EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

alukard
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 14:42
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: alukard » pn maja 18, 2009 11:35

panowie egr sie nie zaslepia
egr sie czysci !!!
wtedy mamy lepsze efekty

po co czyscicie egr jak go zaslepiacie ?? :)

po zaslepieniu egr ubywa nam pare koni , silnik pracuje bardziej "twardo"
same minusy

jak wyczyscimy egr to zakladamy i auto jezdzi jak nowe
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 11:37 przez alukard, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn maja 18, 2009 13:05

alukard pisze:po zaslepieniu egr ubywa nam pare koni
możesz to kolego uzasadnić i poprzeć wykresami z hamowni ? :chytry:


Obrazek

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » pn maja 18, 2009 14:06

alukard pisze:panowie egr sie nie zaslepia
egr sie czysci !!!
wtedy mamy lepsze efekty

po co czyscicie egr jak go zaslepiacie ?? :)

po zaslepieniu egr ubywa nam pare koni , silnik pracuje bardziej "twardo"
same minusy

jak wyczyscimy egr to zakladamy i auto jezdzi jak nowe
jak moze nam ubywac pare koni jak egr dziala tylko na wolnych obrotach ????


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pn maja 18, 2009 15:24

alukard, Czyścimy kolektor z tego co EGR nam nabrudził. Jedni później zaślepiają inni nie.

Minusem jest dłuższe nagrzewanie silnika.
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 19:27 przez Ceglarz, łącznie zmieniany 1 raz.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn maja 18, 2009 18:55

Ceglarz pisze:Minusem jest dłuższe nagrzewanie silnika.
zgadza się
alukard pisze:po zaslepieniu egr ubywa nam pare koni
nie zgadza się, przez co ubywa że ma czyste powietrze??? i turbo nie ma takiego laga bo jest cały czas ciśnienie w układzie wydechowym.



alukard
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 14:42
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: alukard » wt maja 19, 2009 10:19

Wyobraźcie sobie dwie sytuacje "modelowe" (hipotetyczne):

1. Silnik "z definicji" pozbawiony EGR już w fabryce na taśmie produkcyjnej i stosownie do tego oMAPowany sterownik (ECU).

2. Silnik (identyczny konstrukcyjnie jak w pkt.1) lecz"z definicji" wyposażony w EGR, a co za tym idzie - inaczej oMAPowane ECU.

Ja rozumiem to tak:

W przypadku nr 1 (fabrycznie bez EGR, pomińmy zupełnie kwestie normy spalin) - maksymalna moc wynosi np. 100 PS i 240 Nm.

W przypadku nr 2 z EGRem - wszystko co można wycisnąć z silnika (przykładowo) niech będzie, że 98 PS i 230 Nm.

I OK - do tego miejsca wszystko (najprawdopodobniej) jest zgodne z podanym przez Ciebie urywkiem ... Wink .

Wyobraźmy sobie jednak jeszcze jeden wariant, w którym silnik z przykładu nr 2 (ten z EGR o mocy 98 PS) zostanie "brutalnie" (zaślepką) pozbawiony funkcji EGRa.

W tej sytuacji - ECU za pośrednictwem czujników - natychmiast wykryje nienaturalną sytuację "w silniku" i poprostu "przestawi się" w jeden z lżejszych stanów serwisowych, a co za tym idzie - absolutnie nie przybędzie "brakujących" 2 PSów - tylko ubędzie kilka następnych ... .

Dzieje się tak dlatego, że zakładana przez programistów i inżynierów "hierarchia priorytetyów" jest taka: najpierw ekologia (i zabezpieczenie silnika przed zniszczeniem w razie awarii), a dopiero potem moc ... .

Stąd ostatni wniosek jest taki, że gdyby zaślepienie EGRa miało spowodować przyrost mocy - to owszem ale w ślad za zaślepką powinna iść ingerencja tunera (programisty), który "powycina" odpowiednie fragmenty w MAPach. W przeciwnym razie - fizyczne zaślepienie EGR spowoduje tylko i wyłącznie "jakiś" ubytek mocy i inne negatywne skutki. Odczuwalne tym bardziej im wyższą normę spalin spełnia konkretny motor... .

