wymiana pompy hamulcowej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- mr_jaru
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
- Lokalizacja: Zamość/Wrocław
- Kontakt:
wymiana pompy hamulcowej
panowie powiedzcie mi czy dużo jest pracy przy wymianie pompy hamulcowej w mk2,i jak konkretnie trzeba do tego podejsc?
jaru
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
roboty a ok godzine.
Potrzebne:klucz nasadkowy 13 z dłuuuga przedłużką
klucz czyba 10 albo 11 do przewodów od pompy
-odkręcasz śruby przewodów hamulcowych od pompy
-odpinasz przewód podciśnienia od serwa (wychodzi ciężko bo zapewne jest zasany od lat)
-odkręcasz śruby od serwa od strony kabiny dobrze i wygodbiej odkręcic półkę oraz odpiąc pedał gazu)
-odpinasz spinkę mocującą pedał hamulca do wysięgnika pompy /ramienia czy jak to nie nazwac
-wyciągasz pompę z serwem i robisz wszystko w odwrotnej kolejności
-odpowietrzasz układ albo przy okazji zmieniasz sobie płyn hamulcowy na nowy
Jeśli chcesz wymienic tylko pompę to odpinasz przewody od pompy i wykręcasz 2 śruby bodajże 13 ,które trzymaja pompę do serwa ,są po bokach pompy.
Z odpowietrzeniem jakaś 1 godzina na wymianę kompletnej pompy
Potrzebne:klucz nasadkowy 13 z dłuuuga przedłużką
klucz czyba 10 albo 11 do przewodów od pompy
-odkręcasz śruby przewodów hamulcowych od pompy
-odpinasz przewód podciśnienia od serwa (wychodzi ciężko bo zapewne jest zasany od lat)
-odkręcasz śruby od serwa od strony kabiny dobrze i wygodbiej odkręcic półkę oraz odpiąc pedał gazu)
-odpinasz spinkę mocującą pedał hamulca do wysięgnika pompy /ramienia czy jak to nie nazwac
-wyciągasz pompę z serwem i robisz wszystko w odwrotnej kolejności
-odpowietrzasz układ albo przy okazji zmieniasz sobie płyn hamulcowy na nowy
Jeśli chcesz wymienic tylko pompę to odpinasz przewody od pompy i wykręcasz 2 śruby bodajże 13 ,które trzymaja pompę do serwa ,są po bokach pompy.
Z odpowietrzeniem jakaś 1 godzina na wymianę kompletnej pompy
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 22:21 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
I mnie jutro czeka wymiana pompy z serwem. Druga już mam. Jednak pozostaje fakt że nigdy tego nie robiłem. Zapytam więc: czy przy podłączaniu tego drążka co jest za serwem, przypuszczam że łączy się on z pedałem hamulca, jest jakąś regulacja? I czy odpowietrza się potem pompę? Jeśli tak to napiszcie jakieś sprawdzone sposoby typu... Tu nacisnąć, tam odkręci. Technikę odpowietrzania hamulcy z pomocą drugiej osoby jest mi znana, ale tak jak mówię. Co z pompą, po spuszczeniu całego płynu.
[ Dodano: 21 Maj 2009 15:42 ]
Acha. A czy po odpowietrzeniu pompy, dokręceniu wszystkich przewodów przy pompie, odkręceniu odpowietrzników przy zaciskach, cylinderkąch, płyn po jakimś czasie spłynie przewodami i wypłynie sam? Oczywiście gdybym dolewal płyn ciągle itp.
[ Dodano: 21 Maj 2009 15:42 ]
Acha. A czy po odpowietrzeniu pompy, dokręceniu wszystkich przewodów przy pompie, odkręceniu odpowietrzników przy zaciskach, cylinderkąch, płyn po jakimś czasie spłynie przewodami i wypłynie sam? Oczywiście gdybym dolewal płyn ciągle itp.
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86b177823d6344f.html][img]http://images36.fotosik.pl/97/3c778fa531a46f39.jpg[/img][/url]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
mikrus99, odpowietrz najpierw sobie pompę po wymianie potem koła....
jeśli chodzi o regulację to nic nie ma tylko bolec z zapinkami.
jedynie co potrzebne to klucz 13,przedłuuuużka ,jakiś płaski śrubokręt,klucz 11 oraz 7 do odpowietrzników....chyba tyle z tego co pamiętam....to juz 2 lata...
aha sama pompa się nie odpowietrzy więc ie licz na to ,że płyn sam zleci
jeśli chodzi o regulację to nic nie ma tylko bolec z zapinkami.
jedynie co potrzebne to klucz 13,przedłuuuużka ,jakiś płaski śrubokręt,klucz 11 oraz 7 do odpowietrzników....chyba tyle z tego co pamiętam....to juz 2 lata...
aha sama pompa się nie odpowietrzy więc ie licz na to ,że płyn sam zleci
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
Dzieki za pomoc. Jutro postaram się podczas pracy, strzelić parę fotek i może jakis opis do tego, dla potomnych.Leon_Wechtel pisze: aha sama pompa się nie odpowietrzy więc ie licz na to ,że płyn sam zleci
Kciuki w dłoń
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86b177823d6344f.html][img]http://images36.fotosik.pl/97/3c778fa531a46f39.jpg[/img][/url]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]
- Semian
- Gadatliwa bestia
- Posty: 887
- Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Kontakt:
dolacze sie do pytania odnosnie odpowietrzenia pompy, bo wymienilem pompe i cale heble odpowietrzylem przy zaciskach ale nie odpowietrzylem przy pompie bo nawet nie wiedzialem ze trzeba;/
teraz pytanie czy odpowietrzenie pompy wykonujemy tak samo jak odpowietrzenie hamulcow?? czy przebiega to w inny sposob ??
teraz pytanie czy odpowietrzenie pompy wykonujemy tak samo jak odpowietrzenie hamulcow?? czy przebiega to w inny sposob ??
projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
odkopuje temat.jak sie odpowietrza pompe hamulcową?? dziś wymieniłem pompe w passacie b3 bez abs i po zakreceniu pompy, nalałem płynu ale jej nie odpowietrzyłem.pompowałem chwile i nic.potem mniej więcej takim sposobem jak odpowietrza się koła odpowietrzyłem 2 rurki bo tylko 2 dało sie normalnie odkrecić i jakiś tam bardzo słaby hamulec się pokazał.potem odpowietrzyłem wszystkie koła i hamulce sa jak cholera tylko jest jeden problem.po 3-4 hamowaniach blokuja sie koła przednie.tzn nie puszczają tłoczki.jak popuszcze odpowietrznik to wyleci troszke płynu i tłoczek troche puści.co może być przyczyna ze tłoczek nie wraca??przy każdym odpowietrzaniu sytuacja się powtarza tzn zaraz po odpowietrzeniu jest ok i po 3-4 hamowaniach koła już nie da się ręką ruszyć.
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Temat był już poruszany na forum. Prawdopodobnie pompa jest troszkę innej budowy i trzpień od serwa podczas pracy silnika (podciśnienie) dociska tłoczysko pompy. Tym samym hamulec się zakleszcza. Rozwiązanie podłożyć podkładki między pompę a servo i dobrze uszczelnić szczelinę. Może też pompa jest wadliwa i nie odpuszcza. Ostatecznie zaciski zapieczone. Czasami też przewód elastyczny przy zacisku zakleszcza się ze starości na zagięciach i uniemożliwia cofanie się płynu.
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 256 gości