dziwne zachowanie powyzej 3,5tys/obr

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

dziwne zachowanie powyzej 3,5tys/obr

Post autor: mr_jaru » pn maja 25, 2009 14:30

witam.od niedawna jestem posiadaczem toledo 1.9TDI (90KM,96r.),jezdzac zauwazyłem ze powyzej 3,5tys/obr jakby malała moc i jest cos jakby płunny szarpniecia tz. nabiera mocy (wkreca sie dalej),po czym zostaje przyhamowany i znowu sie wkreca dalej itd.w czym moze byc problem?
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2009 09:49 przez mr_jaru, łącznie zmieniany 1 raz.


jaru

Awatar użytkownika
mobi65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 21:02
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: dziwne zachowanie powyzej 3,5tys/obr

Post autor: mobi65 » pn maja 25, 2009 14:32

mr_jaru pisze:witam.od niedawna jestem posiadaczem toledo 1.9TDI (90KM,96r.),jezdzac zauwazyłem ze powyzej 3,5tys/obr jakby malała moc i jest cos jakby płunny szarpniecia tz. nabiera mocy (wkreca sie dalej),po czym zostaje przychamowany i tak znowu sie wkreca dalej itd.w czym moze byc problem?

zaworek n75 , w kazdym badz razie u mnie po przeczyszczeniu zaworu silnik juz dzialal wlasciwie



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn maja 25, 2009 15:14

mobi65 pisze:zaworek n75
może ale nie musi :)0 w każdym bądź razie u mnie było podobnie na wysokich obrotach (no moze od niższych juz sie zaczynało)
przeczyszczenie i przedmuchanie zaworka u mnie nic nie dało - ale warto spróbować :)
jak rozebrałem zaworek to sie okazało ze mam pękniętą sprężynkę w środku i był do wymiany :)

[ Dodano: Pon Maj 25, 2009 15:16 ]
mr_jaru, a zeby sprawdzić czy to na 100% zaworek to zrób tak:

połącz ze sobą węże od zaworka niebieski z czerwonym :) (lub zastąp je jednym) i sie przejedź
auto będzie trochę słabsze ale jesli objawy ustąpią to czyść lub jak to nic nie da wymieniaj N75 :)



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn maja 25, 2009 15:39

Może być np. przepływka (prawdopodobne), nastawnik (mniej prawdopodobne), także sterownik (czujnik cisnienia doladownia)... uszkodzenie któregokolwiek z tych elementów nie na zasadzie 'nie działa' ale 'działa niestabilnie'. Także czujnik temp. paliwa, powietrza, sygnał z potencjometru 'gazu' itd... Koniecznie pod VAG



Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Post autor: mr_jaru » wt maja 26, 2009 09:52

narazie musze poszukac gdzie dokladnie jest ten zaworek n75 (bo silnik tdi dopiero poznaje).Aby dostać diagnozę vagiem musze jechac do jakiegos warsztatu czy moze mi ktos zrobic kto sie orietuje w tym temacie,ewentualnie samemu podziałac?
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2009 09:52 przez mr_jaru, łącznie zmieniany 1 raz.


jaru

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt maja 26, 2009 11:57

mr_jaru, i 1 i 2 i 3
czyli zrobią Ci i w warsztacie ale to może być różnie bo rzadko który warsztat robi diagnozy dynamiczne !! a to musi byc taka.....

możesz poprosić kogoś z twojej grupy regionalnej, na pewno sie znajdzie ktoś kto za nie dużą kasę zrobi Ci logi, potem je wrzucisz na forum i sie rzuci na nie okiem....
tylko dobrze by było jakby ta osoba już trochę o tym wiedziała a nie miała jedynie vaga

możesz sie za to zabrać sam :)0 i to wg mnie najlepsze rozwiązanie
kabelek kupisz tylko raz który Ci sie poźniej moze bardzo przydać....
co i jak - wszystko jest w dziale diagnostyka



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 26, 2009 14:13

To_mas pisze:rzadko który warsztat robi diagnozy dynamiczne
Raczej robi to większość - VAG to albo laptop z interfejsem, albo przenośne urządzenie, wyjatkowo rzadko jest urządzeniem tak dużym że nie da się zabrac do samochodu (ja się z takim nie spotkałem). Więc jest to kwestia podłączenia i przejechania się ulicami w okolicach warsztatu (z mechanikiem w środku;). Alepewnie łatwiej bedzie znaleźć forumowicza z VAGiem.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt maja 26, 2009 16:08

dziechu pisze:Raczej robi to większość
chyba "dynamiczną na postoju'' heh.................... w Żywcu ani jeden w B-B tez raczej ciężko bo ludzie u mnie z B-B sie pokazują, ale skoro wszechwiedzący i najmądrzejszy z forumowiczów mówi ze większość to jedź do pierwszego lepszego niech zrobią....

ale w mojej okolicy znaleźć taki warsztat jest na prawdę ciężko. Poza tym cena za tą usługę na pewno będzie kosmos więc proponowałbym sie zaopatrzyć w kabelek



Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Post autor: mr_jaru » śr maja 27, 2009 10:36

powiedz mi jeszcze czy ten kabelek bedzie dobry??
http://www.allegro.pl/item642900767_vag ... 0sold.html


jaru

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr maja 27, 2009 10:40

mr_jaru, ja go brałem chyba dokładnie ten i spisuje sie świetnie
moje mk2(z silnikiem z mk3) nie jedno mk3 TDi, mk4 benzyna polo benzna itd wszysztko łączyło sie super bez problemów :))



Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Post autor: mr_jaru » śr maja 27, 2009 12:48

to świetnie kolego wiec zainwestuje w niego,bo prędzej czy później mi się przyda :grin:


jaru

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 27, 2009 13:33

To_mas pisze:Żywcu ani jeden w B-B tez raczej ciężko bo ludzie u mnie z B-B sie pokazują
No to mieszkasz w ciu...tej okolicy :grin: Ja mam w promieniu 10km chyba z 5 warsztatow gdzie robia :green_fuck:

A tak wogole to czemu nie robią???? Pytałeś się? No bo chyba tylko dlatego że im się nie chce (znasz inna przyczynę?). No to mieszkasz w ciu...tej okolicy :grin:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr maja 27, 2009 14:21

dziechu pisze:A tak wogole to czemu nie robią???? Pytałeś się? No bo chyba tylko dlatego że im się nie chce (znasz inna przyczynę?).
a żebyś wiedział ze pytałem :chytry:
w dodatku mam znajomych pracujących w warsztatach na Żywcu.
dziechu pisze:No to mieszkasz w ciu...tej okolicy :grin:
pod względem sklepów, usług i cen to tak. pod innymi względami wole swoją wieś niż zatłoczone, brudne Katowice :green_fuck: Nie przeniósłbym sie do polskiego dużego miasta.
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 14:23 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 27, 2009 15:00

To_mas pisze:Nie przeniósłbym sie do polskiego dużego miasta
Bardzo sie z tego cieszę :grin: A ja góry i wiochy to lubię w wakacje, ale po miesiącu to już taka nuda sciska, że wracam do brudnego miasta, no bo ileż można stać pod chałupą i widoki podziwiac ??? Chyba bym sie z nudów zapił (pewnie dlatego górale dużo piją). Wracajac do tematu - kabel VAGa można w pół godziny zrobić, zamiast jeździc po warsztatach.

P.S. Kiedys chciałem nawet kupic dom w górach, ale po przemyśleniu wybiłem sobie to z głowy. Po pierwsze - kupowac dom zeby siedzieć w nim miesiac czy dwa w roku? A po drugie - wczasy zawsze w tym samym miejscu??? A tak to raz w Beskidzie (ostatnio Złatna), raz pod Tatrami czy Bieszczady...
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 15:04 przez dziechu, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości