Chmura siwego dymu po przygazowaniu. 1.6SR AKL
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Chmura siwego dymu po przygazowaniu. 1.6SR AKL
Witam jestem nowy na forum i chciałem was o coś zapytać.
Po pracy na wolnych obrotach po mocnym przygazowaniu mój MKIV zaczął wyrzucać z tyłu chmurę siwego dymu i szybko brał olej.
Pojechałem do mechanika ściągnęliśmy głowicę i stwierdził że trzeba ją wyremontować. Ocenił gładzie i tłoki i powiedział że tłoki są w bardzo dobrym stanie ale trochę luźno chodzą ale remont głowicy powinien pomóc.
Zawory na głowicy były strasznie oblepione więc zgodziłem się na remont głowicy i dałem się naciągnąć. Głowica jest wyremontowana a autko jak kopciło tak dalej kopci z olejem też lepiej nie jest wiec winny jest dół silnika chyba.
Mam takie pytania.
1.Czy skoro te tłoki są faktycznie w dobrym stanie to wymiana samych pierścieni może pomóc?
2. Czy trzeba ściągać znowu głowicę (przeraża mnie kolejny koszt tej czynności) żeby wymienić pierścienie? Wymianę robi się od dołu czy od góry?
3. Czy oprucz pierścieni trzeba będzie ruszać jakieś panewki czy tulejki?
4. Co jeszcze musowo będę musiał zrobić?
5. Czy ktoś już miał taki problem i ile to kosztowało?
Proszę o odpowiedź. Jestem lekko podłamany i już sam nie wiem co z tym autem zrobić
Po pracy na wolnych obrotach po mocnym przygazowaniu mój MKIV zaczął wyrzucać z tyłu chmurę siwego dymu i szybko brał olej.
Pojechałem do mechanika ściągnęliśmy głowicę i stwierdził że trzeba ją wyremontować. Ocenił gładzie i tłoki i powiedział że tłoki są w bardzo dobrym stanie ale trochę luźno chodzą ale remont głowicy powinien pomóc.
Zawory na głowicy były strasznie oblepione więc zgodziłem się na remont głowicy i dałem się naciągnąć. Głowica jest wyremontowana a autko jak kopciło tak dalej kopci z olejem też lepiej nie jest wiec winny jest dół silnika chyba.
Mam takie pytania.
1.Czy skoro te tłoki są faktycznie w dobrym stanie to wymiana samych pierścieni może pomóc?
2. Czy trzeba ściągać znowu głowicę (przeraża mnie kolejny koszt tej czynności) żeby wymienić pierścienie? Wymianę robi się od dołu czy od góry?
3. Czy oprucz pierścieni trzeba będzie ruszać jakieś panewki czy tulejki?
4. Co jeszcze musowo będę musiał zrobić?
5. Czy ktoś już miał taki problem i ile to kosztowało?
Proszę o odpowiedź. Jestem lekko podłamany i już sam nie wiem co z tym autem zrobić
Ostatnio zmieniony sob maja 23, 2009 08:59 przez zxs, łącznie zmieniany 2 razy.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Nie przejmuje się, przy remoncie dołu głowice i tak należało zrobić. Ja bym tylko domagał sie od mechanika zniżki i dopłacił mu tylko różnicę za wymianę pierścieni ( o ile rzeczywiście cylindry i tłoki są w porzadku.Głowice trzeba zdjąć ,ale to koszt uszczelki. Jeżeli ciśnienie oleju jest ok, to panewki mogą zostać, zresztą będzie widać przy wyciąganiu korbowodów.
http://www.autokosmetyki.pl/wynns_super ... ,p356.html
http://www.allegro.pl/item636574322_mot ... 443ml.html
A co myślicie o tym?
Jeżeli nie jest to uszkodzenie mechaniczne a faktycznie zaklejone pierscienie. To może trzeba takim środkiem mu trochę dopomóc?
Jeżeli uszkodzenie mechaniczne to itak nic mi już nie pomoże. Tylko pytanie czy ten środek nie zaszkodzi innym elementom w skrzyni korobowej.
http://www.allegro.pl/item636574322_mot ... 443ml.html
A co myślicie o tym?
Jeżeli nie jest to uszkodzenie mechaniczne a faktycznie zaklejone pierscienie. To może trzeba takim środkiem mu trochę dopomóc?
Jeżeli uszkodzenie mechaniczne to itak nic mi już nie pomoże. Tylko pytanie czy ten środek nie zaszkodzi innym elementom w skrzyni korobowej.
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2009 12:33 przez zxs, łącznie zmieniany 1 raz.
Moim zdaniem przy tym co opisałeś powinna być następująca naprawa:
- głowica + uszczelka
- zawory
- popychacze
- panewki
- pierścienie
------------------------------
przestanie dymić oraz brać oleju ,a i jest mały plus -> zużycie paliwa spadnie
p.s ewentualnie jeszcze sprawdzić jak wygląda wał korbowy , gdyż mogło dojść do jazdy na poziomie oleju poniżej min , jeśli jednak dolewki oleju robiłeś regularnie to wał będzie ok
- głowica + uszczelka
- zawory
- popychacze
- panewki
- pierścienie
------------------------------
przestanie dymić oraz brać oleju ,a i jest mały plus -> zużycie paliwa spadnie
p.s ewentualnie jeszcze sprawdzić jak wygląda wał korbowy , gdyż mogło dojść do jazdy na poziomie oleju poniżej min , jeśli jednak dolewki oleju robiłeś regularnie to wał będzie ok
Niestety powoli zaczynam zbierać części i pieniądze na wymianę pierścieni bo męczy mnie już jazda na zawalonych świecach (auto traci moc i trzesie silnikiem).
Moge sobie kupic taniej części niż mechanik który bedziem i to robił.
Jak ktoś wie jakie części i płyny będą mi potrzebne do wymiany pierścieni to proszę o wpis.
PS.
Wiem że napewno uszczelka pod głowicę i pierścienie.
Chodzi mi o takie coś jak śruby i nakręki korbowodu, inne uszczelki itp idt
Z tym wałem to mam nadzieję żem nie tylko straszycie:) Faktycznie był moment ze miałem za mało oleju bo nie wiedzialem ze mi bierze ale kontrolka od cisnienia mi nie śiweci wiec chyba jest OK.
Moge sobie kupic taniej części niż mechanik który bedziem i to robił.
Jak ktoś wie jakie części i płyny będą mi potrzebne do wymiany pierścieni to proszę o wpis.
PS.
Wiem że napewno uszczelka pod głowicę i pierścienie.
Chodzi mi o takie coś jak śruby i nakręki korbowodu, inne uszczelki itp idt
Z tym wałem to mam nadzieję żem nie tylko straszycie:) Faktycznie był moment ze miałem za mało oleju bo nie wiedzialem ze mi bierze ale kontrolka od cisnienia mi nie śiweci wiec chyba jest OK.
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 10:23 przez zxs, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 248 gości