Ogromne spalanie 1,4 ABD 13L/100 w miescie 8l w trasie.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Ogromne spalanie 1,4 ABD 13L/100 w miescie 8l w trasie.

Post autor: kubass » pn maja 18, 2009 15:13

Witam . od paru miesięcy zaobserwowałem ogromne spalanie mojego gofra. mniej wiecej 12 litrow w miescie zaczeło mnie to denerwowac poniewaz w trasie kiedys brał 5,5 przy spokojnej jezdzie a teraz bierze 8 - 9 . ( wydaje mi sie ze VRki biorą mniej :/ ) zauwazyłem ze strasznie poci mi sie przepustnica w miejscu grzie przychodzi rura od filtra powietrza. rozkreciłem to i stwierdziłem ze ta uszczelka słabo dolega wiec przesmarowałem silikonem i ładnie skręciłem .
szukając po forum wyczytałem cos o adaptacji przepustnicy ? o co w tym chodzi i czy to moze mi pomoc ?
mam kabel VAG mam tez program vag-com co moge zrobic zeby zmniejszyc spalanie?
i od czego to sie tak posci ?
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » pn maja 18, 2009 15:15

Jeśli masz kabelek to sprawdź napięcie sondy lambdy .
Powinno być w zakresie od 0 do 1V
I sprawdź też wskazania czujników temp.mi na desce dobrze pokazywało 90 stopni a do kompa szło 50...
Adaptacja przepustnicy raczej nie ma tak dużego wpływy na spalanie raczej na obroty.
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 15:17 przez Beszczyk, łącznie zmieniany 1 raz.



kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » pn maja 18, 2009 15:42

ogolnie powiem szczerze ze mi temeratura nigdy nie doszła do srodka przedziałki . zawsze jest w 1/4 przedziałki :/ wiec temperatura na bank . sonda nowa niby uniwersalna ale wydaje mi sie ze jest ok . dzis podłącze i zobacze ile V daje



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » pn maja 18, 2009 15:46

No to wygląda mi na termostat jeszcze wskazówka musi stać pionowo i ani drgnąć.
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 15:47 przez Beszczyk, łącznie zmieniany 1 raz.



Kamil12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr paź 31, 2007 20:26
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Kamil12 » pn maja 18, 2009 15:47

miałem podobny problem z tym że w mk2. okazało się że niebieski czujnik temperatury jest do wymiany.


Kamil

Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » pn maja 18, 2009 18:17

Beszczyk wcale nie musi wskazowka od temp stac pionowo,wszystko zalezy jak masz szczelny uklad chlodzenia,zreszta nasze auta nie sa nowe wiec nigdy nie bedzie 100%ja w miescie mam 87 i jak wskazowka dojdzie do 92 wlacza sie wiatrak i znowu temp spada do 87.A wymienilem ostatnio licznik nowszy 96r i wskazowka stala rowno na 90,wiec liczniki tez prawdy nie pokaza :grin:

[ Dodano: 18 Maj 2009 18:21 ]
A zolty czujnik tez wymienilem i jest ok :grin: ,tylko nie kupuj jakiegos badziewia za 20zl,tylko jedz do aso i oryginal jest za 78 zl[juz niebieski] :grin:


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » pn maja 18, 2009 21:44

Może i nie pokazują . Robiłem termostat u siebie i w 1,4 aex i w każdym innym aucie którym jeździłem i jak wszystko było ok to wskazówka nie drgnie lub jest to nie zauważalne.

Kris a może twój termostat nie domaga???



kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » wt maja 19, 2009 09:56

to powiedzcie jeszcze p ojakim czasie sie wam zagrzewa przy tej pogodzie ktora jest teraz? moim musze jezdzic z 20 minut zeby 70 st było nie wiem czy to normalne ? moze faktycznie cos z termostatem ? dzis podłącze pod vag i zobacze jaka temperature dostaje komp .



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » wt maja 19, 2009 10:30

Hmmm przy tej pogodzie na oko po około 3 km więc czasu ile z 5 min po mojej dziurawej drodze to na pewno jest 70 st a do 90 to już później moment. dokładnie musiał bym zmierzyć .



kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » wt maja 19, 2009 15:15

no to u mnie na bank jest walniety termo . a podobno da sie to sprawdzic jeszcze odpalajac silnik i dotykajac rury od duzego obiegu ? sprawdzał ktos z was w ten sposob termostat ?



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » wt maja 19, 2009 15:24

Oczywiście że tak można, przewód od termostatu do chłodnicy musi być zimny do momentu nagrzania się do 90 stopni.



kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » wt maja 19, 2009 21:06

problem jest taki . podłączyłem auto pod kompa . pierwsze co wyskoczyło to błąd 515 czyli cos z czujnik położenia wału krzywkowego .... cokolwiek to znaczy ? co to jest za czujnik ? i o co w nim chodzi ? czy on moze miec wpływ na takie spalanie ? czy to sie wymienia czy mozna to jakos wyczyscic i gdzie ten czujnik sie znajduje w 1,4 ABD ?

jezeli chodzi o nagrzewanie sie węży to
wentylator włącza sie jak wąż ktory idzie od termostatu do chłodnicy jest juz gorący ,
a na liczniku mam temperature 75-78 stopni
a na VAGu mam 100 stopni . któremu wieżyc ?



Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » wt maja 19, 2009 22:01

Kris a może twój termostat nie domaga?- Beszczyk to wytlumacz mi ze teraz na trasie jest 85 c a jak wymienilem licznik to jest rowne 90c,zaznaczam ze licznik z rocznika 96 takze wskazowki szybko ida do gory.A termostat tez wymienia ,na razie boje sie go ruszac bo obudowa termostatu jest do wymiany :grin:


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » czw maja 21, 2009 10:21

dorzuce jeszcze jedna rzecz ktora zauwazyłem .
po podłączeniu do VAGa ( nie wiem czy dobrze sprawdzałem )
w grupie pierwszej sa obroty temperatura i wspołczynnik lambda . u mnie on stoi na 1,000 V i tak ciagle . odłączyłem z ciekawosci wtyczke . patrze na VAG . lambda ciagle to samo wskazuje . czy tak powinno byc ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 225 gości