Masz racje , głowicy sie nie poprawia jesli byla dokrecona tak jak zalecają ( trójetapowo)witek_vento1.8 pisze: zresztą w tych silnikach podobno głowicy się drugi raz nie dokręca.
Płyn ucieka do oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
- Lokalizacja: Dębica
Z tym dokrecaniem uszczelek to jest prawie ukazdego mechaniora inna teoria, jedni dokrecaja po przejchaniu 1000km jeszcze raz a ja sie osobiscie spotkalem z takim czyms ze dojkreca sie 3 razy ale tego samego dnia dociaga sie raz wedlug oposu odczekuje sie pare godizn drugi raz itd.. wiec to juz sprawa mechaniora i zaufania do niego jedno jest pewne skoro Ci ucieka plyn tzn ze gdzies jest pekniecie jesli glowica ok to musisz miec walniety blok innego wyjscia nie ma
Z doswiadczenia wiem by sie na opiniiWRHZ pisze:Z tym dokrecaniem uszczelek to jest prawie ukazdego mechaniora inna teoria,
"mechaniorów" nie opierać, a bardziej stosowac sie do zalecen producenta. Dla niektórych mechaników czas sie zatrzymał w epoce Zaporożca i dlatego hołdują takim opiniom.
Trójetapowo tzn dociągnąc na trzy razy : pierwszy raz z siłą 40 N wszystkie sruby( w okreslonej kolejnosci oczywiscie), nastepnie z siłą 60 N , i ostatni raz o 90 stopni.zaprzal pisze:Kaktus, co to znaczy trójetapowo? Jak to w końcu jest? Trzeba dociągać zawsze czy jeśli sie dobrze poskłada to nie trzeba?
VW- da weiss mann, was mann hat.
-
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
- Lokalizacja: Dębica
a moje vento stoi na mrozie drugi tydzień i oleju przybywa. dzisiaj szlak trafił akumulator
nmja tym mrozie jak go przyniosłem do mieszkania to był rozdęty jak piłka - rozmarzał
osiem godzin i teraz zacznę go ładować - tak samo było dwa lata temu. akumulator
mam centra futura i jak się rozładuje to zamarza i może go rozwalić
nmja tym mrozie jak go przyniosłem do mieszkania to był rozdęty jak piłka - rozmarzał
osiem godzin i teraz zacznę go ładować - tak samo było dwa lata temu. akumulator
mam centra futura i jak się rozładuje to zamarza i może go rozwalić
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
hej co do dokrecania glowicy trzy etapy lub tez cztery. zawsze 40Nm drugi 60Nm nastepny +90 stopni i nastepny plus 90stopni czasami podaja o trzecim etapie zamiast 3 i 4 plus 180 stopni. i wazna rzecz SRUBY GLOWICY ZAWSZE NOWE. moga byc uzyte tylko raz. ponadto przewaznie przy wymianie usczelki po raz enty nalezy je skrosic okolo 3 4 mm zeby sie nie opieraly na dole w otworze. a co do przyczyny wody w oleju. nie zastosowanie tego rodzaju dikrecania z nowymi srubami to moze byc jeden powod, drugi jmoze byc taki...(ale chyba nie w abs) ze jest uszkodzona chlodniczka oleju trzecia przyczyna prawdopodobna ze masz blok po tulejowaniu i za luzna tuleja w bloku, co rownoznaczne jest z peknietym blokiem. a i nie dokreca sie po przebiegu tej glowicy bo sruby sa ciagliwe
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Nie dokręca się głowicy. I dociąganie może zaszkodzić.misiek10111 pisze:no niewiem, mi mechanio mówił żeby podjechać o dociągnąć, bo jak się uszczelka uleży i głowicy nie dociągniesz to uszczelka będzie tak jagby "lużno leżała" i się płyn przedostanie do oliwy albo będzie wyciekać na zewnątrzwitek_vento1.8 pisze: zresztą w tych silnikach podobno głowicy się drugi raz nie dokręca.
[ Dodano: 06-01-14, 19:35 ]
a już napewno dociągnięcie nie zaszkodzi
Przy składaniu trzeba pilnować właściwej kolejności śrub i sekwencji dokręcania i potem nie ma takiej potrzeby, i powiedziałbym, że jest to nawet niewskazane (zakłądałem uszczelkę V. Reinz - nie pierwszy raz w VW i w benzyniakach 1.3 i 1.8 nie dokręca się, chyba,że śruby od głowicy są na imbus, a nie na "gwiazdkę" - załączona do uszczelki przez jej producenta instrukcja). Poprzedni właściciel mojego golfika udał się na dokręcanie głowicy i co? W okolicach świąt zmieniałem. Jeśli prawidłowo dokręcona przy montażu uszczelka wypali się od temperatury panującej w silnku, całkiem traci plastyczność i dokręcaniem można jej zaszkodzić.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
-
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
- Lokalizacja: Dębica
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 431 gości