Alternatywa dla regulacji- zwiększanie dawki paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Alternatywa dla regulacji- zwiększanie dawki paliwa

Post autor: ZWIREK1 » wt maja 19, 2009 18:46

Witam
Mam pytanie która z opcji jest bardziej efektywna ?
Czy lepiej zwiększyć dawkę na bost pinie(ustawienie stroną z większym wcieciem), czy śrubą regulacyjną na pompie(kontra klucz 13 i wkręcenie śruby z łbem pod płaski wkrętak)
Czy może obie regulacje dają jednakowy efekt ?
Za wszystkie odpowiedzi z góry Thanx.
Ostatnio zmieniony wt maja 19, 2009 18:47 przez ZWIREK1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt maja 19, 2009 19:11

Na początek możesz spróbować boost pinem,ale efekt będzie dopiero gdy turbo dmuchnie,czyli przy ok.2500obr.
Natomiast jeśli chcesz aby auto od początku lepiej "szło",to podkręć przy pompie,ale wtedy będzie Ci bardziej podkapcać,a dymek będzie giną pod obciążeniem.



ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Post autor: ZWIREK1 » śr maja 20, 2009 20:16

Dzięki Michaś Punkcik dla Ciebie .
Po kombinuje i zobaczymy co z tego wyjdzie .
Pzdr



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr maja 20, 2009 23:08

Jak zwiększysz dawkę i zacznie mocniej kopcić,to możesz to zniwelować zwiększając ciśnienie doładowania.
Efekt będzie taki,że zacznie Cię mocniej wgniatać w siedzenie :wink:



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw maja 21, 2009 00:42

jak kolega wyżej pisze; boost pin zwieksza doładowane wraz ze wzroste cisnienia dołdowania, a podniesienie dawki paliwa powoduje zwiekszenie dawkowania w całym zakresie obrotów, na początek wyreguluj wciecie boost pina na maxa, a dopiero później zwiększaj dawke paliwa.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Post autor: ZWIREK1 » pt maja 22, 2009 14:42

Zmieniłem boost pina na największe wcięcie i...
Na plus :
Bardziej elastyczna praca silnika ,ładnie ciągnie od samego dołu,nie kopci na żadnum zaktresie obrotów, nie czuć spadku mocy przy włączonej klimie .
Na minus :
Zauważalna twarda praca silnika(trzęsie budą ),coś zaczyna brzęczeć (sprzęgło albo docisk) po małej wyczynowej jździe ,ale na szczeście jak ostygnie to dzwięk ustaje .
No i najważniejszy minus - wir w baku znacznie odczuwalny .
To tyle co zauważyłem jak coś dojdzie to dopisze .



arwam

Post autor: arwam » pt maja 22, 2009 15:24

ZWIREK1 pisze:No i najważniejszy minus - wir w baku znacznie odczuwalny .
tylko wtedy kiedy agresywnie jeździsz.
ja mam znacznie osztrzejszego boost pina a spalanie przy spokojnej jeździe nie przekracza 5l/100km mimo że pompa ma zamontowaną głowiczke11mm a nie jak ty seryjną 9mm.
jak zaczniesz szybko i agresywnie jeździć to spalanie znacznie wzrasta bo dodatkowe koniki trzeba czymś wykarmić.
Diesel ma tę przewagę że nawet bardzo wysilony jeśli spokojnie nim jeździsz to będzie oszczędny w przeciwieństwie do benzyniaka



ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Post autor: ZWIREK1 » pt maja 22, 2009 21:36

Dzięki panowie
Popracuje jeszcze nad proporcjam paliwko/powietrze .
Będe celował w 1Bar i wtedy zmniejszał agresywność wcięcia boost pina.
Teraz licze tylko na mniejsze spalane .
Jak to ktoś na forum napisał "złoty środek"



arwam

Post autor: arwam » pt maja 22, 2009 22:30

ZWIREK1, to nie tu problem tkwi tylko w sposobie jazdy.



ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Post autor: ZWIREK1 » sob maja 23, 2009 14:24

arwam pisze:ZWIREK1, to nie tu problem tkwi tylko w sposobie jazdy.
Jak tak muwisz to wracam do poprzdnich ustawień bo mnię za bardzo kusi ta dynamika i noga nad pedałem gazu staje się ciężka
Pzdr



arwam

Post autor: arwam » sob maja 23, 2009 21:50

ZWIREK1 pisze:Jak tak muwisz to wracam do poprzdnich ustawień bo mnię za bardzo kusi ta dynamika i noga nad pedałem gazu staje się ciężka
Pzdr
ale jak masz podkręconego a na trasie spokojnie jedziesz to góry Ci nie straszne i wtedy często okazuje się że spalanie idzie w dół.
u mnie narazie spalanie potrfiło zejść już bardzo blisko magicznej cyfry 4l/100km przy pompie 11mm a przyspieszenie od 0-100km/h mam w 7.2s



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości