automat nie zmienia biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

SQSS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 18:48
Lokalizacja: okolice Piły

Post autor: SQSS » śr maja 20, 2009 09:09

Byłem u mechanika :grrr: stwierdził, że skrzynia z 92 rocznika nie ma komputera tylko jest na elektrozaworach czy coś w tym stylu. Wypytał co się stało i stwierdził, że nie właściwy olej wypłukał nagary( brud ) w skrzyni i teraz są problemy z ciśnieniem. Gdy zapytałem dlaczego robi to tylko na zimnym silniku gdy olej jest gęstszy nie potrafił dokładnie powiedziec stwierdził że jakieś kanaliki mogły się przypchać po krótkiej rozmowie na temat ceny stwierdziłem, że taniej będzie kupić inną skrzynię biegów :grrr: CZY NAPRAWDE TEJ SKRZYNI NIE MOŻNA PODŁĄCZYĆ DO KOMPA ??? O CO TU CHODZI
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 09:11 przez SQSS, łącznie zmieniany 1 raz.



bogmaj22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: czw kwie 23, 2009 20:25
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

automat nie zmienia biegów

Post autor: bogmaj22 » śr maja 20, 2009 13:42

Proponuję zalogować się na stronie autojózefów,zadać pytanie i poczekać na odpowiedź.Jeżeli nie ma komputera to zmianą biegów steruje pompa,która podaje olej z odpowiednim ciśnieniem na dwa zawory ciśnieniowe.One odpowiedzialne są za zmianę biegów.Jest to jednak skomplikowane urządzenie i lepiej oddać to do specjalistycznego zakładu,który znajdzie przyczynę i ją usunie.Z zakupem innej skrzyni wstrzymałbym się,ponieważ to można zawsze zrobić.Myślę,że lepsze rozwiązanie to spróbować naprawić swoją.Nowa będzie droga a używana w nieznanym stanie i dopiero mogą zacząć się problemy.Jestem właśnie na etapie po naprawie swojej skrzyni.To jest moja opinia a kolega zrobi to co uważ za najlepsze dla siebie.Z
Życzę powodzenia.


bogmaj

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » śr maja 20, 2009 14:20

nie wiem jak to było w 92 ale ja mam 93 i komputer na pewno jest. sprawdź pod siedzeniem tylniej kanapy (tam właśnie jest u mnie). Zresztą jeżeli skrzynia chodzi w trybie awaryjnym to coś go załącza (urządzenie sterujące ? ) :) , co do kupienia innej odradzam, szukałem dla siebie skrzyni i ceny dosyć duże i nie wiadomo co z nią będzie. ostatecznie ja zrobiłem remont skrzyni we wrocławiu za 1500 zł (przywiozłem samą skrzynię) bo mi się tarczki cierne posypały i pozatykały coś... może zapodaj zdjęcie skrzyni to powiem ci czy to taka jak moja i coś spróbujemy poradzić.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

SQSS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 18:48
Lokalizacja: okolice Piły

Post autor: SQSS » czw maja 21, 2009 21:27

Witam ponownie.
Więc tak, znalazłem komputer( sterownik) skrzyni co nie ukrywam zdziwiło Pana diagnostę. Umówiłem się na wizytę ( 100 zł za ok. 15 minut pracy :chytry: no ale.....) myślę sobie a może wymienię olej jeszcze raz ( trzeci raz :grin: ) i tak zrobiłem. Wymieniłem olej pojechałem sprawdzić, bez zmiany :grrr: I wtedy myślę sobie jeśli jest komputer to mu zrobię psikusa. na 15 minut wyłączyłem prąd odłączając klemę w tym czasie wszystkie wtyczki zostały wypiętę i potraktowane środkiem czyszczącym. Po tym czasie wsiadam do samochodu i ku mojej radości wszystko wróciło do normy :pub: Poczekałem aż do 21:00 samochód wystygł wsiadam i w pierwszej chwili było wszystko ok. ale zawracając poczułem dziwne delikatne szarpnięcie - NO I TRZECI BIEG WSKOCZYŁ. Przyjechałem do domu wyłączyłem klemę poczekałem 2 minuty i znowu jest wszystko w porządku. Teraz czekam aż ostygnie skrzynia.
PYTANIE :
Czy jest jakiś czujnik w skrzyni odpowiedzialny za np. gęstość lub temperaturę oleju, który ewentualnie mógłby powodować taki błąd.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » czw maja 21, 2009 22:17

jest w skrzyni czujnik mierzacy temp ojeju i oczywiscie jest tez mozliwosc zdiagnozowania skrzyni biegow vagiem
moin zdaniem bedzie cos na stykach dokladnie zobacz w jakim stanie jest ta okragla wtyczka ktora wchodzi do skrzyni biegow ona steruje elektrozaworami w skrzyni


Obrazek

SQSS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 18:48
Lokalizacja: okolice Piły

Post autor: SQSS » czw maja 21, 2009 22:53

Wtyczka jest uszkodzona już ją oglądałem bo była zaciśnięta opaską oraz takie dwie czerwone kreski wskazujące właściwe położenie nie były na swoim miejscu. Piny są napewno dobrze wciśnięte, złożyłem wszystko od nowa. Wsikałem właśnie tam środek do czyszczenia styków. SKRZYNIA OSTYGŁA - IDĘ SPRAWDZIĆ jeśli po rozłączeniu klem będzie dobrze, musi to być elektronika i jutro jadę na kompa.

[ Dodano: 21 Maj 2009 23:53 ]
Byłem sprawdzić. Przy magistrali wodnej jest jedna mała wtyczka wychodzą z niej dwa kable. Gdy ją odłącze na rozgrzanej skrzyni to mam właśnie tylko i wyłącznie 3 bieg do przodu. Gdy wtyczka jest podłączona to samochód jedzie normalnie. podejrzewam, że jest to jakiś czujnik tylko nie wiem jaki czy ktoś ma wiedzę co to za czujnik? I czy jeśli zrobię przejście na krótko ( do czasu zakupu nowego czujnika )to nic złego tej skrzyni nie zrobię???
Jest to wtyczka na samej górze skrzyni (obok takiej podłużnej z sześcioma kablami)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 246 gości