Świece Żarowe
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sq8bwh
- Ma gadane
- Posty: 201
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
- Lokalizacja: ............................................
Bo to nie świecę, jeśli masz syntetyk lub półsyntetyk a szklanki w głowicy juz "takie sobie" to poprostu zawory do końca się nie otwieraja albo poprostu olej stary lup do d**y. Napisz czy po minucie to ustaje jeśli tak to >>> dobry olej (nie zaden Lotos i podobne pomyje z Or***u)frajer pisze:Witam
Ja przy odpalaniu miałem też szarpanie, myślałem że to świece,wymieniłem wszystkie na NGK,i co, nie zgadniecie ? dalej szarpie,troche mniej ale jednak.Doradżcie co teraz sprawdzać ?
Jeszcze jak byś napisał czy to napewno Diesel >> domyślam się że tak...
[/quote]
ok,ale czy to jest jakiś problem poczekać trochę dłużej? są jeszcze jakieś inne konsekwencje oprócz większego obciążenia aku oczywiście?bo ja osobiście póki jeszcze grzeją wolę je zajechać do końca i dopiero wymienić,nie przeszkadza mi poczekanie trochę dłużej..[/quote]
Problemu nie ma zadnego puki czekasz bo swiece grzeją tak czy tak jeszcze przez chwile po zgasnieciu kontrolki i taka eksploatacja im nie zaszkodzi ale grzanie po kilka razy wykancza je w błyskawicznym tempie bo swiece grzeją za długo i padają!
ok,ale czy to jest jakiś problem poczekać trochę dłużej? są jeszcze jakieś inne konsekwencje oprócz większego obciążenia aku oczywiście?bo ja osobiście póki jeszcze grzeją wolę je zajechać do końca i dopiero wymienić,nie przeszkadza mi poczekanie trochę dłużej..[/quote]
Problemu nie ma zadnego puki czekasz bo swiece grzeją tak czy tak jeszcze przez chwile po zgasnieciu kontrolki i taka eksploatacja im nie zaszkodzi ale grzanie po kilka razy wykancza je w błyskawicznym tempie bo swiece grzeją za długo i padają!
- sq8bwh
- Ma gadane
- Posty: 201
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
- Lokalizacja: ............................................
Ja bym był za "mineralnym" ale z górnej półki, ja leję Carlube Turbo do diesli, a wymiana co 8 tys. km ale Agip prawdopodobnie lepszy. A jak jakiś bardziej "markowe" to kupujcie tylko w niemczech bo u nas czy kupujesz Lotos czy Mobil 1 to to samo tylko cena inna....frajer pisze:Po minucie ,nawet wcześniej,silnik TD olej półsyntetyk Castrol GTX
[ Dodano: Sob Sty 14, 2006 2:33 pm ]
A podstaw drugi przekaźnik bo to ons steruje wszystkim na podstawie danych z czujników... albo to moze poprostu dioda świecąca padła.opcyy pisze:Witam. W moim golfie nie pali sie wogóle kontrolka od świec żarowych, nie wiem dlaczego. Mysle jednak ze świczki świecą bo nie mam prolemu z odpalaniem w zime. Czekam tylko na jakies tam cyknięcie w silniku i zapalam na wyczucie. Boje sie jednak ze kiedys popale te swiece(świece grzeją nadal po włączeniu rozrusznika???) Ktoś mi powiedzial że to moze poszedl jakiś przekaźnik. prosze o porade
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re. świeczki
Sprawdź bezpiecznik świec żarowych i przekaźnik Jeśli jedno z nich padnięte to nic nie da wymiana świeczek - a TDI odpalał i tak będziefrajer pisze:Witam
Ja przy odpalaniu miałem też szarpanie, myślałem że to świece,wymieniłem wszystkie na NGK,i co, nie zgadniecie ? dalej szarpie,troche mniej ale jednak.Doradżcie co teraz sprawdzać ?
