Climatronik PROBLEM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Nanek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn lis 24, 2008 17:19
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Climatronik PROBLEM

Post autor: Nanek » sob maja 23, 2009 19:27

Witam wszystkich

Mój problem wygląda następująco Mam golfa IV z 2000 r z climatronikiem od 2 tygodni nie działa mi klimatyzacja ostatni wziąłem się za sprawdzanie poszczególnych podzespołów
oto efekt :

Sprawdzenie VAG-iem nic nie wykazało zero błędów
Test samego Climatronica 444 zero błędów
Wentylator załącza się prawidłowo

Pomyślałem ze sprężarka padła ale po podłączeniu napięcia do sprzęgła sprężarka się załącza i wszystko działa prawidłowo .
Teraz moje pytanie co może być nie tak powiem tylko ze złączkę wyczyściłem
Może ktoś określić miejsce gdzie się znajduje przekaźnik który załącza sprzęgło
Jestem otwarty na wszystkie sugestie

Dzięki i pozdrawiam



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » sob maja 23, 2009 19:54

A czynnik jest ? Wentylatory się włączają? ew może zapchany osusacz, zawór ciśnieniowy, zobaczyć jakie ciśnienie podaje sprężarka.



greg

Post autor: greg » sob maja 23, 2009 20:23

1. sprawdzić bezpiecznik 16
2. sprawdzić czujnik w zderzaku (to nic że nie pokazuje błędów)
3. podmienić sterownik wentylatorów
4. podmienić panel climatronica

Dobrze by było żeby zachować tą kolejność



Awatar użytkownika
Nanek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn lis 24, 2008 17:19
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Post autor: Nanek » sob maja 23, 2009 20:43

PvD pisze:A czynnik jest ? Wentylatory się włączają? ew może zapchany osusacz, zawór ciśnieniowy, zobaczyć jakie ciśnienie podaje sprężarka.
Od chwili zakupu nie kontrolowałem poziomu napełnienia czynnikiem układu
gdzie się mierzy to ciśnienie ? włacza się tylko jeden wentylator

1. Bezpiecznik dobry

2. czujnik napięcie 4.9 - 5.0 V jakie powinno być prawidłowe

3. Gdzie znajduje się ten sterownik wentylatorów

4. Z tym moga być problemy nie mam od kogo pożyczyć takiego panel climatronica



greg

Post autor: greg » sob maja 23, 2009 20:53

Nanek pisze:2. czujnik napięcie 4.9 - 5.0 V jakie powinno być prawidłowe
czujnik nie ma napięcia- ma tylko rezystancję - on jest na masie
Nanek pisze:3. Gdzie znajduje się ten sterownik wentylatorów
pod akumulatorem
Nanek pisze:quot;Nanek"]4. Z tym moga być problemy nie mam od kogo pożyczyć takiego panel climatronica
podjedź do mnie :bigok: :)
Ostatnio zmieniony sob maja 23, 2009 20:53 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Nanek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn lis 24, 2008 17:19
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Post autor: Nanek » ndz maja 24, 2009 07:13

Greg daj jakies namiary na siebie nr. tel albo GG lub Skype możesz przesłac na adres hexium@wp.pl

sprawdziłem ten czujnik pokazuje 1170 Ω i zmienia się w zależności od temperatury

jeszcze jedno pytanie czy stan napełnienia układu czynnikiem chłodzącym ma jakieś znaczenie w takim przypadku
Ostatnio zmieniony ndz maja 24, 2009 07:35 przez Nanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Stoper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:11
Lokalizacja: z tąd

Post autor: Stoper » ndz maja 24, 2009 11:01

"czy stan napełnienia układu czynnikiem chłodzącym ma jakieś znaczenie w takim przypadku"

Oczywiscie


Brum Brum

greg

Post autor: greg » ndz maja 24, 2009 15:22

Stoper pisze:"czy stan napełnienia układu czynnikiem chłodzącym ma jakieś znaczenie w takim przypadku"
nie - bo.. w diagnostyce climatronica by ci wyszło że masz błąd ciśnienia



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » ndz maja 24, 2009 15:32

Hee, to problem podobny (może taki sam) jak u mnie! Też mam climatronic i po napełnieniu już nie dmucha chłodnym powietrzem, 2 went. sie załączają, sprężarka też się załącza.
Musze tylko jeszcze spr. ten bezp. 16, jak to nie to, to jestem nadal w kropce...

Bezpiecznik 16 - ok
Ostatnio zmieniony ndz maja 24, 2009 15:45 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » ndz maja 24, 2009 16:09

rav_tdi, u ciebie może być taki problem że jest za dużo środka chłodniczego - jaką metodą ci to napełniali?



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » ndz maja 24, 2009 18:58

GREG - wiesz co, to była taka maszyna i o ile dobrze pamiętam, to były tam 4 etapy (takie lampy jakby) i dość długo to wszystko trwało!!

[ Dodano: 15 Sie 2009 18:30 ]
Greg - sprawdziłem climatronika za pomocą kombinacji klawiszy i wyszło 306 czyli czujnik temp. z zderzaku!! Ale to on chyba nie odpowiada za załączanie sie sprężarki, może jakis filterek, czy osuszcz?? Jak to sprawdzić??


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

greg

Post autor: greg » sob sie 15, 2009 21:31

różnica temp pomiędzy czujnikiem w zderzaku a czujnikiem wew locie powietrza większa niż 10 stopni powinna nie pozwolić włączyć się kompresorowi klimy



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » ndz sie 16, 2009 08:40

Ja miałem uszkodzony ten czujnik w zderzaku, i po wypięciu go klima normalnie się włączała, także nie wiem czy to ma znaczenie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 237 gości