[mk III] co nie działa czujnik czy wskaźnik ? silink AFN

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

[mk III] co nie działa czujnik czy wskaźnik ? silink AFN

Post autor: cowboy » sob sty 14, 2006 14:33

Postanowiłem załozyć dalej topic żeby rozwiązac problemy ze wskazaniem temperatury....

Wartości rezystancji czujnika zamieścił artus:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm

U mnie jest termostat po wymianie, silnik nagrzewa się OK, ogrzewanie dział bardzo wydajnie jednak wskaźnik ledwo odrywa się od słupka... wcześniej jak nie było mrozów wskazywał maksymalnie do 60 stopni...

dzisaj pomierzyłam swój czujnik.. pogrzebałem troszke - wiem juz duzo wiecej ale dalej nie naprawiłem....

a więc moje pomiary zacząłem przy -5 st C
w czujniku są 2 pary styków 1 i 3 (na dole) oraz 2 i 4 (na górze)
mierzyłem obie pary
dla -5st C
1,3 = 17000 Ohm
2,4 = 7000 Ohm

przejechałem około 2 km i ponownie zmierzyłem - wąż przy głowicy organoleptycznie sprawdzony ręką miał około 50/60 st C

dla 50/60 st C
1,3 = 1500 Ohm
2,4 = 570 Ohm

przejechałem ponownie 2 km i ponownie zmierzyłem - wąż przy głowicy miał około 70/90 st C

dla 70/80 st C
1,3 = 800 Ohm
2,4 = 330 Ohm

czyli mozna powiedziec że zgodnie z książką serwisową - ale tam jest podane dla benzyny a ja mam 1.9 TDI - silnik AFN -
ksiązka pisze tak dla wielopunktowego wtrysku silnik 2E:

0*C - 5500 +-700 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1800 +-200 ohm
50*C - 800 +-100 ohm
80*C - 350 +- 50 ohm
100*C -200 +-25 ohm

nie wiem czy w dieslach są inne czujniki ale mnie w salonie Zasady zeznali ze dla AFN powinien byc czujnk o oznaczeniu: 6U0919501B (koszt 88 PLN)

teraz sprawdzam co sie dzieje po zwarciu styków
styk nr 4 podłaczony jest bezpośrednio do masy..
zwieram styk 1 do masy i co .... załacza się wentylator ...
zwieram 2 do masy - wskazówka temperaturywychyla się na maxa - czyli wskaźnik dobry ..
sprawdziłem przejście ze styku 4 do masy - OK - na wszelki wyczyściłem końcówki przykręcone do masy i nic

Skoro tak to wnioski sa takie że
styki 1 i 3 (dolne) odpowiadają za włączenie wentylatora - nie wiem, może jest jeszcze bimetal (dodatkowy czujunik przy chłodnicy jak ktos tu pisał..
a styki 2 i 4 (górne ) sterują wskazówką

skoro tak to nie wiem dlaczego u mnie się ona nie wychyla ! przy 300 Ohm (tyle zmierzyłem) powinna się już wychylić, a ona ledwo co drgnie jak silnik jest porządnie rozgrzany...
inna sprawa to rózne wartości rezystancji dla styków 2,4 i 1,3 ale podejrzewan że może tak ma być coby się wiatrak później załączał...

problem pozostał - niepotrzebnie wymieniłem termostat na wahlera :) no i teraz nie wiem czy pakować kase w czujnik...
Pomimo że silnik rozgrzany i ciepło w środku jeżdzenie z leżącą wskazówką temp. mnie juz drażni.. a nie wiadomo tez czy mi się właczy odpowiednio wentylator co może grozić przegrzaniem silnika..

prosze o porade bo wszystko jest niby OK a jednak nie jest - może ktoś w Wawie może zaradzić?
może ktos ma porządną książke do diesla AFN - albo dane tego czujnika który wczesniej opisałem..bo nie wiem co jest nie tak - czujnik czy wskaźnik ?

w załączeniu fotki - może się komuś przydadzą..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob sty 14, 2006 17:04

Przecież jak na mój gust to nie masz na stykach 1,3 takich wartości jak powinieneś.... Chyba że ja doczytać nie mogę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sty 14, 2006 17:55

ooooo to własnie tego mi było potrzeba :)
skąd zdobyc takie autodata ? :)

ja na pewno zwierałem styki 2 i 4 to widac na zdjęciu - gdzie jest załozona pętla...

skoro jednak jest tak jak podałeś no to nie ma siły czujnik przekłamuje...

u mnie jest 800 ohm przy około 80 st czyli przy normalnej pracy (faktycznie 90 st C)wskazówka ledwo się odchyla :( bo rezystanacja pewno by była z 700 ohm..

Początkowo zastanawiałem się czy wtyczka nie jest odwrotnie załozona ale mozna ją założyc tylko w jeden sposób bo czujnik ma z lewej strony 2 wypusty..

tak czy owak czujnik na pewno jest wadliwy...

pytanie tylko czy ktoś wie co jest na stykach 2 i 4 (górne styki) które u mnie pokazują tak jak napisane jest ze maja pokazywać 1 i 3...

no i jak wyjasnic maksymalne wychylenie wskazówki przy zwarciu styków 2 i 4 ?

w każdym razie dzieki za pomoc zajrze tam jeszcze jutro coby sie upewnic..



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » śr sty 18, 2006 16:04

Witam
mam pytanko odnosnie pomiarow rezystancji.
Czy miernikiem mierzy sie wartosci na kostce miedzy stykami 1 i 3 czy moze w drugiej czesci kostki ktora akurat w moim przypadku jest umiejscowiona w obudowie termostatu?
1,6 ABU

Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

PS. chcialem umiescic fotke, ale niestety niemoge :(



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » śr sty 18, 2006 16:10

[quote="ultradźwięk"]Witam
mam pytanko odnosnie pomiarow rezystancji.
Czy miernikiem mierzy sie wartosci na kostce miedzy stykami 1 i 3 czy moze w drugiej czesci kostki ktora akurat w moim przypadku jest umiejscowiona w obudowie termostatu?
1,6 ABU

kostka to tylko idzie na licznik i na komputer rezystancje mierzy sie na samym czujniki przy termostacie



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » śr sty 18, 2006 16:13

Tak tez myslalem tylko mnie zmylilo to zdjecie powyzej

dzieki

PS. kto pyta nie bladzi :)

[ Dodano: Sro Sty 18, 2006 19:00 ]
Witam ponownie

Jeżeli te dane od kolegi Adamtd również dotyczą silników benzynowych a co za tym idzie i mojego 1,6 ABU, wiem juz ze u mnie także czujnik jest walnięty :(
Otóż wskazówka na około:
72 stopniach - 256 Ohm
65 stopniach - 320 Ohm

tak więc wynika że wskażnik przekłamuje o jakieś 15-20 stopni

Szkoda że nikt wczesniej nie poruszył tego tematu chciażby w pytaniach o termostat. Ja wymienialem i jak sie teraz okazuje niepotrzebnie.

PS. Czy czujnik do mojego silnika tez tyle kosztuje, czyli 88 złotych?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » śr sty 18, 2006 23:03

ultradźwięk pisze:Tak tez myslalem tylko mnie zmylilo to zdjecie powyzej

PS. Czy czujnik do mojego silnika tez tyle kosztuje, czyli 88 złotych?


tez tak kosztuje bo jest 4 pinowy niestety takie juz sa w abu :)



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr sty 18, 2006 23:29

ultradźwięk pisze:Jeżeli te dane od kolegi Adamtd również dotyczą silników benzynowych a co za tym idzie i mojego 1,6 ABU, wiem juz ze u mnie także czujnik jest walnięty
Jak nie zapomne to jutro Ci to sprawdze (z moją pamięcią cienko to jakby co mi przypomnij)


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 19, 2006 10:39

Przemo440 pisze:
ultradźwięk pisze:Tak tez myslalem tylko mnie zmylilo to zdjecie powyzej

PS. Czy czujnik do mojego silnika tez tyle kosztuje, czyli 88 złotych?
tez tak kosztuje bo jest 4 pinowy niestety takie juz sa w abu :)
czujnik jest czujnik i pokazuje temperature wiec chyba dla benzyny jest taki sam...

mnie cały czas nurtuje pytanie do czego są piny 2 i 4 - jaka na nich powinna być rezystanacja - u mnie po zwarciu wskazówka wychyla sie na maxa???

z moich testów wynika że czujnik też ma wpływ na załączanie wentylatora...



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » czw sty 19, 2006 11:14

cowboy pisze:czujnik jest czujnik i pokazuje temperature wiec chyba dla benzyny jest taki sam...
też mi się tak wydaje ale nasze niepweności rozwieje post Adamtd, któremu się przypominam :)

I jeszcze jedna sprawa czy czujnik do mojego autka to ten czujnik?

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=81067426

Góra wygląda tak samo ale nie wiem czy się czymś te czujniki nie różnią?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 19, 2006 12:21

ten z alegro ma oznaczenie: 357 919 501A

mnie w ASO u Zasady zeznali że do silnika AFN jest 6U0 919 501B

z wyglądu jednakowe...aczkolwiek trzeba by sprawdzić funkcjonalność styków 2,4 i 1,3 oraz wartości rezystancji..

może okazać się że są zamienne lub na tyle podobne że nie awrto dawać 88 zeta w ASO..

[ Dodano: Czw Sty 19, 2006 11:33 ]
a tu jest za 17 zeta :)

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=81370156



mazja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 31, 2004 17:57
Lokalizacja: Węgorzewo

Post autor: mazja » czw sty 19, 2006 13:01

nie wiem czy zauważyliście, że wokół czujnika jest kolorowy pasek - trzeba szukać czujnika o takim samym kolorze paska jak w zamontowanym (kolor chyba określa zakresy rezystancji)


Co z tego, że złom.
Już nie złom ale "oooo" czyli inna marka ale koncern ten sam :-)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 19, 2006 16:38

mazja pisze:nie wiem czy zauważyliście, że wokół czujnika jest kolorowy pasek - trzeba szukać czujnika o takim samym kolorze paska jak w zamontowanym (kolor chyba określa zakresy rezystancji)
a nie lepiej o takim samym oznaczeniu kodowym? :)

po wyciągniećiu czujnika po kilku latach może juz tego koloru nie być :)

a poza tym po co 2 razy wyciągać czujnik?

pytanie czy te z allegro sie nadają?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw sty 19, 2006 17:15

ultradźwięk, dla ABU to znalazłem takie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 349 gości