problem ze sztangą turbo w AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bartek2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
Lokalizacja: podkarpacie

problem ze sztangą turbo w AFN

Post autor: bartek2 » czw maja 21, 2009 20:04

Witam, mam wątpliwości co do działania sztangi turbo w moim AFN. Sztanga się zacina czasami, turbo po czyszczeniu, zero PSJ-a, kat wywalony. W zalączonym filmiku widać ze po przy gazowaniu ona tak jakby była blokowana. Po ściągnięciu wężyka opada normalnie. Pierwsze moje skojarzenie to ze przycina sie N75. Zaworek podmienialem z N18 i jest jeszcze gorzej.
Oto filmik:




To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw maja 21, 2009 21:15

Moim zdaniem to jak ściągasz i zakładasz wężyk to chodzi dobrze
a czy na postoju powinna tak ładnie płynnie chodzić to nie wiem.... ale przecież bez obciążenia to chyba turbo aż tak nie pompuje ?
notlauf łapiesz ?



bartek2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: bartek2 » czw maja 21, 2009 21:30

Czasami sie zdarzy po chwili spokojnej jazdy lub wtedy gdy np stanę na światłach, silnik pochodzi na wolnych obrotach i ostro ruszę. Drażni mnie to bo nie mogę przez chwile jechać spokojnie. Wygląda tak jakby sztanga zacinała się na samej gorze podczas jazdy. Może już turbo nie domaga ale wolał bym to jakoś rozwiązać bo zregeneruje turbo, zrobię kilkaset km i znowu będzie to samo.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw maja 21, 2009 23:04

bartek2, sztanga zachowuje sie poprawnie
bartek2 pisze:W zalączonym filmiku widać ze po przy gazowaniu ona tak jakby była blokowana
po przygazowaniu gdy zdejmujesz noge z pedału sztanga opada aby zbić cisnienie , przy dodawaniu gazu wciagą ją grucha ,
bartek2 pisze:Po ściągnięciu wężyka opada normalnie.
widac ze chodzi idealnie

Masz mozliwosc zrobienia logów VAGiem ????


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

bartek2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: bartek2 » czw maja 21, 2009 23:17

Tak jutro wrzucę bo dzisiaj nie dam już rady. Mam dziwne wrażenie jak by ja coś poprostu blokowało, w pewnym momencie ciężko go przeciągnąć do końca i gdy chce zmienić bieg, wciskam sprzegło i obroty bardzo szybko spadają(nie ma takiej płynności), coś jak by go dusiło.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw maja 21, 2009 23:53

bartek2 pisze:Tak jutro wrzucę bo dzisiaj nie dam już rady. Mam dziwne wrażenie jak by ja coś poprostu blokowało, w pewnym momencie ciężko go przeciągnąć do końca i gdy chce zmienić bieg, wciskam sprzegło i obroty bardzo szybko spadają(nie ma takiej płynności), coś jak by go dusiło.
Wiem o czym piszesz ......

postaraj sie zrobic logi tylko kanału 011 , zrób ich jak najwięcej , przyspieszanie z pedałem do dechy , wrzuć kilka logów , najlepiej jakby udało sie zlapać ten moment kiedy ten dziwny efekt wystapi

pomyślimy razem


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt maja 22, 2009 06:19

jest jeszcze jedna możliwość a mianowicie taka jak widać na fotce p- sztanga blokuje się o nakrętkę zimnej muszli :
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt maja 22, 2009 10:50

Jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy.....

Patrząc na filmik sztanga chodzi idealnie , tymbardziej jak piszesz była czyszczona niedawno turbina.
Druga rzecz , zaworki podmieniałeś i nie przynioslo to efektu , swoją drogą mimo wszystko pokusiłbym się na nowy zaworek N-75 , założenie N-18 pogorszyło sprawe, a znaczy to że nie jest on w idealnej kondycji i trudno po takiej zamiance stwierdzać, że "to nie wina N-75"

Trzecia rzecz mało prawdopodobna ale warto ją wykluczyć , może być problem ze zbiciem podcisnienia przez brak drożności przewodów miedzy N-75 a filtrem powietrza, warto sprawdzić a najlepiej wymienić wężyki oraz sprawdzic drożność trójniczków po drodze . Może stary wężyk gdzieś załamuje sie wewnątrz i uniemożliwa zbicie podcisnienia przez co mimo wysterowania N-75 na maksymalne zbicie sztanga nie opada na dół , albo opada zbyt powolnie. W ramach testu narazie możesz całkowicie zdjąć węzyk z N-75 z króćca "atmo" i pojeździc na próbę.

