Wymiana gum stabilizatora w MK4 - fotoporada
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
To jest ciekawe, że nie stuka i nie puka.. Następnym razem jak będe to robił, to posmaruje smarem wewnątrz gumy, bo tak po prawdzie to nie wiadomo, czy zgrzypienie powstaje poprzez tarcie zewnętrznej czy wewnętrznej powierzchni gumy.szatanek pisze:Normalna rzecz jak nie dokręcisz obejmy to masz luz na gumkach i nie skrzypi ale co z tego jak ci będzie na dołkach pukać, a ta czarna powłoka to farba i tyle.
Widze że kolega zaopatrzył sie z gumki bez parcianego paska.. jaki efekt? Nie ma zgrzypienia?wtct pisze:Jaki jest w końcu prawidłowy montaż gum? Spotykam się z dwoma różnymi teoriami.
btw. Od ostatniego dłubania nic nie dokręcałem, był spokój ale znowu pojawił się problem. Pewnie smar wypłukał sie. Czy poza wymianą obejm pozostaje coś jeszcze? Ile takie obejmy kosztują w ASO i gumki? Nie spoczne póki nie będę miał ciszy w aucie
Ostatnio zmieniony sob maja 23, 2009 00:20 przez ryszkens, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeszcze nie ale za niedługo mam zamiar kupić komplet:) Wydaje mi się, że to rozwiąże problem, tym bardziej, że miejsca styku gum ze stabilizatorem, wyszlifowałem i pomalowałem podkładem i mocnym czarnym lakierem (motip).ryszkens pisze:Widze że kolega zaopatrzył sie z gumki bez parcianego paska
Oryginalne gumy kosztują ok 20zł szt. a opaski 30zł szt.
Ja chyba będę kupował zestaw febi, nie co tańszy a różnicy w jakości chyba za bardzo nie będzie.
Ostatnio zmieniony sob maja 23, 2009 10:26 przez wtct, łącznie zmieniany 1 raz.
dla ciekawostki, oryginalne gumy w ASO sa o dziwo bez parcianego paska ?! od taki kawalek gumy tylko pokryty cos w stylu talk - mydlo techniczne..obejmy w ASO to ok 30-35 zl, gumy 20-25 zl..
kolego ryszkens, byc moze masz juz mocno zdarty drazek stabilizatora (w miejscu styku z gumami - mniejsza srednica) i gumy nie trzymaja tak jak powinny, proponuje zakupic oryginaly zestawik - gumy + obejmy, gumy pomimo ze bez paska parcianego spiusuja sie jak nalezy..
kolego ryszkens, byc moze masz juz mocno zdarty drazek stabilizatora (w miejscu styku z gumami - mniejsza srednica) i gumy nie trzymaja tak jak powinny, proponuje zakupic oryginaly zestawik - gumy + obejmy, gumy pomimo ze bez paska parcianego spiusuja sie jak nalezy..
Zakupiłem nowe gumy w ASO - koszt 27zł/szt. oraz opaski metalowe na szrocie za bezcen . Były trochę pordzewiałe ale wyszczotkowałem i pomalowałem sprayem - wyszły jak nowe.
Teraz mogę potwierdzić, że gumy faktycznie mają być obrócone jak na zdjeciu wcześniej. Wynika to z tego, że tzw. garb gumy pasuje do wytłoczonego garba w opasce tylko w jednej pozycji.
Co więcej dodam, że dobrze jest odkręcić łącznik od wahacza, gdyż próbowałem bez ale za żadne skarby nie dało się wyjąć opasek, więc tym bardziej nie dało by się ich założyć.
Tym co mają zdartą farbę ze stabilizatora w miejscu mocowania gum, polecam wyszlifować i pomalować dobrą farbą.
Problem definitywnie zniknął ale odezwę się za pare tyś. km, aby to potwierdzić
Pozdrawiam
Wojtek
Teraz mogę potwierdzić, że gumy faktycznie mają być obrócone jak na zdjeciu wcześniej. Wynika to z tego, że tzw. garb gumy pasuje do wytłoczonego garba w opasce tylko w jednej pozycji.
Co więcej dodam, że dobrze jest odkręcić łącznik od wahacza, gdyż próbowałem bez ale za żadne skarby nie dało się wyjąć opasek, więc tym bardziej nie dało by się ich założyć.
Tym co mają zdartą farbę ze stabilizatora w miejscu mocowania gum, polecam wyszlifować i pomalować dobrą farbą.
Problem definitywnie zniknął ale odezwę się za pare tyś. km, aby to potwierdzić
Pozdrawiam
Wojtek
W oryginale miałem z tym paskiem więc kupiłem FEBI o takim samym symbolu, też z paskiem..dla ciekawostki, oryginalne gumy w ASO sa o dziwo bez parcianego paska ?! od taki kawalek gumy tylko pokryty cos w stylu talk - mydlo techniczne..obejmy w ASO to ok 30-35 zl, gumy 20-25 zl..
Ja mam odwrotną teorie, bo przestaje zgrzypieć jak popuszcze śruby A drążek chyba nie jest zużyty, jak ściągałem nowe gumy po miesiącu, to z drążka zejść nie chciałby. Jakby przyklejone.gpmaster pisze:kolego ryszkens, byc moze masz juz mocno zdarty drazek stabilizatora (w miejscu styku z gumami - mniejsza srednica) i gumy nie trzymaja tak jak powinny, proponuje zakupic oryginaly zestawik - gumy + obejmy, gumy pomimo ze bez paska parcianego spiusuja sie jak nalezy..
Dla świętego spokoju dorzuciłem grosza, żeby mieć FEBI.Ja chyba będę kupował zestaw febi, nie co tańszy a różnicy w jakości chyba za bardzo nie będzie.
Podeślij linka do czegoś z allegro na PW (farba)wtct pisze:Tym co mają zdartą farbę ze stabilizatora w miejscu mocowania gum, polecam wyszlifować i pomalować dobrą farbą.
Kurcze, nie chce Cie straszyć, ale gdzieś ok. miesiąc po robocie zaczęło zgrzypieć.. wiec chyba wszystko przed Tobą, choć Ci tego nie życze.wtct pisze: Problem definitywnie zniknął ale odezwę się za pare tyś. km, aby to potwierdzić
Lakier w Sprayu MOTIP, czarny połysk.ryszkens pisze:Podeślij linka do czegoś z allegro na PW (farba)
W oryginle do roku 2000 to wszystkie były z paskiem, potem przyszli po rozum do głowy...ryszkens pisze:W oryginale miałem z tym paskiem więc kupiłem FEBI
Nie zakłądaj febi z paskiem parcianym.... ja kolego zakładałem 3 razy!!!! smarowałem nie smarowałem, jednym słowem h...nia
Kup od razu orygyginał nowe gumy i nowe obejmy.
To chyba przed Tobą...ryszkens pisze:wiec chyba wszystko przed Tobą, choć Ci tego nie życze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości