nie pali równomiernie na wszystkie cylindry

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

KRZYSZTOF SKOCZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
Lokalizacja: Lublin

nie pali równomiernie na wszystkie cylindry

Post autor: KRZYSZTOF SKOCZEK » sob maja 23, 2009 11:25

Mam taki objaw że po rozruchu na zimnym silniku AAZ 1.9 TD dopóki grzeją świece silnik pracuje równo. Po wyłączeniu świec silnik przestaje pracować równo (nie pali na wszystkie cylindry) aż do momentu gdy osiągnie temperaturę 70 stopni. Po osiągnięciu 70 stopni znowu pracuje równo. Co może być tego przyczyną?



arwam

Post autor: arwam » ndz maja 24, 2009 08:40

zły kąt wtrysku, mała kompresja, lub poprzestawiany rozrząd
sprawdź najpierw kąt wtrysku u pompiarza na czujniku zegarowym i ustawienie rozrządu czy gra na wszystkich znakach



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14244
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 24, 2009 10:57

Zacznij od najprostszych czynności- kąt wtrysku,sprawdzenie ustawień rozrządu jak pisał arwam, czy wtryskiwaczy,bo to nie wymaga dużego wkładu finansowego i mozna szybko sprawdzić.
Jak to :gora: nie przyniesie rezultatu,to najprawdopodobniej,trzeba będzie luknąć :bajer: do cylindrów.



gnyba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn maja 18, 2009 22:38
Lokalizacja: wielkopolska

Re: nie pali równomiernie na wszystkie cylindry

Post autor: gnyba » ndz maja 24, 2009 13:51

KRZYSZTOF SKOCZEK pisze:Mam taki objaw że po rozruchu na zimnym silniku AAZ 1.9 TD dopóki grzeją świece silnik pracuje równo. Po wyłączeniu świec silnik przestaje pracować równo (nie pali na wszystkie cylindry) aż do momentu gdy osiągnie temperaturę 70 stopni. Po osiągnięciu 70 stopni znowu pracuje równo. Co może być tego przyczyną?

podobny obiaw miałem wiele lat temu w starej R19, dopuki zimny chodził ok, lekko kołysał nadwoziem. jak się rozgrzał to już nie kołysał ale chuśtal. rozraząd i ustawienia pompy si, sprężanie na 2 cylindrze 9 barów, z próbą olejową 14. okazalo się że gniazdo się zaczęło wysówać i powoli kruszyć co dawało gigantycznie małą kompresje.



arwam

Post autor: arwam » ndz maja 24, 2009 23:23

gnyba,

jak jest mała kompresja to silnik by kulal po odpaleniu lub byłoby ciężko go odpalić a na gorącym silniku byś tego prawie nie odczuwał po za lekkm spadkiem mocy i zwiększonym zużyciem paliwa



gnyba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn maja 18, 2009 22:38
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: gnyba » pn maja 25, 2009 23:24

arwam pisze:gnyba,

jak jest mała kompresja to silnik by kulal po odpaleniu lub byłoby ciężko go odpalić a na gorącym silniku byś tego prawie nie odczuwał po za lekkm spadkiem mocy i zwiększonym zużyciem paliwa
niby tak, ale sam na własnej skórze odczułem ze jest całkowicie inaczej.
a pomiar wygladał tak 1, 19, 2:8 ledwo , 3:21 i 4: 26



KRZYSZTOF SKOCZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: KRZYSZTOF SKOCZEK » wt maja 26, 2009 17:57

Problem rozwiązany. Miałem zbyt dużą domieszkę oleju roślinnego. Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 155 gości