[MK ???] Problem! Silnik mi sie przegzewa!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK ???] Problem! Silnik mi sie przegzewa!!!
Witam!!Przegzewa mi sie silnik.Czuje ze bedzie to termostat.Efekt jest taki ze troche pojezdze i zaczyna mi sie mocno przegrzewac,w zime niemam tez az tak cieplo w aucie!Jezdze na LPG na benzynie jest to samo!!!MOze to byc tez przyczyna wyzucania wody ze zbiorniczka wyrownawczego???
Ostatnio zmieniony wt wrz 05, 2006 18:12 przez GPwariat, łącznie zmieniany 1 raz.
GPwariat
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Jeśli wyrzuca płyn (wody nie wolno używać) to może być uszczelka pod głowicą... ponieważ ciśnienie sprężania ucieka do układu chłodzenia... Co do nagrzewania sprawdź pompę wodną... ostatnio znajomy miał tak samo, z tym że płynu nie wyrzucało
Ale termostat też sprawdź....
Ale termostat też sprawdź....
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
więc tak: w moim poprzednim golfie po wymianie termostatu zaczął wywalać wodę ze zbiorniczka a jak dokręciłem korek to rozrywało węże - pomogła "ręczna" regulacja tego termostatu - po prostu się otwierał dopiero przy 100stopniach. Zaryzykuj wymianę termostatu ale zanim to zrobisz dwie rzeczy 1. Po dopaleniu ściśnij węże - jak czujesz uderzenia zgodne z pracą silnika to po prostu poszła uszczelka pod głowicą. Ewentualnie 2 rzecz - podjechać do warszatu niech zrobią pomiar płyny chłodniczego na zawartość spalin.
r.e.
ups z przegrzewaniem się silnika mam to samo dla pocieszenia powiem że wymieniłem od lata chłodnicę czujnik temp. wczorej termostat pompa wody jest OK została mi uszczelka pod głowicą w aucie zimno a przy 96 stC ma rozerwać węże aż do momentu wycisnięcia płynu przez korek zbiorniczka wyr.
-
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
- Lokalizacja: Dębica
przy grzniu silnika może być termostat - najłatwiej go wymotować próba bez niego
strata około 2 litra płynu - jeżeli nie to może być pompa wodna. jeżeli poszła uszczelka
pod głowicą to będzie waliło ciśnienie w zbiornik wyrównawczy i przy odkręconym korku
[ tylko ostrożnie ] będzie szło powietrze do płynu. ale jeżeli to będzie uszczelka to
nie będzie ogrzewania wewnątrz auta
strata około 2 litra płynu - jeżeli nie to może być pompa wodna. jeżeli poszła uszczelka
pod głowicą to będzie waliło ciśnienie w zbiornik wyrównawczy i przy odkręconym korku
[ tylko ostrożnie ] będzie szło powietrze do płynu. ale jeżeli to będzie uszczelka to
nie będzie ogrzewania wewnątrz auta
-
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: pn gru 05, 2005 19:33
- Lokalizacja: łowicz/głowno
- Kontakt:
Wszystkie uwagi i wnioski są realne, ale trzeba pamiętać i o drobnych rzeczach tzn w moim przypadku były takie same objawy i nie była to uszczelka ani termostat tylko zapchał się węrzyk do otpowietrzenia układu, idący od zbiorniczka do silnika, może terz byc żle wkręcony korek do zbiorniczka, takie pierdółki mogą namieszać.
- smoked
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 09:28
- Lokalizacja: Radzymin k.W-wy
- Kontakt:
Na termostat wciaz czekam z allegro wiec na razie nie rozkrecam i nie wyciagam starego...
ale po kolei: zalewam woda do zbiorniczka do max, zatykam ladnie i w droge. Wskazowka trzyma sie na 1/2 czasem troszke wyzej/nizej, ale bez tanczenia. Dojezdzam gdzies, gasze silnik i w tym momencie spod auta wyplywaja litry wody. W zbiorniczku pusto, tylko para bucha... Zeby jechac dalej musze czekac az ostygnie (zeby glowica nie pekla) i znow lac wode... Troszeczke to irytujace
ddatkowo:
-Wszystkie rury sa gorace, na gorze i na dole chlodnicy. Nie sa jakies twarde czy nabrzmiale.
-Wiatrak wlacza sie co jakis czas na minute-dwie
-Termostatu jeszcze nie spr, powod powyzej
-W srodku jest ogrzewanie,
Czy moze macie jakies propozycje co konkretnie w tym przypadku zrobic? Bo czytam i czytam i z kazym postem coraz bardziej glupieje
Mam wrazenie ze problemy z chlodzeniem sa seryjnie montowany w VW
ale po kolei: zalewam woda do zbiorniczka do max, zatykam ladnie i w droge. Wskazowka trzyma sie na 1/2 czasem troszke wyzej/nizej, ale bez tanczenia. Dojezdzam gdzies, gasze silnik i w tym momencie spod auta wyplywaja litry wody. W zbiorniczku pusto, tylko para bucha... Zeby jechac dalej musze czekac az ostygnie (zeby glowica nie pekla) i znow lac wode... Troszeczke to irytujace
ddatkowo:
-Wszystkie rury sa gorace, na gorze i na dole chlodnicy. Nie sa jakies twarde czy nabrzmiale.
-Wiatrak wlacza sie co jakis czas na minute-dwie
-Termostatu jeszcze nie spr, powod powyzej
-W srodku jest ogrzewanie,
Czy moze macie jakies propozycje co konkretnie w tym przypadku zrobic? Bo czytam i czytam i z kazym postem coraz bardziej glupieje
Mam wrazenie ze problemy z chlodzeniem sa seryjnie montowany w VW
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Zamykam dopoki autor tematu nie zapozna sie z REGULAMINEM FORUM i nie uzupelni profilu i dopoki nie poprawi tego tematu!!!
Gitner
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 196 gości