Jak widzisz "i wilk jest syty i owca cała", bo jest prawdą że EGR minimalnie "osłabia" silnik "w kategoriach bezwzględnych", lecz fizyczne zaślepienie EGRa kiedy "już go fabrycznie zastosowano" - spowoduje tylko skutki negatywne zamiast (błędnie) oczekiwanych - skutków pozytywnych.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt maja 19, 2009 18:13

alukard pisze:W tej sytuacji - ECU za pośrednictwem czujników - natychmiast wykryje nienaturalną sytuację "w silniku" i poprostu "przestawi się" w jeden z lżejszych stanów serwisowych, a co za tym idzie - absolutnie nie przybędzie "brakujących" 2 PSów - tylko ubędzie kilka następnych ... .
ehhe, ciekawa teoria, ale który to czujnik wykryje że silnik zasysa spaliny lub nie????, no bo ja nie wiem który czujnik takowy jest co to wykrywa, od egr do kolektora ssącego nie ma żadnego czujnika, a inne czujniki nie są w stanie tego wykryć, a tuner w przypadku egr-a chyba nic w mapach nie zmienia.
nie wiem czy wiesz jak działa w ogóle egr, otwarty jest tylko wtedy jak silnik pracuje na biegu jałowym lub na stałych obrotach bez dużego obciążenia, w momencie gwałtownego dodania gazu egr się zamyka żeby nie było strat ciśnienia, podejrzewam że on pracuje w ok 30% pracy silnika.

[ Dodano: Wto Maj 19, 2009 18:16 ]
alukard pisze:po co czyscicie egr jak go zaslepiacie ?? :)
w zasadzie to się czyści kolektor ssący bo przez egr jest tak zajeba.. smołom.

moim zdaniem egr jest po to żeby wytrącić pewne związki ze spalin przez je ponowne przepalenie i do szybszego nagrzewania silnika bo tdi wolniej się nagrzewa w porównaniu do silników diesla czy silników zi.
Ostatnio zmieniony wt maja 19, 2009 18:18 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » wt maja 19, 2009 21:05

piter_s pisze:moim zdaniem egr jest po to żeby wytrącić pewne związki ze spalin przez je ponowne przepalenie i do szybszego nagrzewania silnika bo tdi wolniej się nagrzewa w porównaniu do silników diesla czy silników zi.
to jest najwazniejsza kwestia i byla ona juz kilkukrotnie powiedziana w tym temacie :bajer:


trzeba najpierw przeczytac caly temat i wtedy kazdy sobie odpowie co robic :)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 20, 2009 03:37

piter_s pisze:ehhe, ciekawa teoria, ale który to czujnik wykryje że silnik zasysa spaliny lub nie????, no bo ja nie wiem który czujnik takowy jest co to wykrywa, od egr do kolektora ssącego nie ma żadnego czujnika, a inne czujniki nie są w stanie tego wykryć, a tuner w przypadku egr-a chyba nic w mapach nie zmienia
zgadzam się z powyższą wypowiedzią, rację natomiast ma kolega alukard jeśli chodzi o najnowsze silniki TDI, w których zawór EGR jest sterowany elektrycznie a dodatkowo w silniku TDI są umieszczone sondy lambdy dokonujące pomiaru spalin - na podstawie info z sondy oraz sensorów pozycji zaworu EGR o nieprawidłowym działaniu lub celowym zaślepieniu EGR sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej i wtedy możemy mówić, że zaślepianie da nam tylko same minusy.


Obrazek

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr maja 20, 2009 07:37

zgadzam się z powyższą wypowiedzią, rację natomiast ma kolega alukard jeśli chodzi o najnowsze silniki TDI, w których zawór EGR jest sterowany elektrycznie a dodatkowo w silniku TDI są umieszczone sondy lambdy dokonujące pomiaru spalin - na podstawie info z sondy oraz sensorów pozycji zaworu EGR o nieprawidłowym działaniu lub celowym zaślepieniu EGR sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej i wtedy możemy mówić, że zaślepianie da nam tylko same minusy.
_________________
może w najnowszych silnikach jakie opuszczają fabryki, mowa w temacie jest o starych klekotach którymi śmigamy takie jak 1Z, AFN czy AHF.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 20, 2009 08:21

piter_s, dlatego napisałem, że zgadzam się z Twoją wypowiedzią bo wszyscy wiemy, że chodzi o nasze stare kible a alukard'owi również przyznałem rację - zaznaczając, iż jego wnioski dotyczą najnowszych silników.
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 08:22 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

alukard
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 14:42
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: alukard » śr maja 20, 2009 09:31

ja jednak dalej bede sie upieral przy tym ze zaslepienie egr to glupota.
przykladem silnik D4D (wcale zadna nowosc technologiczna ) ojca mojej młodej ma problem iz auto nie wkreca sie wyzej jak 3 tys obr/min
zaslepilem EGR i co ??
silnik chcialo wyrwac z ramy chodzil tak jakby kazdy tlok pracowal sobie jak chcial....
auto dopiero zaczelo jakos jechac po przekroczeniu 3 tys/obr/min do 3 straszny muł.

nawet nasze silniki afn , zetory pracuja bardziej "twardo" wolniej sie nagrzewaja itd...

wiec jesli ktos wyczysci egr i kolektor
to jak mowie dla mnie to jest glupota bo niby po co ?? go wtedy brutanie zaslepiac ??
skoro jest czysty i dziala prawidlowo to nikt mi nie powie ze wtedy silnik gorzej pracuje niz w przypadku jego zaslepienia , wyczyszczony zawor to sprawny zawor i napewno w niczym nie przeszkadza a jak widzimy pomaga w jego dogrzaniu co za tym idzie wczesniej mozemy butowac nasze silniczki :okej:

nie ma sensu dalej ciagnac tego tematu bo fakty mowia same za siebie IMO wiekszasc ludzi ktorych pisze ze pomoglo zaslepienie egr-u tak zgadzam sie z nimi ale tylko w jednym przypadku:
zawor egr byl zasyfionyi i miliscie nic innego jak poprostu dziure w dolocie...
'zaslepienie' tego zaworu eliminowalo ta dziure przez co silnik lepiej sie wkrecal i lepiej ciagnal w wyzszych obrotach , ale skoro zawor jest czysty to prawidlowo zamyka "dolot" i nie mamy zadnej dziury. bo jak wiemy maslo jest maslane :grin: i prawidlowo dzilajacy egr jest otwarty tylko na niskich obrotach jak wcisniemy troche gazu zawor calkowicie sie zamyka i nie ma zadnej dziury i nie ma potrzeby jego zaslepiania

prosciej nie umie

pozdro
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 09:41 przez alukard, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 20, 2009 09:59

alukard no to na zakończenie tych sporów wkleję link z forum.tdi-tuning.pl -
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=325&start=0
i proszę zwrócić zwłaszcza uwagę na wypowiedzi Bogumiła a wnioski każdy sobie niech wyciągnie i zrobi u siebie jak uzna za stosowne.


Obrazek

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » śr maja 20, 2009 10:16

alukard, Przeglądnij zdjęcia z tego postu i przeanalizuj jeszcze raz, czy w naszych konkretnych silnikach (1Z, AFN, AHF) zaślepienie zaworu EGR nie ma sensu.
W tych konkretnych silnikach problem polega na tym, że niezaślepiony EGR dostarcza gorące spaliny z cząsteczkami paliwa, odma i turbina dostarcza cząsteczki oleju, a wszystko to miesza się i osadza w formie nagaru na ściankach kolektora ssącego i kanałów dolotowych w głowicy zmniejszając tym samym ich przekrój. Ma to wpływ na ilość zasysanego powietrza do cylindrów.
Jeśli wyczyścisz kolektor ssący (zwiększysz jego przekrój) ilość zasysanego powietrza do cylindrów wzrośnie, odczyta to przepływomierz i poinformuje ECU, a ten zwiększy dawkę paliwa. Efekt końcowy to wzrost mocy i momentu!!!
alukard pisze:...po co czyscicie egr jak go zaslepiacie??...
Kolektor ssący i EGR czyścimy po to, aby uzyskać stan fabryczny tych elementów, czyli minimalny poziom zabrudzenia i nominalne średnice przelotowe.
EGR zaślepiamy po to, aby nie powtarzać zabiegu czyszczenia w najbliższym czasie... :grin:
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 10:22 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 128 gości