Nie pali na wszystkie cylindry

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

buzdo

Nie pali na wszystkie cylindry

Post autor: buzdo » śr maja 27, 2009 17:57

Witam
Mam pewien problem ze swoim golfem.
Na biegu jałowym i nie naciskając pedała gazu, silnik nie chodzi na wszystkie cylindry.

Chodzi ok tylko jeżeli dodam gazu lub przyśpieszę maksymalnie zapłon.
Te same objawy na benzynie jak i gazie.

Silnik 1.4 ABD
Co może byc nie tak?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
kelebrion
Zdrowy ABF
Zdrowy ABF
Posty: 305
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:03
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kelebrion » śr maja 27, 2009 18:57

sprawdz przewody, swiece i kopułke


VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Engelbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: czw sty 08, 2009 01:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Engelbert » śr maja 27, 2009 20:22

U mnie mam chyba tę samą przypadłość - jak jest zimny (na ssaniu), to pracuje równo i wszystko jest OK.
Jak się rozgrzeje do ok. 70-80 stopni i obroty spadną poniżej 1000 obr/min na biegu jałowym, to zaczyna trochę wibrować właśnie jakby nie palił na wszystkie cylindry.
Jak dodam gazu to wszystko znów OK.
Zmieniałem świece, kopułkę, kable i palec jakieś 1,5 miesiąca temu na NGK i Beru.


VW

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw maja 28, 2009 09:21

sprawdź rozrząd i zapłon ustaw na lampie, jak dalej będzie nie tak to tak jak kolega pisze przewody, świece, kopułkę i palec, jak to nie to, no to już trzeba sprawdzić ciśnienie w cylindrach, może być tak że zawory lub gniazda zaworów już są nieszczelne


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

buzdo

Post autor: buzdo » czw maja 28, 2009 12:30

A jak sprawdzic rozrząd czy jest ok na podwórku?
Czy da jakoś bez mechanika?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw maja 28, 2009 13:13

tu masz wszystyko http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... rozrz%B1du


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw maja 28, 2009 13:36

Ja to bym zaczął od tanich rzeczy. Miałem kiedyś ten sam problem w golfie, co prawda nie ten silnik ale pokory mnie to nauczyło. Najpierw sprawdź, na który gar nie dopala. Wystarczy w rękawicach gumowych przez kombinerki na pracującym silniku zdejmować kable zapłonowe ze świec. Jak już ustalisz, który to cylinder to potem wykręć wszystkie świece i sprawdź sprężanie na wszystkich cylindrach. Jak na tym jednym będzie mniejsze jak na pozostałych to chyba będzie trzeba zdjąć głowicę w celu ustalenia przyczyny. Tu może być ich kilka: Wałek rozrządu podtarty, gniazda zaworowe przypalone, zawór krzywy. Jeżeli uznasz, że głowica jest dobra to trzeba wyjąć tłok z tego cylindra, przeszlifować cylinder papierem 220 na sucho i dać nowe pierścienie tylko. Oczywiście trzeba po szlifowaniu papierem umyć blok z opiłków. Jeżeli jednak ciśnienie sprężania będzie wszędzie podobne to odkręć kolektor ssący, kup nową uszczelkę, poskładaj to na cieniutkiej warstwie silikonu i powinno pomóc. U mnie akurat nowa dobrze złożona uszczelka pomogła. Auto na wolnych obrotach dostawało na jeden gar za dużo tlenu i mieszanka w tym cylindrze była za uboga.



buzdo

Post autor: buzdo » czw maja 28, 2009 17:10

Witam
Dziękuje za odpowiedź.
Powodem były kable zapłonowe. I prawdopodobnie olej w aparacie zapłonowym

Jest jeszcze jeden wielki problem.
Na gazie można normalnie jeździc, ale zaś na benzynie przy hamowaniu na biegu silnik gaśnie, dzieje się też że na wstecznym nie ma mocy. Na gazie działa all ok.

Nie jestem pewny ale to zaczęło to się dziac po wymianie sprzęgła.
Co to może byc.

Dziękuje za pomoc i Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw maja 28, 2009 17:10 przez buzdo, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 342 gości