AAZ, max obroty 2000 , strzela z wydechu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zyto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn sie 14, 2006 00:43
Lokalizacja: skarżysko
Kontakt:

AAZ, max obroty 2000 , strzela z wydechu

Post autor: zyto » ndz maja 24, 2009 13:22

Witam , mam problem jak w temacie ale może opisze o co chodzi . Jakiś czas temu 2-3 miesiące zaczęło mi sie lać z pompy , po po pewnym czasie przy obrotach ok 3500 samochód przestawał przyspieszać i z wydechu było słychać dzwięk jak odcinkę w beznyniaku . Po pewnym czasie obroty zeszły do max 2500 wiec myślałem że to przez nieszczelną pompę . Pompę oddałem do pompiarza na uszczelnienie i od razu wymienił mi głowiczkę na 10mm i do tego falę którą kupilem już dawno . Pompa była sprawdzana na stole daje dobre ciśnienie . Po założeniu pompy obroty max są 2100 i to strzelanie z wydechu czasem nawet daje się wkręcić na 3800 , pojechałem więc do pompiarza ale on nie wie co może być przyczyną stawiał na wtryski jako że miałem drugi komplet wtrysków więc założyłem ale niestety to samo . Przy wymianie wtrysków zauważyłem że jedna z uszczelek izolacji termicznej między wtryskiem a głowicą jest odwrotnie ledwie ją wyciągnąłem była bardzo odkształcona więc ją wymieniłem .Do obrotów 2100 ciagnie bardzo dobrze a jak dojdzie do 2100 to jes koniec dalej obroty nie idą . Proszę o pomoc co może być przyczyną czy może coś z głowicą ? jak ktoś chce moge wrzucić filmik z dzwiękiem jaki wydaje wydech . Dodam jeszcze że filtr paliwa i powietrza wymieniłem bo myślałem że zabite są bardzo , rozrząd sprawdzany pare razy ustawiony jest dobrze
Ostatnio zmieniony ndz maja 24, 2009 14:55 przez zyto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz maja 24, 2009 18:11

objawy tak jak przy małym ciśnieniu wew pompy[pompa niskiego ciśnienia]
może pomyliłeś śruby drążone doprowadzające/odprowadzające paliwo z pompy, na śrubie od powrotu paliwa ma być dławik [zwęzenie w środku śruby] dodatkowo na jej łbie jest napis "OUT"


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Adas1Z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 18, 2009 22:27
Lokalizacja: Podebłocie

Post autor: Adas1Z » ndz maja 24, 2009 18:32

ja w AAZ miałem cos takiego ze po wlaniu paliwa z woda szlak trafił pompe i tez nie chciał wchodzic na obroty wiec wyglada na pompe ale skoro była sprawdzana. słyszałem ale nie wiem jak jest naprawde ze zawalony katalizator daje podobne rezultaty, a czy nie przegrzewa ci sie wtedy silnik?genaralnie ten TD do prawidłowej prcy nie potrzebuje duzo. sprawna pompa, wtryski, drożny układ wydechowy i smiga,



zyto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn sie 14, 2006 00:43
Lokalizacja: skarżysko
Kontakt:

Post autor: zyto » ndz maja 24, 2009 19:43

wydech jest przelotowy wiec zapchany kat odpada , węży zasilających też nie mogłem pomylić bo nic nie bylo robione a na obroty przestał wchodzić . Chyba że woda sie zebrała w zbiorniku chociaż był podłączany prosto z butelki to wkrecał sie nawet do 4700 ale też przy tych obrotach strzelało w wydechu . Miał ktoś może podobny przypadek z wodą w zbiorniku ?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz maja 24, 2009 19:54

zyto pisze:z wydechu było słychać dzwięk jak odcinkę w beznyniaku
miałem cos podobnego, jak odpowietrzałem pompe po jej złozeniu, jak utrzywywałem równe obroty silnik tak jakby nachwile nie dostawał paliwa i 0,5 sek później znowu wracał do właściwych obr.
po kilkunastu/dziesieciu minutach pracy na obr wszystko ustąpiło...


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

zyto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn sie 14, 2006 00:43
Lokalizacja: skarżysko
Kontakt:

Post autor: zyto » ndz maja 24, 2009 20:03

u mnie ten dzwiek utrzymuje się już od miesiąca wiec raczej zapowietrzony układ też odpada tym bardziej że nie widać bąbli w przewodach .A tu filmik jak to słychać . Bardzo kopci bo dawka była za bardzo podkręcona http://www.youtube.com/watch?v=qEY0jSHg ... annel_page



arwam

Post autor: arwam » pn maja 25, 2009 00:00

andrew.zbyrko,

dokładnie to jest przyczyną ja to już kilkukrotnie przerabiałem w różnych wariantach w tym nawet zacięty zaworek w pozycji zamkniętej a czym to si skończyło to pisać nie muszę.
rozsadziło korpus pompy.
zyto,

wykręć zaworek który jest koło przewodu dopływowego paliwa do pompy.
jak masz skąd wyjąć to masz problem zgłowy ewentualnie poluj na jakąś uszkodzoną pompę



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn maja 25, 2009 00:25

arwam pisze:dokładnie to jest przyczyną ja to już kilkukrotnie przerabiałem w różnych wariantach w tym nawet zacięty zaworek w pozycji zamkniętej a czym to si skończyło to pisać nie muszę.
tylko dlaczego pompiarz tego nie wykrył jak miał pompe na stole? może ustawiał ją tylko na wolnych obrotach, i nie było róznicy w dawkowaniu!?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » pn maja 25, 2009 07:50

andrew.zbyrko pisze:tylko dlaczego pompiarz tego nie wykrył jak miał pompe na stole?
bo jej na oczy nie widział
tylko ja robiłem tą pompę a dokładniej czyściłem ją a jeszcze wtedy takiej wiedzy nie miałem i dopiero ją zddobywałem :helm:



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn maja 25, 2009 08:31

arwam, chyba że tak..


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

zyto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn sie 14, 2006 00:43
Lokalizacja: skarżysko
Kontakt:

Post autor: zyto » pn maja 25, 2009 15:58

no więc tak już wiem że to na pewno wina pompy bo założyłem inną i jest wszystko ok
arwam pisze:zyto,

wykręć zaworek który jest koło przewodu dopływowego paliwa do pompy.
jak masz skąd wyjąć to masz problem zgłowy ewentualnie poluj na jakąś uszkodzoną pompę
czy to ten zaworek który zaznaczyłem na czerwono na zdjęciu ? jeżeli tak to go wymieniłem i dalej to samo , zdjęcie poglądowe Obrazek



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn maja 25, 2009 19:42

zyto, moze spróbuj zmierzyć ciśnienie wew pompy, to by co nie co wyjaśniło

[ Dodano: 25 Maj 2009 19:46 ]
a masz u siebie tą dzwignie z regulacją[zazn. na zielono]??
Obrazek


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

zyto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn sie 14, 2006 00:43
Lokalizacja: skarżysko
Kontakt:

Post autor: zyto » pn maja 25, 2009 22:32

andrew.zbyrko, tak mam taką dzwignie , a pompa jak była sprawdzana na stole to przy obrotach 2800 dawała bardzo dobre ciśnienie a teraz ma problem z wejsciem na powyżej 2000 ale na stole to co innego bo była napedzana silnikiem elektrycznym a w silniku to ona napedza wszystko . Już nie wiem co robić chyba zawiozę ją jeszcze raz do pompiarza



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn maja 25, 2009 23:00

Spróbuj jeszcze wykręcić śrube na imbus przy tej dzwigni, znajduje sie ona pod tą blachą trzymajacą pancerz linki gazu, ta dzwignia też odpowiada za dawkowanie wraz ze wzrostem obr.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości