szarpie kierownicą na dziurach po wymianie czesci zawieszeni
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 08:18
- Lokalizacja: Tczew-NowyStaw
- Kontakt:
szarpie kierownicą na dziurach po wymianie czesci zawieszeni
Problem jest taki ze auto po wymianie amorów,tulejek wahacza,końcówek drązka i sworzni, dziwnie sie zachowuje,przy jezdzie na nierównosciach tak jak by lekko szarpało kierownica(było nadsterowne) ,a przy mocniejszym hamowaniu wozi auto po drodze.zbieznosc jest ustawiona. w czym moze byc problem??
wcześniej miałeś luzy w układzie kierowniczym? to może być powód zdziwienia, teraz układ kierowniczy jest sztywny i dlatego czujesz każdą dziurę a pewnie masz jeszcze obniżone zawieszenie czyli troszkę twardsze?
[ Dodano: 24 Kwi 2009 13:08 ]
acha jeszcze jedno jeśli masz szerokie opony to wzmacnia to efekt uciekania na dziurach, jeśli na gładkiej drodze jest dobrze auto jedzie prosto i nie myszkuje to jest dobrze
[ Dodano: 24 Kwi 2009 13:08 ]
acha jeszcze jedno jeśli masz szerokie opony to wzmacnia to efekt uciekania na dziurach, jeśli na gładkiej drodze jest dobrze auto jedzie prosto i nie myszkuje to jest dobrze
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 08:18
- Lokalizacja: Tczew-NowyStaw
- Kontakt:
auto ma standard zawieszenie gti wiec -20mm opony 195/50/15 czyli tez standard.przedtem auto było nizsze i tak sie nie zachowywało.Podczas ostrzejszej jazdy wydaje mi sie ze cos z przodu tak jak by szarpneło przy szybszej zmianie biegów(przedtem tak nie było) potem sprawdze jak zachowuje sie na prostej bo teraz moja uwage zwróciło to jak na nierównosciach sie jedzie.moze faktycznie tak powinno byc.ale dlaczego przy hamowaniu ucieka z toru jazdy?? moze koles ustawił mi tylko zbieznosc bez katów kół,wtedy mogłby sie tak zachowywac??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=462007
CAŁY MK4 2.8 4MOTION NA CZESCI
Tel kont 793-433-821
CAŁY MK4 2.8 4MOTION NA CZESCI
Tel kont 793-433-821
tak oczywiście jeśli nie ustawił też kątów to będzie ci darło opony, jedz z reklamacją na ustawianie zbieżności i pilnuj ich co robią, mi ostatnio po wyjechaniu z warsztatu ściągał na jedna stronę, przetestowałem i za chwilę do nich wróciłem za drugim razem już ustawili dobrze, ale na początku chcieli mnie pogonić i straszyli że jeśli jest dobrze ustawione to zapłacę drugi raz za zbieżność, obowiązkowo sprawdź na dobrej drodze czy podczas przyśpieszania i hamowania nie myszkuje
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 08:18
- Lokalizacja: Tczew-NowyStaw
- Kontakt:
znowu prosze o pomoc.byłem na poprawieniu geometri i okazało sie ze katy były zle ustawione a zbieznosc dobrze.teraz jest wszystko ustawione tak jak powinno.ale problem pozostał a moze i sie pogorszyło .amorki zaczeły skrzypiec i na postoju jak minimalnie rusze kierownica to słychac piszczenie z prawej strony tak jak by z amorka(a podczas jazdy cos ala takiego jak by sprezyna przeskakiwała tez z prawej strony).oczywiscie podczas jazdy na nierównosciach tez sie nie poprawiło.czego to moze byc wina??dodam ze przed wymiana elementów zawieszenia wymieniłem tez amorki ze spreazynami na ori gti i nie jezdziłem na nim wczesniej chodz było uzywane.
Ostatnio zmieniony czw maja 21, 2009 19:20 przez Shogun1985, łącznie zmieniany 2 razy.
jest coś takiego jak łożyska mcpersonów i to one piszczą:)Shogun1985 pisze:piszczenie z prawej strony tak jak by z amorka
ps. nie kupiłeś nowych amorków? wjedź na "szarpaki" i wszystko wyjdzie
Ostatnio zmieniony czw maja 21, 2009 22:59 przez C4NC3R, łącznie zmieniany 2 razy.
Avant S4-line + in progress....
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
na odległość ciężko coś konkretnie powiedzieć, bo wymieniłeś prawie wszystko w zawieszeniu, napisz konkretnie które części były nowe a które używane, może się okazać jakaś pierdoła ale jak kolega dobrze radzi trzeba na sprawdzenie zawieszenia jechać, poszukaj warsztatu kontroli pojazdów uznawanego za dobrze trzepiących, koszt niewielki a dociekliwy dobry mechanik napewno znajdzie przyczynę
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 08:18
- Lokalizacja: Tczew-NowyStaw
- Kontakt:
no własnie przypuszczam ze to pierdoła,kompletne zawieszenie tzn amorki i sprezyny łacznie z łozyskami mcpersonów jest uzywane ale w dobrym stanie nie zajechane niestety wczesniej na nim nie jezdziłem.wymieniłem na nowe obydwie tuleje w wachaczu,koncówki drazków i sworzni oczywiscie z obydwuch stron wszystko firmy FEBI.reszta nie ruszana.
byłem na trzepakach jak było czuc szarpniecia na kierownicy i niby wszystko było wporzadku.Ale dla pewnosci pojade gdzies indziej.
