Różnica między komputerami????

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Stupa_mk3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 23:35
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Różnica między komputerami????

Post autor: Stupa_mk3 » czw maja 21, 2009 14:59

Witam! Sprawdzając komputer w moim Golfie 3 tdi 1z z 96 roku znalazlem caly metalowy komp o numerach 028 906 021 BF, ostatnio zakupiłem komp z niemiec po chiptuningu ABT również od silnika 1z o numerach 028 906 021 P w plastikowej obudowie. Moje pytanie jeżeli ma immo to co musze zrobic aby zadzialal nowy komp? Na razie nie odlaczalem starego bo po prostu nie moglem odczepic tasmy a nie chce robic nic na sile... jestem zielony w temacie...

A wiec pytanie nr 1

Czy 2gi komp bedzie dzialac z immo?

Po 2gie

1 jest 16 bit 2gi 8? i jakie to ma znaczenie?

po 3 cie czy aby zaoszczedzic fundusze mozna przelutowac kosci z 1 do 2giego i czy to ominie problem z immo jezeli takowy bedzie?

Z gory dzieki za pomoc


Zawieszenia Gwintowane FK Nówki => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=310738

Masz problem ze znalezieniem części w PL zapytaj a poszukamy rarytasów w DE => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3808478#3808478

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw maja 21, 2009 15:07

kompy nie sa zamienne wzgledem siebie bez rzezby to 1
zamieniac 16 na 8 to glupota to 2
nie przelutujesz kosci bo jest zupelnie inny typ pamieci to 3
przy zmianie kompa wgrywa sie soft pod dany silnik a nie wkleja gotowca to 4
w kompach rozni sie pewnie pinout to 5

mysle ze to w pelni wyczerpuje Twoje pytania

IMO kasa wywalona w bloto zamiast uzbierac i zrobic porzadnie soft na swoim sterowniku


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Stupa_mk3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 23:35
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Stupa_mk3 » czw maja 21, 2009 15:13

O to sie rozchodzi... ze nie mam 1000zl na chiptuning dlatego kupilem za nieduze pieniadze taki komp z niemiec i pytam... co zrobic aby to gralo... kom pochodzi z Sharana ktory byl zchipowany na 115 koni... ja mam przebieg 155 tys wiec mysle ze spokojnie moj silnik pociagnie te ustawienia... pytam co zrobic w tej sytuacji...

nie bede robic raczej wiecej... moze z czasem wtryski od afn a wiec ?
Ostatnio zmieniony czw maja 21, 2009 15:16 przez Stupa_mk3, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawieszenia Gwintowane FK Nówki => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=310738

Masz problem ze znalezieniem części w PL zapytaj a poszukamy rarytasów w DE => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3808478#3808478

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw maja 21, 2009 15:27

odp bez rzezby nic nie zrobisz ;p

nie bedzie to dzialac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Stupa_mk3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 23:35
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Stupa_mk3 » czw maja 21, 2009 15:32

a moglbys podpowiedziec krok po kroku co najlatwiej i najtaniej mozna zrobic w takiej sytuacji?


Zawieszenia Gwintowane FK Nówki => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=310738

Masz problem ze znalezieniem części w PL zapytaj a poszukamy rarytasów w DE => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3808478#3808478

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw maja 21, 2009 15:45

program


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » czw maja 21, 2009 15:47

sprzedaj tego kompa komuś kto ma 8 bitowca
i zamontuje sobie opornik, z dwojga złego (downgrade kompa lub opornik) , opornik to mniejsze zło.
Masz BF (takiego jak ja) z map sensorem do 2500mbar, nie ma chyba lepszego do 1Z.

Zamieniać 16bit na 8bit to jak piłę łańcuchową na siekierkę.



Awatar użytkownika
Stupa_mk3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 23:35
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Stupa_mk3 » czw maja 21, 2009 16:09

Skoro to najlepszy komp to w sumie racja... a gdzie zrobie dobrze i w miare dobrych pieniadzach program??? W sumie zobacze czy w 2gim golfie tdi czy mam 8bitowy sterownik jezeli tak to tten komp zchipowany pojdzie do niego :P


Zawieszenia Gwintowane FK Nówki => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=310738

Masz problem ze znalezieniem części w PL zapytaj a poszukamy rarytasów w DE => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3808478#3808478

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw maja 21, 2009 16:23

Byla jakas seria 8bitowcow z mapsensorem do 2500mbar no ale wymiana 16bit na 8bit to troche "cofanie sie w tyl" ;) Jesli nie zamierzasz nic wiecej robic to czemu nie, wsadz. Ale na 8bitowcu nie uciagniesz sterowania turbina VNT, wiec taki sterownik jest nieprzyszlosciowy. No i niektorzy tunerzy na slowo 8bit odsylaja z kwitkiem ;P


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Stupa_mk3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 23:35
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Stupa_mk3 » czw maja 21, 2009 16:55

z tego co patrzylem to ten 8 bitowy tez jest do 2500mbar... a mozecie mi powiedziec jeszcze co musze zrobic zeby tak dla testu go wsadzic? zmieniac puszke immo czy da sie jakos zaprogramowac sam sterownik?

[ Dodano: 21 Maj 2009 17:03 ]
No i jak sie odpina go od wiazki bo strasznie mocno siedzi? nigdy tego nie robilem wiec pytam
Ostatnio zmieniony czw maja 21, 2009 16:55 przez Stupa_mk3, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawieszenia Gwintowane FK Nówki => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=310738

Masz problem ze znalezieniem części w PL zapytaj a poszukamy rarytasów w DE => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3808478#3808478

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » czw maja 21, 2009 17:13

czy będzie działać jak zamienisz to nie wiem ale co do
Stupa_mk3 pisze:No i jak sie odpina go od wiazki bo strasznie mocno siedzi? nigdy tego nie robilem wiec pytam
ściągasz wężyk który idzie obok kostki do kompa i przesuwasz wtyczkę (właściwie jej część) w stronę gdzie był wężyk, wtedy wtyczka jako całość sama się wysuwa z komputera,
Ostatnio zmieniony czw maja 21, 2009 17:15 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 127 gości