To takie domniemania , ale przypadek jest widze "trudny" więc trzeba wykluczac wszystkie mozliwości po drodze.

Powodzenia i melduj co nawalczyłeś....
Ostatnio zmieniony pt maja 22, 2009 10:51 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

bartek2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: bartek2 » pt maja 22, 2009 16:58

No więc tak zrobiłem kilka logów pierwszy w momencie notlaufu:
Obrazek

i następne cuda jakie wyszły na vagu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i log ze ściągniętym wężykiem na zaworku, zasysającym powietrze. Tylko jak ściągnąłem wężyk to wogóle nie czułem żeby zawór pobierał powietrze(przykładałem język :helm: . )

Obrazek

Więc wężyk jest wyeliminowany, zostaje śruba o której wspomniał Sztomel i zaworek. Tylko jak by to była śruba to jak to sprawdzić i jak wyeliminować :/ Dzięki Wielkie za dotychczasowe podpowiedzi :grin:



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » pt maja 22, 2009 17:28

na tym pierwszym widac ze ci sporo przeladowuje. na zdjetym wezyku tylko jeden zrobiles? ta proba z jezykiem to ja nie wiem czy do konca przekonujaca. jak zawor dziala to zbija tamtedy podcisnienie ktore steruje grucha. jezora ci tam nie wciagnie :):)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt maja 22, 2009 17:33

dziwna sprawa bo na 1 widać jakby sie kierownice przycinały jednak :// jesteś pewny ze to turbo było czyszczone ? choć z drugiej stron na filmiku nie widać zeby było źle ;//



bartek2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: bartek2 » pt maja 22, 2009 17:56

A to tak działa myślałem ze tamtędy zasysa tez powietrze :) Sztanga chodzi jak na filmiku, dwoma rękami ją podnosiłem i powoli opuszczałem i też zero zacięć. Turbo na bank było czyszczone bo miałem kierownice zapieczone prawie przy samej górze, trochę je rozruszalem ale sztanga i tak nie chciała opadać wiec poszło do czyszczenia.



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » pt maja 22, 2009 20:02

poprobuj z tym odpietym wezem pojezdzic,napisz czy wejdzie w notlauf chociaz raz, homsky juz zreszta to proponowal pare postow wyzej
Ostatnio zmieniony pt maja 22, 2009 20:02 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob maja 23, 2009 00:08

Sprawa nietypowa , turbo czyściłes, zresztą widzieliśmy filmik jak pracuje sztanga i widać ze chodzi jak masełko w pełnym zakresie .....


Patrząc na logi :

pierwszy log wygląda jakby kierownice były nieruchome (zapieczone), a tak przecież nie jest , , turbo wali na maksa i nie może w żaden sposób zbić ciśnienia pomimo że N-75 bardzo sie stara

nastepne logi już troche lepsze choć do ideału brakuje sporo, jedyne pocieszenie że nie łapie notlaufu , najpierw overboost potem niedoładowanie , potem w bólach jakoś cisnienie udaje sie ustabilizować

ale nie ma z czego sie cieszyć, tak to nie może wygladać

patrząc na filmik jak pracuje sztanga i zakładajac że turbo jest faktycznie wyczyszczone i złożone jak trzeba mozemy postawić tezę że mechanika vnt turbiny jest bez zarzutu , to dlaczego sterowanie tak cyrkuje , i moim zdaniem trzeba sie przyjżeć tutaj od strony sterowania podcisnieniem które może jaja robić , idealnie byłoby gdybys mógl wpiąć wakuometr w wężyk N75-grucha turbiny i w czasie łapania przeładowania sprawdzic jakie podciśnienie działa na gruchę , wtedy mielibyśmy pewność czy winowajca jest podcisnienie czy mechanika vnt

jesli nie masz mozliwości powalczyc z wakuometrem to mimo wszystko pokusiłbym sie o nowy N-75 , wiem ze to wydatek , ale musimy wykluczać pokolei ewentualnie uszkodzone podzespoły skoro nie mamy mozliwości ich zdiagnozowania


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 292 gości