Pęknięta lopatka turbiny.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ksmundek » wt maja 26, 2009 18:27

Byłem dzisiaj pytać się fachowców i powiedzieli, że sama wymiana wirnika podobno nic nie da. Nie wiem czy mówili prawde, czy po prostu chca zarobić i wkrecic mi, ze niby musze zapłacic jak za cała regeneracje, a oni wymienia tylko ten wirnik i uszczelniacze ( dawno przestałem ufać fachowcom w warsztatach, dlatego zabrałem się samemu za czyszczenie turbawki:/). Dodam, że turbina nie puszczała oleju( tak twierdził znajomy od którego ją kupiłem), no a jeżeli chodzi o luzy to jest wyczuwalny delikatny poprzeczny( podobno w normie), a wzdłużny nie występuje. Czy ktoś orientuje się, czy wymiana wirnika i uszczelniaczy w 100% pozwoli uruchomi turbo?



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » wt maja 26, 2009 18:52

sproboj odezwac sie do karambola, prawdopodobnie wirnik , wywazenie i uszczelnienie i powinno latac[z tym ze ekspertem od turbo nie jestem]
jakbys chcial kupic sprawna igle turbine to znajomy ma do sprzedania gt1749V z paska b5FL 2001r. turbina jak igla nie puszcza oleju w zadna strone i bez luzu na wirniku



ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ksmundek » wt maja 26, 2009 19:05

Szczerze mówiąc, to ja właśnie nie dawno kupiłem tą że suszarkę, żeby założyć ją do fury. No, ale że chciałem, żeby szybko się nie zablokowały kierownice, to wziałem się za czyszczenie. No i wyszedł zonk. teraz bede musiał propbować ją naprawić, bo jednak sporo mnie kosztowała, a na drugą nie mam już tak dużej kasy. Tylko muszę wiedzieć czy jest no naprwialne poprzez wymiane wirnika. A jak mogę się skontaktować z kolegą Karambolem?



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » wt maja 26, 2009 21:26

tu masz link do jego aukcji a w niej numery tel
http://allegro.pl/item640777721_bmw_ope ... rbina.html
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2009 23:48 przez mrozoo, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » wt maja 26, 2009 22:22

ksmundek,

uderz do kolegi LUKAS_182



ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ksmundek » śr maja 27, 2009 12:53

Witam ponownie.
Panowie napisałem maila z całym opisem mojeje turbawki i dostałem taką odpowiedz:

Niestety błędem było zabieranie się samemu za "czyszczenie", którego nie
można przeprowadzić bez odpowiedniego sprzętu....Poza tym siła i młotek :)
to nie był dobry pomysł :)
Po pierwsze proszę o numer z tabliczki znamionowej Pańskiej turbosprężarki.
Naszym zdaniem jest to turbosprężarka ze zmienną geometrią.
Firma Garrett kategorycznie zabrania naprawy turbosprężarek ze zmienną
geometrią (VNT)- czyli pana turbosprężarka jest nie naprawialna.
Przyczyną takiej decyzji jest możliwość wystąpienia wielu problemów po
zamontowaniu takiej turbosprężarki w samochodzie:
- znacznie zwiększona toksyczność spalin
- zbyt niskie ciśnienie doładowania przy małych prędkościach obrotowych
silnika
- powstanie zbyt bogatej mieszanki, co spowoduje znaczny wzrost temperatury
spalin a co za tym idzie uszkodzenie silnika i turbosprężarki.
- zwiększone zużycie paliwa
- głośnia praca turbosprężarki
- gwałtowny wzrost ciśnienia doładowania, powodujące uszkodzenie silnika
- konflikt z elektronicznym układem zarządzania pracą silnika

Moja propozycja to zakup nowej turbosprężarki a w rozliczeniu przyjmę pana
turbinę i od ceny nowej odejmę 300zł netto.
Na pewno zakup nowej turbiny zwróci się panu podczas eksploatacji i wykluczy
problemy związane z regenerowana turbiną. Ponieważ tylko nowe turbosprężarki
ze zmienna geometria są odpowiednio wyregulowane i tylko firma Garrett
posiada urządzenia do regulacji zmiennej geometrii turbosprężarek. Nawet
nasza firma jako jedyny przedstawicie firmy Garrett w Polsce nie posiadamy
takich urządzeń.
Wszystkie regeneracje turbosprężarek ze zmienną geometrią są zabronione
przez Garrett i jest to łamanie praw autorskich.

Czy to prawda, że nie można samemu czyscic turbin ze zmienna geometria( nie jeden forumowicz sam to robił i nic się nie działo, nawet sa instrukcje z fotografiami) i czy turbina UNT15 038253019A (model ALH jaki posiadam) jest nie naprawialna?? Kompletnie załamałem się tą wiadomościa i wychodzi na to, ze muszę szukać drugiej suszarki. Czy to na prawde tak wygląda.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr maja 27, 2009 13:05

ksmundek pisze:Czy to prawda, że nie można samemu czyscic turbin ze zmienna geometria( nie jeden forumowicz sam to robił i nic się nie działo, nawet sa instrukcje z fotografiami)
dziwna sprawa ..... ale przecież nie napiszą ci ze można bonie mieli by roboty :P tak samo jak ostatnio słyszałem tekst w w sklepie z kosiarkami," niech Panie nie oddaje kosiarki do naprawy mechanikowi nie wolno" .... bez komentarza.

