Swap mk1

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
daro81
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: sob sty 03, 2009 11:50
Lokalizacja: Gdańsk/Przodkowo
Auto: Golf 3 GTI, Karmann Ghia
Silnik: AQN
Kontakt:

Swap mk1

Post autor: daro81 » pt maja 22, 2009 10:27

mam zamiar swapowac do swojego mk1 16V, i mam do wyboru MK2 z KR lub
B3 z 9A. I zastanawiam sie co lepsze?? Podobno w 9A kolektor przeszkadza przy zmianie biegow czy cos? czy wystarczy wsadzic inna skrzynie??
O zmianie lap silnika,baku itp to wiem.chodzi glownie ktory silnik latwiej bedzie mi zaadoptowac bo bede to robil w systemie "garażowym sam".


nisko,szeroko,szybko
https://www.facebook.com/pg/VWolfGarage/posts/?ref=page_internal

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pt maja 22, 2009 10:50

daro81 pisze:chodzi glownie ktory silnik latwiej bedzie mi zaadoptowac bo bede to robil w systemie "garażowym sam".
oba silniki w sumie takie same... więc niema że ejden łatwiej a drugi trudniej. Jedyne co to w pasku może być skrzynia na linki i sprzęgło na hydro - i to by było jedyne utrudnienie. O swpach 16V do mk1 pisało już chyba z 20 razy także szukaj a napewnoe znajdziesz.
daro81 pisze:MK2 z KR lub
B3 z 9A
brałbym 9A ze względu na lepsze efekty po modach


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
pczerniej
Forum Master
Forum Master
Posty: 1928
Rejestracja: śr sty 31, 2007 15:16
Lokalizacja: nord-vag
Kontakt:

Post autor: pczerniej » sob maja 23, 2009 12:52

silniki według mnie awaryjne .... wolał bym zainwestować np. w ABF


Capo di tutti capi
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob maja 23, 2009 13:40

pczerniej pisze:silniki według mnie awaryjne .... wolał bym zainwestować np. w ABF
osprzęt mechanicznych wtrysków może i tak, reszta praktycznie to samo w ABFie jak KRze i 9A



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » sob maja 23, 2009 15:53

jeśli tego nie będziesz uturbiał bierz ABF, kilka modów i możesz z 20 KM+ zrobić, gdzie w 9A/KR musiałbys pokombinować


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » sob maja 23, 2009 21:26

ogólnie jakbyś brał komplet ze skrzynią to lepiej KR bo tak jak koledzy pisali jest na wodziki nie na linki i sprzęgło też na linkę, patrząc na osiągi moce maja podobne ale 9A ma większy moment obrotowy. Komputer w 9A też jest nowszej generacji i posiada opcje diagnozy z tym że może im mniej elektroniki tym lepiej.

Jeśli chcesz silnik jeszcze "rozwijać" to brałbym 9A bo to zawsze większa pojemność i większy potencjał, tak mi się wydaje.

[ Dodano: 23 Maj 2009 21:27 ]
a pozatym z tego co pamiętam wiązke od komputera z 9A czyli ke-motronica łatwiej przerobić pod DIGI I :chytry:


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości