EGR out - wrazenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
panowie egr sie nie zaslepia
egr sie czysci !!!
wtedy mamy lepsze efekty
po co czyscicie egr jak go zaslepiacie ??
po zaslepieniu egr ubywa nam pare koni , silnik pracuje bardziej "twardo"
same minusy
jak wyczyscimy egr to zakladamy i auto jezdzi jak nowe
egr sie czysci !!!
wtedy mamy lepsze efekty
po co czyscicie egr jak go zaslepiacie ??
po zaslepieniu egr ubywa nam pare koni , silnik pracuje bardziej "twardo"
same minusy
jak wyczyscimy egr to zakladamy i auto jezdzi jak nowe
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 11:37 przez alukard, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adrian1980
- Gadatliwa bestia
- Posty: 560
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
- Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
- Kontakt:
jak moze nam ubywac pare koni jak egr dziala tylko na wolnych obrotach ????alukard pisze:panowie egr sie nie zaslepia
egr sie czysci !!!
wtedy mamy lepsze efekty
po co czyscicie egr jak go zaslepiacie ??
po zaslepieniu egr ubywa nam pare koni , silnik pracuje bardziej "twardo"
same minusy
jak wyczyscimy egr to zakladamy i auto jezdzi jak nowe
Czarny turboklekocik
- Ceglarz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 643
- Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
- Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
- Kontakt:
alukard, Czyścimy kolektor z tego co EGR nam nabrudził. Jedni później zaślepiają inni nie.
Minusem jest dłuższe nagrzewanie silnika.
Minusem jest dłuższe nagrzewanie silnika.
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 19:27 przez Ceglarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]
Wyobraźcie sobie dwie sytuacje "modelowe" (hipotetyczne):
1. Silnik "z definicji" pozbawiony EGR już w fabryce na taśmie produkcyjnej i stosownie do tego oMAPowany sterownik (ECU).
2. Silnik (identyczny konstrukcyjnie jak w pkt.1) lecz"z definicji" wyposażony w EGR, a co za tym idzie - inaczej oMAPowane ECU.
Ja rozumiem to tak:
W przypadku nr 1 (fabrycznie bez EGR, pomińmy zupełnie kwestie normy spalin) - maksymalna moc wynosi np. 100 PS i 240 Nm.
W przypadku nr 2 z EGRem - wszystko co można wycisnąć z silnika (przykładowo) niech będzie, że 98 PS i 230 Nm.
I OK - do tego miejsca wszystko (najprawdopodobniej) jest zgodne z podanym przez Ciebie urywkiem ... Wink .
Wyobraźmy sobie jednak jeszcze jeden wariant, w którym silnik z przykładu nr 2 (ten z EGR o mocy 98 PS) zostanie "brutalnie" (zaślepką) pozbawiony funkcji EGRa.
W tej sytuacji - ECU za pośrednictwem czujników - natychmiast wykryje nienaturalną sytuację "w silniku" i poprostu "przestawi się" w jeden z lżejszych stanów serwisowych, a co za tym idzie - absolutnie nie przybędzie "brakujących" 2 PSów - tylko ubędzie kilka następnych ... .
Dzieje się tak dlatego, że zakładana przez programistów i inżynierów "hierarchia priorytetyów" jest taka: najpierw ekologia (i zabezpieczenie silnika przed zniszczeniem w razie awarii), a dopiero potem moc ... .
Stąd ostatni wniosek jest taki, że gdyby zaślepienie EGRa miało spowodować przyrost mocy - to owszem ale w ślad za zaślepką powinna iść ingerencja tunera (programisty), który "powycina" odpowiednie fragmenty w MAPach. W przeciwnym razie - fizyczne zaślepienie EGR spowoduje tylko i wyłącznie "jakiś" ubytek mocy i inne negatywne skutki. Odczuwalne tym bardziej im wyższą normę spalin spełnia konkretny motor... .
Jak widzisz "i wilk jest syty i owca cała", bo jest prawdą że EGR minimalnie "osłabia" silnik "w kategoriach bezwzględnych", lecz fizyczne zaślepienie EGRa kiedy "już go fabrycznie zastosowano" - spowoduje tylko skutki negatywne zamiast (błędnie) oczekiwanych - skutków pozytywnych.
1. Silnik "z definicji" pozbawiony EGR już w fabryce na taśmie produkcyjnej i stosownie do tego oMAPowany sterownik (ECU).
2. Silnik (identyczny konstrukcyjnie jak w pkt.1) lecz"z definicji" wyposażony w EGR, a co za tym idzie - inaczej oMAPowane ECU.
Ja rozumiem to tak:
W przypadku nr 1 (fabrycznie bez EGR, pomińmy zupełnie kwestie normy spalin) - maksymalna moc wynosi np. 100 PS i 240 Nm.
W przypadku nr 2 z EGRem - wszystko co można wycisnąć z silnika (przykładowo) niech będzie, że 98 PS i 230 Nm.
I OK - do tego miejsca wszystko (najprawdopodobniej) jest zgodne z podanym przez Ciebie urywkiem ... Wink .
Wyobraźmy sobie jednak jeszcze jeden wariant, w którym silnik z przykładu nr 2 (ten z EGR o mocy 98 PS) zostanie "brutalnie" (zaślepką) pozbawiony funkcji EGRa.
W tej sytuacji - ECU za pośrednictwem czujników - natychmiast wykryje nienaturalną sytuację "w silniku" i poprostu "przestawi się" w jeden z lżejszych stanów serwisowych, a co za tym idzie - absolutnie nie przybędzie "brakujących" 2 PSów - tylko ubędzie kilka następnych ... .
Dzieje się tak dlatego, że zakładana przez programistów i inżynierów "hierarchia priorytetyów" jest taka: najpierw ekologia (i zabezpieczenie silnika przed zniszczeniem w razie awarii), a dopiero potem moc ... .
Stąd ostatni wniosek jest taki, że gdyby zaślepienie EGRa miało spowodować przyrost mocy - to owszem ale w ślad za zaślepką powinna iść ingerencja tunera (programisty), który "powycina" odpowiednie fragmenty w MAPach. W przeciwnym razie - fizyczne zaślepienie EGR spowoduje tylko i wyłącznie "jakiś" ubytek mocy i inne negatywne skutki. Odczuwalne tym bardziej im wyższą normę spalin spełnia konkretny motor... .
Jak widzisz "i wilk jest syty i owca cała", bo jest prawdą że EGR minimalnie "osłabia" silnik "w kategoriach bezwzględnych", lecz fizyczne zaślepienie EGRa kiedy "już go fabrycznie zastosowano" - spowoduje tylko skutki negatywne zamiast (błędnie) oczekiwanych - skutków pozytywnych.
ehhe, ciekawa teoria, ale który to czujnik wykryje że silnik zasysa spaliny lub nie????, no bo ja nie wiem który czujnik takowy jest co to wykrywa, od egr do kolektora ssącego nie ma żadnego czujnika, a inne czujniki nie są w stanie tego wykryć, a tuner w przypadku egr-a chyba nic w mapach nie zmienia.alukard pisze:W tej sytuacji - ECU za pośrednictwem czujników - natychmiast wykryje nienaturalną sytuację "w silniku" i poprostu "przestawi się" w jeden z lżejszych stanów serwisowych, a co za tym idzie - absolutnie nie przybędzie "brakujących" 2 PSów - tylko ubędzie kilka następnych ... .
nie wiem czy wiesz jak działa w ogóle egr, otwarty jest tylko wtedy jak silnik pracuje na biegu jałowym lub na stałych obrotach bez dużego obciążenia, w momencie gwałtownego dodania gazu egr się zamyka żeby nie było strat ciśnienia, podejrzewam że on pracuje w ok 30% pracy silnika.
[ Dodano: Wto Maj 19, 2009 18:16 ]
w zasadzie to się czyści kolektor ssący bo przez egr jest tak zajeba.. smołom.alukard pisze:po co czyscicie egr jak go zaslepiacie ??
moim zdaniem egr jest po to żeby wytrącić pewne związki ze spalin przez je ponowne przepalenie i do szybszego nagrzewania silnika bo tdi wolniej się nagrzewa w porównaniu do silników diesla czy silników zi.
Ostatnio zmieniony wt maja 19, 2009 18:18 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.
to jest najwazniejsza kwestia i byla ona juz kilkukrotnie powiedziana w tym temaciepiter_s pisze:moim zdaniem egr jest po to żeby wytrącić pewne związki ze spalin przez je ponowne przepalenie i do szybszego nagrzewania silnika bo tdi wolniej się nagrzewa w porównaniu do silników diesla czy silników zi.
