Falujace obraty

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Falujace obraty

Post autor: kusztyk » czw maja 21, 2009 06:30

Witam. Odebrałem autko od mechanika robiono w nim zawór jeden bo stukał. Jak już kopiłem tak było wiec nie wiem jak powinno być wcześniej ale pamiętam ze jak przekręcałem kluczyk to było słuchać jakby jakiś płyn przeleciał mechanik mówił ze to centralne odpowietrzanie po tym remoncie tego nie ma, a obroty jak np odpalę albo stoję gdzie na luzie to tak minimalnie niekiedy falują tak bardzo minimalnie na silniku tego nie słychać żeby coś mu się działo ale na obrotomierzu trochę widać ale to nie jest zawsze... Czy to normalne? Dodam ze silnik to 1.9 TDi PD 101 KM

Z gory dziekuja.



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » czw maja 21, 2009 08:51

Obroty biegu jałowego oscylują w granicach 920-940/50 obr/min. jak podłączyłem pod Vag to mój pompowtrysk pokazywał właśnie taka wartość, czyli między 920-40 (lekkie falowanie), ale nie było to w żadnym stopniu odczuwalne na silniku. Jest to widać na obrotku ale trzeba się dokładnie przyjżeć. Z tego co pamiętam ze szkoły to każdy odbiornik w aucie może powodować właśnie takie falowanie np radio, światła, podgrzew szyb czy foteli nie mówiąc o klimie. Tak więc jest to NORMALNE.
Co do dźwięku cieczy, u mnie też nie zawsze jest to słychać a wynika ona z załączenia pompy paliwa przez co słyszymy (odpowietrzenie), dziwny dżwięk. najczęściej usłyszymy gdy autko długi czas stoi na nierównym terenie, wtedy pompka musi zapewniś odpowiedni stan paliwa przed zapaleniem.

Pozdrawiam


Dziki

kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » czw maja 21, 2009 10:55

Ok dzięki za odpowiedz:) Zauważyłem ze falowanie jest wtedy jak wiatrak z klimy mi się załączy... on się załącza u mnie tak na 5s co jakiś czas i to chyba z tego te falowanko:) A z tym odpowietrzaniem może to ma związek z tym ze przed tym remontem miałem trochę więcej niż 1\4 baku potem wróciłem od mechanika przejechałem sie itp i zostało tak 1\4 trochę mniej może i tankowałem pod sam koreczek weszło 55l odpowietrzałem itp ze już więcej nie wejdzie :) Mozę na pełnym baku nie musi odpowietrzać nic... Przejadę do rezerwy zatankuje i sprawdzę ile spalił:P a na rezerwie sprawdzę co z tym odpowietrzaniem. Jeszcze raz dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości