jaka różnica miedzy turbinami?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawell407
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw mar 30, 2006 00:00
Lokalizacja: W-wa

jaka różnica miedzy turbinami?

Post autor: pawell407 » wt maja 26, 2009 21:23

witam.
zamówiłem niedawno turbine w firmie która sie zajmuje regeneracją i sprzedarzą tubosprężarek, bo moja to już szrot tak stwierdzil fachowcy i trzeba było drugą. przy zamowieniu podałem numer swojej sprężarki czyli:
VNT15
038253019A 454232-4

a w paczce przyszła turbina o numerach:
GT 1749V
038253019N V200
713673-2
jaka jest róznica miedzy nimi? i czy taka może być?

VW bora 1.9 tdi pd ajm 115



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt maja 26, 2009 23:36

może być. ta co dostałeś jest od silnika 130km



Awatar użytkownika
Blade88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 21, 2009 22:51
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Blade88 » śr maja 27, 2009 00:17

ale masz fart, teraz jak ja zalozysz to dopiero bedziesz mial kopa :grin:


Niektore kobiety sa bezcenne, za wszystkie inne zaplacisz karta MasterCard xD

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr maja 27, 2009 07:55

Blade88 pisze:ale masz fart, teraz jak ja zalozysz to dopiero bedziesz mial kopa :grin:
bez zmiany map na pewno nie :P



pawell407
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw mar 30, 2006 00:00
Lokalizacja: W-wa

Post autor: pawell407 » śr maja 27, 2009 07:58

może być. ta co dostałeś jest od silnika 130km
jesli ta co dostałem jest od 130 to nie musze nic przerabiac ani kombinowac mam na mysli kompyter? nie bedzie przeładowywać?

[ Dodano: 27 Maj 2009 08:01 ]
damcio151 pisze:
Blade88 pisze:ale masz fart, teraz jak ja zalozysz to dopiero bedziesz mial kopa :grin:
bez zmiany map na pewno nie :P

własnie o to sie martwie ma czym to polega i czy nie ma wielkiego problemu z tymi mapami ? i jeśli tego nie zrobie to coś bedzie nie tak? czy bedzie poprostu to samo jak na tej co miałem do tej pory? ps. moc sie zwiększy czy nie?

[ Dodano: 27 Maj 2009 08:01 ]
damcio151 pisze:
Blade88 pisze:ale masz fart, teraz jak ja zalozysz to dopiero bedziesz mial kopa :grin:
bez zmiany map na pewno nie :P

własnie o to sie martwie ma czym to polega i czy nie ma wielkiego problemu z tymi mapami ? i jeśli tego nie zrobie to coś bedzie nie tak? czy bedzie poprostu to samo jak na tej co miałem do tej pory? ps. moc sie zwiększy czy nie?



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » śr maja 27, 2009 08:29

hmm trzeba by sie wybrac do tunera jakiegos, na napisanie programiku pod ta turbinke.. koszt ok.1000 :)



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » śr maja 27, 2009 09:22

to jest turbina od PD`kow 101 105 115km , ta od 130konnych ma koncowke VA



pawell407
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw mar 30, 2006 00:00
Lokalizacja: W-wa

Post autor: pawell407 » śr maja 27, 2009 13:52

mrozoo pisze:to jest turbina od PD`kow 101 105 115km , ta od 130konnych ma koncowke VA
ja mam PD 115 a jest inna tylko nie wiem dlaczego czy może wychodziło kilka modeli do jednego silnika? i czym ona sie konkretnie różni od vnt15

a obędzie sie bez pisania programu czy nie ma szans i czy bez niego nie bedzie silnik dobrze pracować?
kolega wyżej dobrze zauważył ze od 130-ki mają inną koncówke wiec jak to w koncu jest ?



Awatar użytkownika
Blade88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 21, 2009 22:51
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Blade88 » śr maja 27, 2009 14:28

Nie sadze, aby trzeba bylo pisac nowy program mapy, jesli ta turbina rzeczywiscie jest mocniejsza od tej co zamawiales, zaraz zaraz, jesli twoj golf jest na pompowtryskach to nie ma zadnej mapy sterujacej zaplonem, poniewaz pompowtryski sa na krzywkach i steruje nimi walek, tylko w common railu steruje tym wszystkim elektronika i wtedy potrzebna by mogla byc nowa mapa, tak to wyglada - o ile sie nie myle :chytry:


Niektore kobiety sa bezcenne, za wszystkie inne zaplacisz karta MasterCard xD

mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » śr maja 27, 2009 14:45

vnt 15 wychodzila tez w afn'ach, zakladaj i smigaj wszystko bedzie grac



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr maja 27, 2009 15:07

Ludzie , prosze was , jak nie macie pojęcia lub nie jesteście pewni to lepiej nic nie piszcie , bo tylko wprowadzacie kolegę pawell407 w błąd i robicie mu wodę z mózgu......

pawell407 zakładaj tą turbinę i tyle , nie ma potrzeby żadnych korekt w mapach, bedzie chodziła jak trzeba .

Oryginalnie faktycznie w AJM/AUJ była turbina 038253019A , ta którą ci wysłali 038253019N fabrycznie montowana była w motorach ASV i ATD . Stare VNT15 z czasem zostały zastąpione przez GT1749V , pod względem wydajności są to podobne turbiny , z tego co pamietam (ale moge sie mylić) GT1749V ma chyba ciut wieksza stronę "zimną" lub "gorącą" od VNT15
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 15:13 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 27, 2009 15:20

Bez zmiany map bedzie chodzila jak stara i mimo wiekszego potencjalu, nie bedzie on wykorzystany. Za to po zmianie map mozesz uzyskac duuuzo wiecej niz po zmianie map ze stara turbina. Na razie mozesz jezdzic po zalozeniu, ale w przyszlosci pomysl o nowym programie, bo szkoda nie wykorzystac lepszej turbiny.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr maja 27, 2009 15:25

dziechu pisze:bo szkoda nie wykorzystac lepszej turbiny.
z turbem GT1749V nie poszaleje wcale więcej niż z VNT15 , co innego jakby wrzucił GT1749VA lub VB


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

pawell407
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw mar 30, 2006 00:00
Lokalizacja: W-wa

Post autor: pawell407 » śr maja 27, 2009 20:20

dzieki koledzy za pomoc bo przyznam ze momentami już sam sie gubiłem co i jak :kac:
czyli kilka pytań dla podsumowania:

1 zakladać i jeździć żadnej róznicy w jeździe nie bedzie
2 będzie różnica wtedy jak wgram nowe mapy
3 jaki jest koszt wgrania map i czy wiążą się z tym jakieś konsekwencje czy komplikacje?
4 o ile można podnieść moc po czymś takim
5 vnt 15 poprostu została zastąpiona w późniejszych modelach przez GT1749V ?

Jesli ktoś da rade konkretnie na to odpowiedzieć wtedy już nie bede mał zadnych wątpliwości i bedzie wszystko jasne :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości