Norma emisji spalin Euro w TDI.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt maja 26, 2009 22:51

wtct pisze:Witam,

Zaciekawił mnie temat normy emisji spalin. Niestety w tym temacie, źle sprecyzowano normy emisji spalin w tdi.

Otóż tak: TDI VP mają normę emisji spalin EURO 2 (począwszy od golfa 3 do golfa 4), spotkałem się, że audi a4 powyżej 2001 roku na VP z silnikiem ASV ma normę euro 3. W związku z tym golfy z silnikiem ASV też powinny mieć euro 3.

Silniki TDI PD (prawdopodobnie do roku 2005) mają normę EURO 3.

Teraz pytanie, jak z TDI na VP mające EURO 2 zrobić EURO 3 tak jak ma ASV i zrobić adnotacje w dowodzie rejestracyjnym? Może wtryski i katalizator?
Kolego wszystkie MK IV TDI od 99r np. silnika ALH ma Euro 3+ czyli przewyższa specyfikacje Euro 3, wpisane jest to w Brief i tez tak mam w swoim MK IV. Jak pojechałem do Niemiec po naklejkę na szybę celem wjechania do centrum Berlina na podtsawie naszego dowodu rej. Niemcy chcieli dac mi Euro 2 bo wychodziło tak po dacie produkcji, jak pokazałem im Brief to wydali mi naklejkę Euro 3.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr maja 27, 2009 00:28

mettenos wszyscy bysmy chcieli zeby z rury leciał nam tylko CO2, co z tego ze silnik bez DPF-a oddaje mniej Co2 jak jego spaliny sa bardziej zanieczyszczone przede wszystkim sadzą.



wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » śr maja 27, 2009 09:34

Ja mam silnik AHF z 99 roku i mam norme emisji spalin euro 2 - informacja zawarta w Brief.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » śr maja 27, 2009 11:12

Ja mam benzyne 2,0 AQY i gdzieś słyszałem że spełnia norme D4. Może to ktoś potwierdzić?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr maja 27, 2009 11:23

AHF z golfa czy AFN z paska lub mk3 maja euro 2 i tam cisnienei na wtryskach jest 190 barow a np ASV ma juz 220 barow i ma norme euro 3.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » śr maja 27, 2009 11:28

wesol pisze:wtryskach jest 190 barow a np ASV ma juz 220 barow i ma norme euro 3.
Tylko tyle czy jeszcze katalizator?



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » śr maja 27, 2009 16:50

katalizator jest niemalze seryjnie w kazdym aucie... a własnie ciekawi mnie ten dopisek w Passatach BLUEMOTION, o co w tym chodzi??


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » śr maja 27, 2009 20:39

PiotrusVW pisze:katalizator jest niemalze seryjnie w kazdym aucie...
serio? :grin:

Chodziło mi o to czy w AHF jest inny katalizator niż w ASV...



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr maja 27, 2009 23:05

wtct pisze:Chodziło mi o to czy w AHF jest inny katalizator niż w ASV...
Pewnie taki sam ale nawet jesli nie to trudno nazwac go katalizatorem. To nie to samo co w benzynowcach. To jest filtr ktory gromadzi sadze i ma ja tylko przepalic jak od czasu do czasu damy po garach. Dzisiaj to robia te DPFy i czujniki na ukladzie wydechowym i wszystkim steruje komp ale wtedy bylo nieco inaczej- prosciej.

Wyższe cisnienie( to pierwsze) w ASV i pokrewnych powoduje ze mamy rope lepiej rozpylana w komorze, lepiej sie miesza i dlatego mamy wyzsze euro. W zasadzie to te normy to taka bujda ze sie az nie chce wierzyc ze na to patrzą. Spaliny bada sie nie pod obciazeniem silnika tylko jak sobie stoi na luzie, wolne obroty i tyle. Tak to nawet autobus jelcza przechodzi badania a jak zaladowany ludzmi i depnie to chmura za nim. Lipa niesamowita; mielismy o tym gadane na zajeciach na uczelni.
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 23:15 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.



wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » czw maja 28, 2009 09:43

wesol pisze:Spaliny bada sie nie pod obciazeniem silnika tylko jak sobie stoi na luzie, wolne obroty i tyle.
No to ściema jak cholera, ja mam AHF który nie puszcza prawie nawet dymka w każdych warunkach :bigok: Za to widziałem już nie jednego PD co lubi przydymić szczególnie przy zmianie biegów.

Ciekawe czy po zmianie wtrysków można jakoś zrobić adnotacji w dowodzie rej.?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw maja 28, 2009 09:55

wtct pisze:Ciekawe czy po zmianie wtrysków można jakoś zrobić adnotacji w dowodzie rej.?
Musiałbyś skierować auto na badanie homologacyjne... Coś koło 6 tyś zł... :)
Zauważ że przepisy dot. egzekwowania norm emisji spalin dotyczą wartości fabrycznych - czyli tego co jest wpisane w dokumenty kiedy auto opuszczało fabrykę a nie tego co jest obecnie. Wszak żadnym problemem byłoby do 1Z założyć 216-tki, do tego większy IC, wydajniejszy EGR i wydajniejszą turbinę oraz nowy, wydajniejszy katalizator i zakwalifikować auto do Euro 4... Ale nie o ekologię tu chodzi a o pieniądze... Klient ma kupić nowy samochód - a nie reanimować stary...
Mógłbyś tam nawet silnik elektryczny zamontować i nie emitować żadnych zanieczyszczeń do atmosfery - a podatki i tak będziesz płacił jak za Euro 2 (czy 1 bo nie wiem co 1Z spełniał)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » czw maja 28, 2009 10:10

wtct pisze:No to ściema jak cholera, ja mam AHF który nie puszcza prawie nawet dymka w każdych warunkach :bigok: Za to widziałem już nie jednego PD co lubi przydymić szczególnie przy zmianie biegów.
i to jest paradoks wlasnie bo wg normy PDki mja wyzsze euro a to z epodkopcic potrafia to i ja wiem. Na zajeciach koles wiechal swoim hadesem i normy spelnil po analizie. Jak wyjezdzal to depnal to nie widzielismy bramy wyjazdowej tak zadymil. Europa dba o jakosc spalin a inne czesci swiata dymią ile wlezie. Unas to nie sprawdzaj zbytnio spalin na przegladach ale w niemcowni to juz tak. Mody tez wpisuja w dowodzik.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw maja 28, 2009 10:23

Pompowtryski już po przeb. 150 tyś km nie trzymają wartości fabrycznych... Zaczynają podkapcać... Przy przeb. 300-350 tyś km kwalifikują się do wymiany... i najczęściej sygnalizują o tym najprostszym sposobem: odmówieniem dalszej współpracy...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » czw maja 28, 2009 11:02

Czy ja wiem. Nie przesadzjmy z tak minimalnym przebiegiem. Kuzyn ma alhambre z AUY i w dwa lata zrobil prawie 300 tys km. Aktualnie zbliza sie do 600 tys km na szafie. Autko pieknie smiga a pompki nadal fabryczne. Serwisowany ale sami tez cos tam od czasu do casu dlubiemy. Wymienialismy dwumas oraz poloś bo byly wyklekotane masakrycznie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości