PROBLEM Z TURBINĄ - Regenerowac czy kupić już zregenerowaną
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- kkaarrrooll
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
PROBLEM Z TURBINĄ - Regenerowac czy kupić już zregenerowaną
Witam
Nadszedł czas i na moją turbinę która odmówiła posłuszeństwa i potrzebna jest kompletna regeneracja , w związku tym mam do was pytanie co robić czy regenerować starą całkowity koszt z robocizną to 1200 zł , czy kupić na allegro już zregenerowaną turbinę a starą sprzedać za kilka złotych , czy może kupić inną większa turbinę , dodam iż ta moja stara turbina jest o zmiennej geometrii połączona razem z kolektorem
Pytanie co radzicie zrobić ??
Turbina z jakiego silnika będzie pasować do mojego ALH
znalazłem coś takiego od 130 KM silnika ale nie wiem czy będzie pasować
http://www.allegro.pl/search.php?string ... onal_rec=0
i jeszcze jedno pytanie jak zmiana turbiny ma się do sprzęgła , będzie trzeba wstawić mocniejsze ??
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Nadszedł czas i na moją turbinę która odmówiła posłuszeństwa i potrzebna jest kompletna regeneracja , w związku tym mam do was pytanie co robić czy regenerować starą całkowity koszt z robocizną to 1200 zł , czy kupić na allegro już zregenerowaną turbinę a starą sprzedać za kilka złotych , czy może kupić inną większa turbinę , dodam iż ta moja stara turbina jest o zmiennej geometrii połączona razem z kolektorem
Pytanie co radzicie zrobić ??
Turbina z jakiego silnika będzie pasować do mojego ALH
znalazłem coś takiego od 130 KM silnika ale nie wiem czy będzie pasować
http://www.allegro.pl/search.php?string ... onal_rec=0
i jeszcze jedno pytanie jak zmiana turbiny ma się do sprzęgła , będzie trzeba wstawić mocniejsze ??
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]
- kkaarrrooll
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
regenerowana to zawsze pewna a przynajmniej jest gwarancja nawet jak się znowu zepsuje, z drugiej strony nowa to nowa i też jest gwarancja także wybór zależy od ciebie a dokładniej od twojego portfela. jeśli chodzi o założenie innej turbiny to zależy też czy planujesz chipowanie silnika w przyszłości, bo jeśli nie to chyba nie ma to większego sensu.
- Adrian1980
- Gadatliwa bestia
- Posty: 560
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
- Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
- Kontakt:
podobno od ASZ i ARL podchodzą plug&play tylko trzeba zrobić redukcje na szybko złączke... ja w takiej sytuacji wstawilbym juz wieksza... pewnie kasa ta sama
i masz wtedy otwartą drogę do wiekszej mocy
i masz wtedy otwartą drogę do wiekszej mocy
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 20:04 przez Adrian1980, łącznie zmieniany 2 razy.
Czarny turboklekocik
- kkaarrrooll
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
Kolega z forum ma do sprzedania turbinę od AHF w bardzo dobrym stanie za 400 zł
Jak myślicie opłaca się brać ??
Potem ten notlauf robił się coraz częściej potem ojciec wrócił z trasy ok 3000 km i turbina bardzo głośno świszczała od ok 2,2 tyś obr tż to był taki dźwięk jak by powietrze zasysało , potem taki sam dźwięk był już na poziomie 1,8 tyś obrotów i notlauf cały czas po przekroczeniu 3 tyś obrotów i na postoju po 3 tyś obr dostawał silnik drgawek
Jak myślicie opłaca się brać ??
Nie wiem co jej jest dokładnie ale na początki jakieś kilka miesięcy temu zaczęło się od świsczenia od dolnych obrotów i łapania co jakiś czas notlauffleshu pisze:A z tym starym turbo to co się dzieje? Olej poleciał (ina 100% leci z turbo a nie z odmy)? Luzy ma jak cholera na wirniku?
Potem ten notlauf robił się coraz częściej potem ojciec wrócił z trasy ok 3000 km i turbina bardzo głośno świszczała od ok 2,2 tyś obr tż to był taki dźwięk jak by powietrze zasysało , potem taki sam dźwięk był już na poziomie 1,8 tyś obrotów i notlauf cały czas po przekroczeniu 3 tyś obrotów i na postoju po 3 tyś obr dostawał silnik drgawek
[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
A jakiegoś loga dynamicznego robiłeś? Może sprawdzałeś luzy wirnika? Albo wypinałeś odme i czyściłeś tunele powietrza z oleju - jeździłeś tak trochę żeby sprawdzić czy turbo olejkiem nie prycha? Za 400 się opłaca. Bo dam ci taką małą wskazówkę - turbo zabijemy na 3 sposoby:
1. Geometria zacięta na max - a my sobie spokojnie śmigamy przez rok czasu - po drodze mamy stado not-ów z powodu wysokich pików ciśnienia - wirnik się wytopi od spalin i jest po turbo.
2. Gasimy samochód po ostrej jeździe, nie czekając około 2 min na wystygnięcie - zdeformowanie i po zawodach jest.
3. Odetniemy olej albo będziemy ciągle zły lali do silnika - chyba nie musze mówić co śę stanie jeżeli turbo wymaga ciągłego smarowania oliwką.
Zastanów się czy nie było tak robione w twoim przypadku? Szkoda na turbinki wydawać.
I sprawdź dokładnie czy to turbo czy może nieszczelność w dolocie a może plecionka albo coś z katalizatorem się stało? Jak nie będziesz miał pewności to wywalisz w błotko kasę. Zacznij od czyszczenia strumienic, wypięcia odmy,sprawdzenia dolotu no i logów dynamicznych grup 003, 008, 011 . Pozdrawiam!
1. Geometria zacięta na max - a my sobie spokojnie śmigamy przez rok czasu - po drodze mamy stado not-ów z powodu wysokich pików ciśnienia - wirnik się wytopi od spalin i jest po turbo.
2. Gasimy samochód po ostrej jeździe, nie czekając około 2 min na wystygnięcie - zdeformowanie i po zawodach jest.
3. Odetniemy olej albo będziemy ciągle zły lali do silnika - chyba nie musze mówić co śę stanie jeżeli turbo wymaga ciągłego smarowania oliwką.
Zastanów się czy nie było tak robione w twoim przypadku? Szkoda na turbinki wydawać.
I sprawdź dokładnie czy to turbo czy może nieszczelność w dolocie a może plecionka albo coś z katalizatorem się stało? Jak nie będziesz miał pewności to wywalisz w błotko kasę. Zacznij od czyszczenia strumienic, wypięcia odmy,sprawdzenia dolotu no i logów dynamicznych grup 003, 008, 011 . Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 23:09 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.
- kkaarrrooll
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
fleshu, W moim przypadku najbardziej pasował by pkt nr 1 zaczęło się jakieś 7 miesięcy temu jak złapał pierwszy notlauf potem zauważyłem ze turbo zaczyna świstać od ok 1500 obr i notlauf zaczęły pojawiać się coraz częściej z tym ze ja jeździłem pół roku tak , co do oleju to od jakiegoś czasu było widać na tym grubym gumowym kolanku co Idze do EGR , jutro jadę do mechanika co mi to robi i zapytam o wszystko przede wszystkim o te logi i zapytam o tą turbinę co z nią nie tak i o to czy sprawdzał dolot itp
[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Niech tylko sprawdzi czy wirnik ma luzy i jakie ma > niech sprawdzi czy po zdjęciu dolnej rury od intercollera i dodaniu ostro gazu wali z niej olej > będzie tam sporo oliwki na dole ale pewnie poleciała z odmy > niech sprawdzi kolektor dolotowy - czy nie jest zabity > jak tyurbawka pompuje to będzie widać po logu. Pewnie u ciebie sztanga od turbo stoi w miejscu.
[ Dodano: 20 Maj 2009 23:40 ]
Acha - turbo w tych silnikach chodzi cały czas! Świst powinien być słyszalny nawet od 1300 obrotów - jak byś słyszał chrupotanie no to faktycznie turbo do zmiany by było!
[ Dodano: 20 Maj 2009 23:48 ]
No i zapomniałem o pozdrowieniach dla twojego Taty - bo przez taki dystans zrobiony turbo się wyczyściło trochę > no i tu mamy gwizd > Zapewne częstotliwość not-ów ci trochę spadnie - ale i tak będzie trzeba wypiąć odmę > wyczyścić część gorącą turbinki i sprawdzić dolot i stan katalizatora.
[ Dodano: 20 Maj 2009 23:40 ]
Acha - turbo w tych silnikach chodzi cały czas! Świst powinien być słyszalny nawet od 1300 obrotów - jak byś słyszał chrupotanie no to faktycznie turbo do zmiany by było!
[ Dodano: 20 Maj 2009 23:48 ]
No i zapomniałem o pozdrowieniach dla twojego Taty - bo przez taki dystans zrobiony turbo się wyczyściło trochę > no i tu mamy gwizd > Zapewne częstotliwość not-ów ci trochę spadnie - ale i tak będzie trzeba wypiąć odmę > wyczyścić część gorącą turbinki i sprawdzić dolot i stan katalizatora.
- kkaarrrooll
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
a żebym ja wiedział jak takie chrupotanie brzmi w turbinie to bym powiedział ci czy to właśnie takfleshu pisze:jak byś słyszał chrupotanie no to faktycznie turbo do zmiany by było!
Jutro z nim pogadam zobaczymy co powie , poproszę też o jakieś logi dynamiczne
a tak swoją drogą muszę kupić swojego VAGA
[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]
- kkaarrrooll
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
http://www.allegro.pl/item633293469_kb1 ... _seat.html - myślałem o czymś takim myślę ze do moich potrzeb wystarczy
jutro napisze co wynikło z tej rozmowy z mechanikiem
jutro napisze co wynikło z tej rozmowy z mechanikiem
[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
http://www.allegro.pl/item639890357_pol ... t_f_v.html - ten mi działa stabilnie > tylko do niego nie jakiś polski vag tylko orinał w pełnej wersji en
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 176 gości