witam!
w moim 1.4 od od jakiegoś czasu sporadycznie pojawiają mi się powtarzalnie błędy na komputerze
16785 P0401 Recyrkulacja gazu wydechowego (EGR) – niewystarczający przepływ B
16712 P0327 Czujnik uderzeniowy #1 ? wysokie wejście (bank 1 lub pojedynczy sensor)
chciałbym od bardziej kumatych w tym temacie uzyskać informację czym takie błędy mogą być spowodowane ? na początku zauważyłem, że pojawiały się podczas jazdy ok 50-60 na wysokim biegu zazwyczaj na 5 jak zwalniałem przed kocimi łbami najpierw migała kontrolka a później zapalała się i dopiero kasowanie pomogło z vaga diagnozę robię vagiem 2.5
te błędy są powtarzalne zazwyczaj jest jeszcze jeden ale nie pamiętam błędu.
w tym tygodniu będę zakładał gaz i zastanawiam się czy przed tym zabiegiem powinienem coś jeszcze przeanalizować w związku z tymi błędami?
z góry dzięki za pomoc nie znalazłem dokładniejszego wyjaśnienia tych błędów
prośba o pomoc z intepretacją błędu ? przyczyny
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Wojtek0423
- Ma gadane
- Posty: 238
- Rejestracja: sob gru 16, 2006 23:28
- Lokalizacja: Kraków/Skarżysko
- Kontakt:
Pierwszy błąd dotyczy niesprawności zaworu recyrkulacji spalin. Prawdopodobnie zacina się. http://wiki.ross-tech.com/index.php/16785/P0401 co prawda po angielsku ale może to Ci trochę rozjaśni
Co do drugie błędu to jest on spowodowany przez czujnik spalania stukowego g 61 który steruje pracą układu zapłonowego. Odepnij wtyczkę od czujnika i sprawdź oporność przewodów czy nie ma gdzieś zwarcia. Rezystancja nie powinna przekroczyć 1,5 ohma.
[ Dodano: 24 Maj 2009 17:56 ]
Jeżeli nie stwierdzisz żadnej usterki w
przewodach:
– odkręć śrubę mocującą czujnik spalania stukowego
i ponownie dokręć momentem20 Nm;
– przeprowadzićja zdę próbną.
Podczas przeprowadzania jazdy próbnej muszą
zostać spełnione następujące warunki
1 pracy silnika: Temperatura płynu chłodzącego musi wzrosnąćdo
wartości powyżej 80oC.
Jeżeli zostanie osiągnięta wymagana temperatura,
muszą również zostać osiągnięte kilkakrotnie
różne stany pracy silnika:
jałowy bieg,
częściowe obciążenie,
pełnie obciążenie,
hamowanie silnikiem. W przypadku pełnej mocy obroty muszą
zostaćpo dwyższone do wartości powyżej
3500/min.
– odczytać ponownie pamięć usterek komputera
sterującego.
Co do drugie błędu to jest on spowodowany przez czujnik spalania stukowego g 61 który steruje pracą układu zapłonowego. Odepnij wtyczkę od czujnika i sprawdź oporność przewodów czy nie ma gdzieś zwarcia. Rezystancja nie powinna przekroczyć 1,5 ohma.
[ Dodano: 24 Maj 2009 17:56 ]
Jeżeli nie stwierdzisz żadnej usterki w
przewodach:
– odkręć śrubę mocującą czujnik spalania stukowego
i ponownie dokręć momentem20 Nm;
– przeprowadzićja zdę próbną.
Podczas przeprowadzania jazdy próbnej muszą
zostać spełnione następujące warunki
1 pracy silnika: Temperatura płynu chłodzącego musi wzrosnąćdo
wartości powyżej 80oC.
Jeżeli zostanie osiągnięta wymagana temperatura,
muszą również zostać osiągnięte kilkakrotnie
różne stany pracy silnika:
jałowy bieg,
częściowe obciążenie,
pełnie obciążenie,
hamowanie silnikiem. W przypadku pełnej mocy obroty muszą
zostaćpo dwyższone do wartości powyżej
3500/min.
– odczytać ponownie pamięć usterek komputera
sterującego.
Ostatnio zmieniony ndz maja 24, 2009 17:51 przez Wojtek0423, łącznie zmieniany 1 raz.
kod silnika axp czy apx z tego co kojarze, dzięki za wyczerpującą odpowiedź wygooglałem trochę więcej na ten temat dokładnie samego EGR postaram się to wyczyścić i ponoć na jakiś czas przynajmniej powinno się to poprawić może jeszcze wygooglam małe how to do golfa
dzięki jeszcze raz
[ Dodano: 24 Maj 2009 18:49 ]
mam jeszcze do Was pytanko znalazłem na forum dużo info łącznie z instrukcją krok po kroku jak to wyczyścić niestety większość how to dotyczy silnika diesla mam pytanie w związku z tym czy zaślepianie w benzyniakach jest wskazane ? bo w wielu wątkach nie padła konkretna odpowiedź na ten problem oraz czy jeśli będę już to czyścił to czy tu jest do zakupienia uszczelka bo nigdzie na allegro nie widzę ani uszczelki ani nowego zaworu do benzyniaków same diesle
ewentualnie czy tą uszczelkę można zastąpić jakimś papierem uszczelniającym z samochodowego gdzieś ktoś coś takiego polecał pytanie jak z trwałością takiego zamiennika ?
dzięki jeszcze raz
[ Dodano: 24 Maj 2009 18:49 ]
mam jeszcze do Was pytanko znalazłem na forum dużo info łącznie z instrukcją krok po kroku jak to wyczyścić niestety większość how to dotyczy silnika diesla mam pytanie w związku z tym czy zaślepianie w benzyniakach jest wskazane ? bo w wielu wątkach nie padła konkretna odpowiedź na ten problem oraz czy jeśli będę już to czyścił to czy tu jest do zakupienia uszczelka bo nigdzie na allegro nie widzę ani uszczelki ani nowego zaworu do benzyniaków same diesle
ewentualnie czy tą uszczelkę można zastąpić jakimś papierem uszczelniającym z samochodowego gdzieś ktoś coś takiego polecał pytanie jak z trwałością takiego zamiennika ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 284 gości