Bezpiecznik masz, albo w okolicy zbiornika cieczy chłodzącej w takim pudełeczku (chyba 20A - żółty + taka blaszka) ,czasami jest też tam gdzie wszystki bezpieczniki czyli pod kierownicą - ten od świec żarowych jest wyjątkowo duży i jest umieszczony nad przekaźnikami po prawej stronie u góry - UWAGA nie wszystkie TDI tam mają ten bezpiecznik, są wersje które mają tylko ten koło zbiornika płynu chłodzącego - z tego co wiem od któregoś rocznika zmieniła się norma, która mówi że bezpieczniki świec żarowych mają być pod maską .
A co do przekaźnika to jest ten z numerem 103 (możesz go sprawdzić na dwa sposoby: a. na słuch - musi słyszalnie tyknąc z momęcie przekręcenia kluczyka do pozycji grzania świec, b. na własne oczy - trzeba ściągnąć obudowę tego przekaźnika i po przekręceniu kluczyka zobaczyć porostu czy zaskoczy zapadka w nim - jak tak to jest OK.
Zobacz też czy jak jest ciemno i przekręcasz grzanie świc - czy przygasa Ci lampka wenatrz samochodu
Pozdrawiam......
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Kontakt:
Ja dzisiaj sprawdziłem świece żarowe i okazało się że 3 są do wyrzucenia a czwarta jakoś tam grzeje ale słabiutko, ale dzisiaj raniutko zapliłem po pierwszym grzaniu swiczek ale musiałem kręcić 4-5 sekund.Świece jutro jade kupić i sprawdze bezpiecznik i przekażnik.Zauważyłem jak mi zapala to strasznie szarpie silnikiem i przez pół minuty lekko kopci na niebiesko.To muszą być świece i myśle że będzie ok
Co jest nie tak jezeli przekręcam kluczyk i czekam ok. 1 min na rozgrzanie siwiec (zgasiniecie żółtej diody) a u ojca tez w mk2 trwa to od 6 do 8 sek. Dodam jeszcze ze przy rozgrzanym silniku jak go zgasze i chciał bym odpalic na nowo to znów musze czekac ok. 1min. Przez ta minute napiecie jest caly czas podawane na siwiece.
Mozesz opisac jak sie sprawdza swiece? Tak krok po kroku dla laika?Pruszkowiak pisze:Ja dzisiaj sprawdziłem świece żarowe i okazało się że 3 są do wyrzucenia a czwarta jakoś tam grzeje ale słabiutko, ale dzisiaj raniutko zapliłem po pierwszym grzaniu swiczek ale musiałem kręcić 4-5 sekund.Świece jutro jade kupić i sprawdze bezpiecznik i przekażnik.Zauważyłem jak mi zapala to strasznie szarpie silnikiem i przez pół minuty lekko kopci na niebiesko.To muszą być świece i myśle że będzie ok
Pozdrowionka
T.
-
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: pt paź 07, 2005 09:10
- Lokalizacja: podkarpackie
- Kontakt:
No właśnie jak sprawdzić czy świeca grzeje wystarczająco "szybko" bo ja swoje wykręciłem i sprawdzałem czy sie nagrzewaja i owszem nagrzewaja sie ale teraz jest pytanie czy czas po ktorym gasnie kontrolka jest wystarczajaco długi zeby świece odpowiednio nagrzały komore. Świece sa Beru, i nie wiem kiedy byly wymieniane. Samochód pali za pierwszym razem, ale po odpaleniu przez chwile chodzi nierówno!! Dodam tylko że akumulator nówka.Arcturus pisze:Swiece mogą grzac ale ze starosci rozgrzewają sie wolniej tak ze są do wymiany!!!
Mozesz jeszcze spróbowac w ten sposób, ze jak odpalasz i zapali sie kontrolka to czekaj az zgasnie i jeszcze jakies 5-10s i dopiero wtedy odpal i zobacz czy jest różnica!
Jaak w ten sposób nie da rady to kup swiece i wymien! ale kup BOSCH albo NGK a nie jakies BERU czy niedaj Boże ISKRA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 156 gości