Dziwi mnie ta sprawa z naprawą turbosprężarek garrett ale coś takiego mi sie kiedyś o uszy obiło, nie wiem może ktoś bardziej zorientowany sie wypowie :)

A co do zakupu nowej to sprzedaj golfa i kup sobie turbine :P bo pewno cena kosmos



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr maja 27, 2009 13:08

ksmundek, wtrąca swoje zdanie...

Firmy regenerujące turbosprężarki naprawiają uszkodzone łopatki wirników, łopatki są spawane i potem wirnik jest wywarzany komputerowo... Ale w większości przypadków jest to interes droższy niż wymiana wirnika... Reasumując uszkodzony wirnik w ten sposób co opisałeś to niestety ale będą duże koszty naprawy, sugeruję szukać innej sprężarki albo wirnika... Uszkodzenia wirnika są kosztowne i nawet głupie pęknięcie łopatki jest droższe niż regeneracja totalnie dobitej sprężarki ale ze sprawnym wirnikiem, niestety ale wirnik w sprężarce to najważniejszy element !!!

Po drugie, popełniłeś błąd, że sam rozbierałeś sprężarkę... Ja chociaż mam pojęcie jak rozkręcić sprężarkę, to i tak zlecam to znajomemu, bo fachowiec to jednak fachowiec...

Zagadam do znajomego ile by wyniosła naprawa twojej sprężarki ;)
ksmundek pisze:Wszystkie regeneracje turbosprężarek ze zmienną geometrią są zabronione
przez Garrett i jest to łamanie praw autorskich.
hmmm, ciekawe stwierdzenie, czyli firma Garrett powinna wytoczyć każdej firmie zajmującej się regeneracją turbosprężarek proces, bo w każdej naprawiają sprężarki VNT :chytry:



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » śr maja 27, 2009 13:09

Ktos ci kit cisnie. To myslisz ze niby jak oni regeneruja, w drobny mak rozbebeszana, piaskowanie, nowe graty do srodka, wywazanie i poszli[to tak w skrocie]. Kto ci tak odpisal? ...
p.s. Wg mnie nikt sie nie podejmie takiej naprawy bo to nie typowa robota(nie szablonowa) i lepiej wcisnac regenerowana, odezwij sie do kolegi LUKAS-182.



ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ksmundek » śr maja 27, 2009 13:14

No wiem , ze kazdy chce zarobic, ale nie takim kosztem. W innej firmie, tez podobno renomowanej powiedziano mi, ze naprawa jest mozliwa i wyniesie ok 900-1000 pln. A jezeli chodzi o nowa to znalazłem taka i ma bardzo atrakcjyjna cene, ale i tak mnie na nia nie stać. Kurde chyba na pradwe musze kupic jakas druga uzywke, wstwic ja i pozbyc sie tego golfa, bo juz nie mam no to nerwow.

link do nowej suszarki:
http://moto.allegro.pl/item637061824_no ... _bora.html



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » śr maja 27, 2009 13:16

szukaj moze znajdziesz jakis normalnych regeneratorow. Jak cos sprawdzona w 100% bez luzow i puszczania oleju turbawka GT1749V za 600zeta z paska kolegi jest na sprzedaz



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 27, 2009 13:21

Totalne bzdury!!! Jakie łamanie praw autorskich? Czy on wie o czym pisze? Łamaniem praw autorskich byłoby kopiowanie turbin a nie ich naprawa. Firma Garret ma prawo jedynie ostrzegać (jeżeli to co ten pan pisze to prawda) przed ewentualnymi skutkami, oraz wyraźnie odciąć się od wszelkiej odpowiedzialności za skutki, ale nie ma prawa zabraniać naprawy (ustawy o prawach autorskich są w internecie, kazdy może sciagnąc i przeczytać). Poza tym prawa autorski dotyczą wartosci intelektualnych, w przypadku turbin Garret jedyną rzeczą którą może chronić prawo autorskie to logo firmy. Sama konstrukcja może być co najwyżej chroniona patentami.

No i ta propozycja... chce wcisąć nową turbinę i dlatego ten tekst, a po co mu stara za 300 zl.??? skoro nieregenerowalna?
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 13:23 przez dziechu, łącznie zmieniany 1 raz.



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » śr maja 27, 2009 13:24

dziechu pisze:No i ta propozycja... chce wcisąć nową turbinę i dlatego ten tekst, a po co mu stara za 300 zl.??? skoro nieregenerowalna?
No a jak myslisz, tanim kosztem wymieni uszczelniacze, lozyskowanie i walek jak dobry to zostawi + wymiana wirnika i poszla za tysiaka;]
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 13:26 przez mrozoo, łącznie zmieniany 2 razy.



ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ksmundek » śr maja 27, 2009 13:30

Pytałem sie o to w firmie motoremo w Iławie i taka dostałem własnie odpowiedz. A droga firma to Max Turbo w Olsztynie( dwie najblizsze obok mnie) i tam jest to naprawialne tylko koszt wynozi ponad 900zł. A jesli chodzi o wirnik to posiadam cała druga sprezarke tego samego typu, tylko ze jest ona po tzw rozbiegnieciu i nie wiem czy wirnik sie od niej by nadawał. Ogladalem czesc goraca i pod gołym okiem wyglada na cała. Wytarła sie tylko troche czesc zimna(obszczerbione łopatki). No i wystepuja luzy wzdłuzne i poprzeczne, wiec chyba z niego nie da rady nic wycisnac. A czy ta suszarka kolegi bedzie pasowała do mojego auta?? W golfie mam silinik AGR, ale turbinme usze montowac ALH, gdyz przy 120 łapie muła.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości