Płyn ucieka do oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maximanek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: pn sie 29, 2005 14:13
Lokalizacja: Dębica

Płyn ucieka do oleju

Post autor: maximanek » sob sty 14, 2006 16:23

Vento 1,8 i ABS podczas ujemnych temperatur płyn chłodzący ucieka do oleju. Uszczelka pod głowicą wymieniana już dwa razy w ciągu dwuch tygodni. Co się dzieje . pomocy



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob sty 14, 2006 16:30

Może być pęknięty blok silnika lub pęknieta głowica....


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
baklazan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob gru 25, 2004 02:17
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

Post autor: baklazan » sob sty 14, 2006 17:31

a miales planowana glowice ? bo czasemw ymiana semej uszczelni nie pomaga...


kto szybko jedzie tego wolno niosa

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 14, 2006 17:42

baklazan pisze:a miales planowana glowice ? bo czasemw ymiana semej uszczelni nie pomaga...
koniecznie niech Ci splanują głowicę, treba jeszcze spr, i wyczyścić powierzchnię bloku w miejscu gdzie lezy uszczelka, poza tym po wymianie uszczelki po około 500 (uszczelka się w tym czasie dopasowywuje i układa)kilometrach trzeba dokręcic głowicę
Ostatnio zmieniony sob sty 14, 2006 17:48 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » sob sty 14, 2006 17:44

jeli dobrze byla dociagnie ta glowica i byla splanowana to zostaje tylko pekniecie



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » sob sty 14, 2006 18:07

podejrzewam że nie spalowałeś głowicy i tu może być kłopot znajomy miał kiedyś ten sam kłopot i właśnie wyszło że nie splanował
ale może sie myle


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » sob sty 14, 2006 19:35

dwa lata temu pierwszej zimy po kupnie samochodu poszedł płyn do oleju. wymieniłem
samodzielnie uszczelkę pod głowicą i po tygodniu jeżdżenia odezwał się buczek od
ciśnienia oleju.okazało się, że płyn znowu jest w oleju. oddałem vento do kolegi
mechanika [bardzo dobrego] do wymiany uszczelki ze szlifem głowicy. po naprawie
przyszła wczesna wiosna i vento jeżdziło bez problemów aż do zimy. no i po pierwszych
mrozach ok -5 stopni znowu płyn w oleju. odczekałem aż się ociepli i wymieniłem olej
i znowu do pierwszego mrozu i tak trzy razy wymiana oleju w zimie. potem znowu wiosna
i bez problemów aż do tej zimy. po pierwszych przymrozkach znowu płyn w silniku.
tylko teraz mróz trzyma drugi tydzień i nie ma jak ruszyć venta bo płynu przybywa.
i kto wie co mu jest?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob sty 14, 2006 19:39

witek_vento1.8, a jak wymieniałes uszczelke to gdzie była uszkodzona? Jakos nie do końca jestem przekonany że to jedyne miejsce gdzie sie przedostaja plyny...
A płyn to wymieniłeś? On Ci czasem gdzies nie zamrza?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 14, 2006 19:42

Adamtd pisze:witek_vento1.8, a jak wymieniałes uszczelke to gdzie była uszkodzona? Jakos nie do końca jestem przekonany że to jedyne miejsce gdzie sie przedostaja plyny...
tylko pod głowicą jest możliwość że płyny się wymieszają


:-k ...

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob sty 14, 2006 19:46

misiek10111 pisze: tylko pod głowicą jest możliwość że płyny się wymieszają
a pęknięty blok lub głowica to czemu nie ?



witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » sob sty 14, 2006 19:48

płyn był sprawdzany przed zimą kiedy wystąpiły pierwsze problemy [ był do temp -30 st]
i potem był zalewany nowy po wymianie uszczelek. Na uszczelkach nie było śladu
uszkodzenia.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 14, 2006 19:53

a pęknięty blok lub głowica to czemu nie ?
nie no chyba aż takiej awari to on niema
witek_vento1.8 pisze:dwa lata temu pierwszej zimy po kupnie samochodu poszedł płyn do oleju. wymieniłem
samodzielnie uszczelkę pod głowicą i po tygodniu jeżdżenia odezwał się buczek od
ciśnienia oleju.okazało się, że płyn znowu jest w oleju. oddałem vento do kolegi
mechanika [bardzo dobrego] do wymiany uszczelki ze szlifem głowicy. po naprawie
przyszła wczesna wiosna i vento jeżdziło bez problemów aż do zimy. no i po pierwszych
mrozach ok -5 stopni znowu płyn w oleju. odczekałem aż się ociepli i wymieniłem olej
i znowu do pierwszego mrozu i tak trzy razy wymiana oleju w zimie. potem znowu wiosna
i bez problemów aż do tej zimy. po pierwszych przymrozkach znowu płyn w silniku.
tylko teraz mróz trzyma drugi tydzień i nie ma jak ruszyć venta bo płynu przybywa.
i kto wie co mu jest?
zbyt duża różnica temp.i głowica sie minimalnie wypacza, czy jeżdziłeś na dokręcanie głowicy po wymianie uszczelki?


:-k ...

witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » sob sty 14, 2006 20:27

wadę głowicy bym odżucił bo jak się aluminium raz wypatrzy to i w zimie i w lecie
będzie wypatrzone a to idzie tylko w zimie poniżej zera. głowicy po pierwszej
wymianie nie zdążyłem dociągnąć boto było po dwuch tygodniach i po przejechaniu
około 100 km . zresztą w tych silnikach podobno głowicy się drugi raz nie dokręca.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 14, 2006 20:34

witek_vento1.8 pisze: zresztą w tych silnikach podobno głowicy się drugi raz nie dokręca.
no niewiem, mi mechanio mówił żeby podjechać o dociągnąć, bo jak się uszczelka uleży i głowicy nie dociągniesz to uszczelka będzie tak jagby "lużno leżała" i się płyn przedostanie do oliwy albo będzie wyciekać na zewnątrz

[ Dodano: 06-01-14, 19:35 ]
a już napewno dociągnięcie nie zaszkodzi


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości