MK II - Odcięcie zapłonu-Cewka-Szukam kogoś kto pomoże!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
MK II - Odcięcie zapłonu-Cewka-Szukam kogoś kto pomoże!
Witam. Mam GOLFA II 91r. Benzyna + GAZ. Chcę zrobić ocięcie zapłonu, ponieważ założyłem alarm i ma on funkcję odcięcia zapłonu. Wychodzą z niego 2 kabelki, które otwierają/zamykają obwód. Chcę podłączyć je pod kable napięcia cewki... ale.. Proszę o poradę pod którymi kablami napięcie nie przekracza 15A. Nie chcę spalić alarmu. Nie mam miernika aby zmieżyć amperaż. Znalazłem przed cewką 2 kabelki(zielony i czerwono czarny). Po wyciągnięciu ich z cewki autko nie zapala, ale nie wiem czy nie spalę alarmu, ponieważ alarm możę przyjąć napięcie do 15 A. PROSZĘ O POMOC KOGOŚ KTO ROBIŁ TAKIE COŚ! Dzieki wielkie Pozdrawiam
Po pierwsze to mylisz pojecia. Napięcia nie mirzymy w amperach lecz w voltach.Nie wiem jaki masz alarm, ale zasada jest taka, że przerywasz dopływ prądu do cewki. Sądzę, że powinieneś kabelek który zasila cewką podpiąć do alarmu ( do jednego z dwóch kabelków) a drugi kabel z alarmu połączyć z cewką, tam gdzie dochodziło napięcie. Wtedy po załączeniu alarmu nie popłynie prąd do cewki czyli odetniesz zapłon. Musisz dokładnie obejrzeć chemat alarmu.
- Golf GTi
- Gadatliwa bestia
- Posty: 579
- Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Z cewka to po czesci cos tam masz racje, a tak wogule to do alarmu podlanczasz przekaznik (stad te dwa kabelki) one wlanczaja przekaznik , a z kolei przekaznik wlancza cewke , musisz kupic sobie przekaznik ,taki jak do swatel bedzie ok , i cienkie stryki przekaznika podlanczasz do alarmu ( + i - odgrywa tu role) jak pomylisz biegunowosc to nie zalaczy sie cewka i nie zalaczy obwodu , a do grubych podlanczasz kabele od cewki , biegunowszc i kolejnosc podlaczenia obojetna , poprostu przecinasz 1 powtarzam 1 kabel zasilajacy od cewki podlanczas go do grubego styku przekaznika , a wyjscie z drugiego grubego styku przekaznika bedzie zasilac cewke , zamykasz wtedy obwod ,czyli 2 kabel wychodzi z przekaznika na cewke. Ot tyle wylematu o wielkie nic.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
oj sa tu nieścisłości. Przekaźnik może być już wewnatrz centralki alarmu np w TytanMax (i wtedy nie trzeba żadnego dokładać), albo na zewnątrz - wtedy jest zwykle dołączany do zestawu montażowego.Golf GTi pisze: to do alarmu podlanczasz przekazni
Kolega ma pewnie alarm z przekaźnikiem wewnątrz alarmu, musi więc tylko przeciąć kabelek w jego przypadku najpewniej czerwono-czarny dochodzący do cewki, i konce tego kabla dołączyć do kabli odcięcia zapłonu wych. z alarmu. I to wszystko.
PS. Biegunowość podłączenia do uzwojenia typowego przekaźnika samochodowego nie ma znaczenia. Wewnątrz jest cewka która wytwarza pole magnetyczne niezależnie od kierunku przpływającego prądu. Musiałby być w środku magnes trwały wmontowany żeby biegunowość miała znaczenie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
no więc..
zamieszczam schemat aby nie było niejasności.. szczerze powiem, że nie wiem czy jest przekaźnik. Wiem tyle, że do alarmu obciążenie nie możę przekroczyć 15 A
link:
http://img476.imageshack.us/img476/9992/img78515gn.jpg
zamieszczam schemat aby nie było niejasności.. szczerze powiem, że nie wiem czy jest przekaźnik. Wiem tyle, że do alarmu obciążenie nie możę przekroczyć 15 A
link:
http://img476.imageshack.us/img476/9992/img78515gn.jpg
te 2 kable co wychodza ci z alarmu na odciecie zapłonu sa po to zeby wpiac sie w jeden kabel który trzeba rozciac. w serwisie vw nie przecinaja kabla gdzies przy cewce tylko przy bezpiecznikach powinnes sprawdzic gdzies w instrukcji który bezpiecznik jest od zapłonu lub sprawdzic go sposobem wyciagniecia jak ma autko na chodzie jak zgasnie to jest to wtedy rozcinasz ten katel i z jednej strony podpinasz kabel od alarmu a zdrugiej drugi kabel i w alarmie jest przekaznik który otwiera i zamyka obwód i tak to sie wykonuje nigdy nie ciagnie sie kabli gdzies z pod silnika bo nie ma takiej potrzeby. pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 327 gości