Świece Żarowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

frajer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr cze 01, 2005 22:12
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: frajer » sob sty 14, 2006 11:50

Witam
Ja przy odpalaniu miałem też szarpanie, myślałem że to świece,wymieniłem wszystkie na NGK,i co, nie zgadniecie ? dalej szarpie,troche mniej ale jednak.Doradżcie co teraz sprawdzać ?



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » sob sty 14, 2006 11:59

frajer pisze:Witam
Ja przy odpalaniu miałem też szarpanie, myślałem że to świece,wymieniłem wszystkie na NGK,i co, nie zgadniecie ? dalej szarpie,troche mniej ale jednak.Doradżcie co teraz sprawdzać ?
Bo to nie świecę, jeśli masz syntetyk lub półsyntetyk a szklanki w głowicy juz "takie sobie" to poprostu zawory do końca się nie otwieraja :bigok: albo poprostu olej stary lup do d**y. Napisz czy po minucie to ustaje jeśli tak to >>> dobry olej (nie zaden Lotos i podobne pomyje z Or***u)

Jeszcze jak byś napisał czy to napewno Diesel >> domyślam się że tak... :helm:



frajer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr cze 01, 2005 22:12
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: frajer » sob sty 14, 2006 12:06

Po minucie ,nawet wcześniej,silnik TD olej półsyntetyk Castrol GTX



Awatar użytkownika
zibolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt lis 08, 2005 11:46
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: zibolek » sob sty 14, 2006 12:41

ale mi sie tak dzieje jak mniej niz -10 stopni. a jak jest cieplo to bez problemu odpala nawet jak dluzej stoi 2- 3 dni nieruszany



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » sob sty 14, 2006 14:02

[/quote]
ok,ale czy to jest jakiś problem poczekać trochę dłużej? są jeszcze jakieś inne konsekwencje oprócz większego obciążenia aku oczywiście?bo ja osobiście póki jeszcze grzeją wolę je zajechać do końca i dopiero wymienić,nie przeszkadza mi poczekanie trochę dłużej..[/quote]
Problemu nie ma zadnego puki czekasz bo swiece grzeją tak czy tak jeszcze przez chwile po zgasnieciu kontrolki i taka eksploatacja im nie zaszkodzi ale grzanie po kilka razy wykancza je w błyskawicznym tempie bo swiece grzeją za długo i padają!



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » sob sty 14, 2006 14:35

frajer pisze:Po minucie ,nawet wcześniej,silnik TD olej półsyntetyk Castrol GTX
Ja bym był za "mineralnym" ale z górnej półki, ja leję Carlube Turbo do diesli, a wymiana co 8 tys. km ale Agip prawdopodobnie lepszy. A jak jakiś bardziej "markowe" to kupujcie tylko w niemczech bo u nas czy kupujesz Lotos czy Mobil 1 to to samo tylko cena inna....

[ Dodano: Sob Sty 14, 2006 2:33 pm ]
opcyy pisze:Witam. W moim golfie nie pali sie wogóle kontrolka od świec żarowych, nie wiem dlaczego. Mysle jednak ze świczki świecą bo nie mam prolemu z odpalaniem w zime. Czekam tylko na jakies tam cyknięcie w silniku i zapalam na wyczucie. Boje sie jednak ze kiedys popale te swiece(świece grzeją nadal po włączeniu rozrusznika???) Ktoś mi powiedzial że to moze poszedl jakiś przekaźnik. prosze o porade
A podstaw drugi przekaźnik bo to ons steruje wszystkim na podstawie danych z czujników... albo to moze poprostu dioda świecąca padła.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re. świeczki

Post autor: Razal » sob sty 14, 2006 22:12

frajer pisze:Witam
Ja przy odpalaniu miałem też szarpanie, myślałem że to świece,wymieniłem wszystkie na NGK,i co, nie zgadniecie ? dalej szarpie,troche mniej ale jednak.Doradżcie co teraz sprawdzać ?
Sprawdź bezpiecznik świec żarowych i przekaźnik :hmm: Jeśli jedno z nich padnięte to nic nie da wymiana świeczek - a TDI odpalał i tak będzie :hmm:

Bezpiecznik masz, albo w okolicy zbiornika cieczy chłodzącej w takim pudełeczku (chyba 20A - żółty + taka blaszka) ,czasami jest też tam gdzie wszystki bezpieczniki czyli pod kierownicą - ten od świec żarowych jest wyjątkowo duży i jest umieszczony nad przekaźnikami po prawej stronie u góry - UWAGA nie wszystkie TDI tam mają ten bezpiecznik, są wersje które mają tylko ten koło zbiornika płynu chłodzącego - z tego co wiem od któregoś rocznika zmieniła się norma, która mówi że bezpieczniki świec żarowych mają być pod maską .

A co do przekaźnika to jest ten z numerem 103 (możesz go sprawdzić na dwa sposoby: a. na słuch - musi słyszalnie tyknąc z momęcie przekręcenia kluczyka do pozycji grzania świec, b. na własne oczy - trzeba ściągnąć obudowę tego przekaźnika i po przekręceniu kluczyka zobaczyć porostu czy zaskoczy zapadka w nim - jak tak to jest OK.

Zobacz też czy jak jest ciemno i przekręcasz grzanie świc - czy przygasa Ci lampka wenatrz samochodu

Pozdrawiam......


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

frajer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr cze 01, 2005 22:12
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: frajer » sob sty 14, 2006 22:43

Mój jest rocznik 94 i nie TDI tylko TD.Bezpiecznik mam pod maską tylko go nie sprawdzałem.Co do lampki to gaśnie całkiem przy włączaniu świec.



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » ndz sty 15, 2006 10:55

U mnie tez lekko przygasa jak zagrzewa swiece i tez tyka przekaznik ale kiedys bylo tak ze jak kontrolka gasla to przekaznik odbijal spowrotem a teraz tego nie slysze.


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » wt sty 17, 2006 22:52

Ja dzisiaj sprawdziłem świece żarowe i okazało się że 3 są do wyrzucenia a czwarta jakoś tam grzeje ale słabiutko, ale dzisiaj raniutko zapliłem po pierwszym grzaniu swiczek ale musiałem kręcić 4-5 sekund.Świece jutro jade kupić i sprawdze bezpiecznik i przekażnik.Zauważyłem jak mi zapala to strasznie szarpie silnikiem i przez pół minuty lekko kopci na niebiesko.To muszą być świece i myśle że będzie ok



bialy107
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lis 21, 2005 20:13
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: bialy107 » śr sty 18, 2006 00:00

Co jest nie tak jezeli przekręcam kluczyk i czekam ok. 1 min na rozgrzanie siwiec (zgasiniecie żółtej diody) a u ojca tez w mk2 trwa to od 6 do 8 sek. Dodam jeszcze ze przy rozgrzanym silniku jak go zgasze i chciał bym odpalic na nowo to znów musze czekac ok. 1min. Przez ta minute napiecie jest caly czas podawane na siwiece.



Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Post autor: Thor » śr sty 18, 2006 11:28

Pruszkowiak pisze:Ja dzisiaj sprawdziłem świece żarowe i okazało się że 3 są do wyrzucenia a czwarta jakoś tam grzeje ale słabiutko, ale dzisiaj raniutko zapliłem po pierwszym grzaniu swiczek ale musiałem kręcić 4-5 sekund.Świece jutro jade kupić i sprawdze bezpiecznik i przekażnik.Zauważyłem jak mi zapala to strasznie szarpie silnikiem i przez pół minuty lekko kopci na niebiesko.To muszą być świece i myśle że będzie ok
Mozesz opisac jak sie sprawdza swiece? Tak krok po kroku dla laika?

Pozdrowionka
T.



BartekC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt paź 07, 2005 09:10
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: BartekC » śr sty 18, 2006 13:31

Arcturus pisze:Swiece mogą grzac ale ze starosci rozgrzewają sie wolniej tak ze są do wymiany!!!
Mozesz jeszcze spróbowac w ten sposób, ze jak odpalasz i zapali sie kontrolka to czekaj az zgasnie i jeszcze jakies 5-10s i dopiero wtedy odpal i zobacz czy jest różnica!
Jaak w ten sposób nie da rady to kup swiece i wymien! ale kup BOSCH albo NGK a nie jakies BERU czy niedaj Boże ISKRA
No właśnie jak sprawdzić czy świeca grzeje wystarczająco "szybko" bo ja swoje wykręciłem i sprawdzałem czy sie nagrzewaja i owszem nagrzewaja sie ale teraz jest pytanie czy czas po ktorym gasnie kontrolka jest wystarczajaco długi zeby świece odpowiednio nagrzały komore. Świece sa Beru, i nie wiem kiedy byly wymieniane. Samochód pali za pierwszym razem, ale po odpaleniu przez chwile chodzi nierówno!! Dodam tylko że akumulator nówka.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 238 gości