[ Dodano: 25 Maj 2009 10:10 ]
własnie wróciłem ze stacji diagnostycznej i koles mówi ze 1 tulejka na wahaczu jest do wymiany próbował dokrecic ale juz sie nie dało. Czy to moze byc wina 1 tulejki? i dlaczego ma juz luz skoro dopiero co była zmieniana?? to moze byc wina zamocnego dokrecenia sruby??
u mnie w Malborku raczej takich nie maT.O.B.I. pisze:poszukaj warsztatu kontroli pojazdów uznawanego za dobrze trzepiących, koszt niewielki a dociekliwy dobry mechanik napewno znajdzie przyczynę
byłem na trzepakach jak było czuc szarpniecia na kierownicy i niby wszystko było wporzadku.Ale dla pewnosci pojade gdzies indziej.
[ Dodano: 25 Maj 2009 10:10 ]
własnie wróciłem ze stacji diagnostycznej i koles mówi ze 1 tulejka na wahaczu jest do wymiany próbował dokrecic ale juz sie nie dało. Czy to moze byc wina 1 tulejki? i dlaczego ma juz luz skoro dopiero co była zmieniana?? to moze byc wina zamocnego dokrecenia sruby??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=462007
CAŁY MK4 2.8 4MOTION NA CZESCI
Tel kont 793-433-821
CAŁY MK4 2.8 4MOTION NA CZESCI
Tel kont 793-433-821
ta jedna tulejka jak z resztą pozostałe przenoszą siły z wahacza/belki na karoserie, jeśli jest zużyta to ona jest przyczyną.
tulejki są wciskane i mogła się uszkodzić przy wciskaniu. zbyt mocne dokręcenie, wątpię, ale żeby miała luz? może jakaś trefna jest?
tulejki są wciskane i mogła się uszkodzić przy wciskaniu. zbyt mocne dokręcenie, wątpię, ale żeby miała luz? może jakaś trefna jest?
Avant S4-line + in progress....
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 08:18
- Lokalizacja: Tczew-NowyStaw
- Kontakt:
no diagnosta stwierdził ze ma luz i nadaje sie natychmiat do wymiany.ja osobiscie jej nie wymieniałem tylko mechanik wiec moze faktycznie ja uszkodził(z tego co wyczytałem to nie powinno sie dociagac srub tuleji na podnosniku tylko na prostych wachaczah) moze on je dokrecał na podnosniku i oberwał.Teraz pytanie kupic nowa czy cos z ta jeszcze mozna spróbowac zrobic?? Tym razem sam to bede wymieniał w du.... z tymi mechanikami.
Ostatnio zmieniony pn maja 25, 2009 10:50 przez Shogun1985, łącznie zmieniany 1 raz.
Shogun1985, żeby wymienić tuleje musisz mieć prasę hydrauliczną(żeby tuleje wycisnąć z wahacza i wcisnąć nową) ale i bez prasy dasz rady tylko że będzie troszkę więcej roboty. Kup nową, jak bd wciskał nową to ją posmaruj oliwą, łatwiej wejdzie w wahacz(wśliźnie się), jednak musisz wciskać ją ostrożnie by jej nie uszkodzić. jak masz trochę pojęcia i garaż to opanujesz temat:)
ps. jak miałem praktykę w ASO VW wymieniałem z mechanikiem tuleje metalowo-gumowe w wahaczach i jak je dokręcałem to nic nie mówił żeby dokręcać na prostych wahaczach.
ps. jak miałem praktykę w ASO VW wymieniałem z mechanikiem tuleje metalowo-gumowe w wahaczach i jak je dokręcałem to nic nie mówił żeby dokręcać na prostych wahaczach.
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2009 15:34 przez C4NC3R, łącznie zmieniany 1 raz.
Avant S4-line + in progress....
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 08:18
- Lokalizacja: Tczew-NowyStaw
- Kontakt:
do wymiany jest tylko ta tylna tuleja wachacza przedniego.garazem dysponuje tzn tesciu ma kanał i wszystko co potrzeba jest no poza prasa. było by prosciej gdybym kogos znalazł z prasa ale zawsze pod górke wiec spróbuje wcisnac sam na imadle
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=462007
CAŁY MK4 2.8 4MOTION NA CZESCI
Tel kont 793-433-821
CAŁY MK4 2.8 4MOTION NA CZESCI
Tel kont 793-433-821
Shogun1985, dasz rade, trochę cierpliwości i bd git
Avant S4-line + in progress....
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 266 gości