktory gromadzi sadze i ma ja tylko przepalic jak od czasu do czasu damy po garach. Dzisiaj to robia te DPFy i czujniki na ukladzie wydechowym i wszystkim steruje komp ale wtedy bylo nieco inaczej- prosciej.wtct pisze:Chodziło mi o to czy w AHF jest inny katalizator niż w ASV...
Wyższe cisnienie( to pierwsze) w ASV i pokrewnych powoduje ze mamy rope lepiej rozpylana w komorze, lepiej sie miesza i dlatego mamy wyzsze euro. W zasadzie to te normy to taka bujda ze sie az nie chce wierzyc ze na to patrzą. Spaliny bada sie nie pod obciazeniem silnika tylko jak sobie stoi na luzie, wolne obroty i tyle. Tak to nawet autobus jelcza przechodzi badania a jak zaladowany ludzmi i depnie to chmura za nim. Lipa niesamowita; mielismy o tym gadane na zajeciach na uczelni.
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 23:15 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.
No to ściema jak cholera, ja mam AHF który nie puszcza prawie nawet dymka w każdych warunkach Za to widziałem już nie jednego PD co lubi przydymić szczególnie przy zmianie biegów.wesol pisze:Spaliny bada sie nie pod obciazeniem silnika tylko jak sobie stoi na luzie, wolne obroty i tyle.
Ciekawe czy po zmianie wtrysków można jakoś zrobić adnotacji w dowodzie rej.?
Pozdrawiam
Musiałbyś skierować auto na badanie homologacyjne... Coś koło 6 tyś zł...wtct pisze:Ciekawe czy po zmianie wtrysków można jakoś zrobić adnotacji w dowodzie rej.?
Zauważ że przepisy dot. egzekwowania norm emisji spalin dotyczą wartości fabrycznych - czyli tego co jest wpisane w dokumenty kiedy auto opuszczało fabrykę a nie tego co jest obecnie. Wszak żadnym problemem byłoby do 1Z założyć 216-tki, do tego większy IC, wydajniejszy EGR i wydajniejszą turbinę oraz nowy, wydajniejszy katalizator i zakwalifikować auto do Euro 4... Ale nie o ekologię tu chodzi a o pieniądze... Klient ma kupić nowy samochód - a nie reanimować stary...
Mógłbyś tam nawet silnik elektryczny zamontować i nie emitować żadnych zanieczyszczeń do atmosfery - a podatki i tak będziesz płacił jak za Euro 2 (czy 1 bo nie wiem co 1Z spełniał)
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
i to jest paradoks wlasnie bo wg normy PDki mja wyzsze euro a to z epodkopcic potrafia to i ja wiem. Na zajeciach koles wiechal swoim hadesem i normy spelnil po analizie. Jak wyjezdzal to depnal to nie widzielismy bramy wyjazdowej tak zadymil. Europa dba o jakosc spalin a inne czesci swiata dymią ile wlezie. Unas to nie sprawdzaj zbytnio spalin na przegladach ale w niemcowni to juz tak. Mody tez wpisuja w dowodzik.wtct pisze:No to ściema jak cholera, ja mam AHF który nie puszcza prawie nawet dymka w każdych warunkach Za to widziałem już nie jednego PD co lubi przydymić szczególnie przy zmianie biegów.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Pompowtryski już po przeb. 150 tyś km nie trzymają wartości fabrycznych... Zaczynają podkapcać... Przy przeb. 300-350 tyś km kwalifikują się do wymiany... i najczęściej sygnalizują o tym najprostszym sposobem: odmówieniem dalszej współpracy...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Czy ja wiem. Nie przesadzjmy z tak minimalnym przebiegiem. Kuzyn ma alhambre z AUY i w dwa lata zrobil prawie 300 tys km. Aktualnie zbliza sie do 600 tys km na szafie. Autko pieknie smiga a pompki nadal fabryczne. Serwisowany ale sami tez cos tam od czasu do casu dlubiemy. Wymienialismy dwumas oraz poloś bo byly wyklekotane masakrycznie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 181 gości