trzeba najpierw przeczytac caly temat i wtedy kazdy sobie odpowie co robic
zgadzam się z powyższą wypowiedzią, rację natomiast ma kolega alukard jeśli chodzi o najnowsze silniki TDI, w których zawór EGR jest sterowany elektrycznie a dodatkowo w silniku TDI są umieszczone sondy lambdy dokonujące pomiaru spalin - na podstawie info z sondy oraz sensorów pozycji zaworu EGR o nieprawidłowym działaniu lub celowym zaślepieniu EGR sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej i wtedy możemy mówić, że zaślepianie da nam tylko same minusy.piter_s pisze:ehhe, ciekawa teoria, ale który to czujnik wykryje że silnik zasysa spaliny lub nie????, no bo ja nie wiem który czujnik takowy jest co to wykrywa, od egr do kolektora ssącego nie ma żadnego czujnika, a inne czujniki nie są w stanie tego wykryć, a tuner w przypadku egr-a chyba nic w mapach nie zmienia
może w najnowszych silnikach jakie opuszczają fabryki, mowa w temacie jest o starych klekotach którymi śmigamy takie jak 1Z, AFN czy AHF.zgadzam się z powyższą wypowiedzią, rację natomiast ma kolega alukard jeśli chodzi o najnowsze silniki TDI, w których zawór EGR jest sterowany elektrycznie a dodatkowo w silniku TDI są umieszczone sondy lambdy dokonujące pomiaru spalin - na podstawie info z sondy oraz sensorów pozycji zaworu EGR o nieprawidłowym działaniu lub celowym zaślepieniu EGR sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej i wtedy możemy mówić, że zaślepianie da nam tylko same minusy.
_________________
piter_s, dlatego napisałem, że zgadzam się z Twoją wypowiedzią bo wszyscy wiemy, że chodzi o nasze stare kible a alukard'owi również przyznałem rację - zaznaczając, iż jego wnioski dotyczą najnowszych silników.
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 08:22 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
ja jednak dalej bede sie upieral przy tym ze zaslepienie egr to glupota.
przykladem silnik D4D (wcale zadna nowosc technologiczna ) ojca mojej młodej ma problem iz auto nie wkreca sie wyzej jak 3 tys obr/min
zaslepilem EGR i co ??
silnik chcialo wyrwac z ramy chodzil tak jakby kazdy tlok pracowal sobie jak chcial....
auto dopiero zaczelo jakos jechac po przekroczeniu 3 tys/obr/min do 3 straszny muł.
nawet nasze silniki afn , zetory pracuja bardziej "twardo" wolniej sie nagrzewaja itd...
wiec jesli ktos wyczysci egr i kolektor
to jak mowie dla mnie to jest glupota bo niby po co ?? go wtedy brutanie zaslepiac ??
skoro jest czysty i dziala prawidlowo to nikt mi nie powie ze wtedy silnik gorzej pracuje niz w przypadku jego zaslepienia , wyczyszczony zawor to sprawny zawor i napewno w niczym nie przeszkadza a jak widzimy pomaga w jego dogrzaniu co za tym idzie wczesniej mozemy butowac nasze silniczki
nie ma sensu dalej ciagnac tego tematu bo fakty mowia same za siebie IMO wiekszasc ludzi ktorych pisze ze pomoglo zaslepienie egr-u tak zgadzam sie z nimi ale tylko w jednym przypadku:
zawor egr byl zasyfionyi i miliscie nic innego jak poprostu dziure w dolocie...
'zaslepienie' tego zaworu eliminowalo ta dziure przez co silnik lepiej sie wkrecal i lepiej ciagnal w wyzszych obrotach , ale skoro zawor jest czysty to prawidlowo zamyka "dolot" i nie mamy zadnej dziury. bo jak wiemy maslo jest maslane i prawidlowo dzilajacy egr jest otwarty tylko na niskich obrotach jak wcisniemy troche gazu zawor calkowicie sie zamyka i nie ma zadnej dziury i nie ma potrzeby jego zaslepiania
prosciej nie umie
pozdro
przykladem silnik D4D (wcale zadna nowosc technologiczna ) ojca mojej młodej ma problem iz auto nie wkreca sie wyzej jak 3 tys obr/min
zaslepilem EGR i co ??
silnik chcialo wyrwac z ramy chodzil tak jakby kazdy tlok pracowal sobie jak chcial....
auto dopiero zaczelo jakos jechac po przekroczeniu 3 tys/obr/min do 3 straszny muł.
nawet nasze silniki afn , zetory pracuja bardziej "twardo" wolniej sie nagrzewaja itd...
wiec jesli ktos wyczysci egr i kolektor
to jak mowie dla mnie to jest glupota bo niby po co ?? go wtedy brutanie zaslepiac ??
skoro jest czysty i dziala prawidlowo to nikt mi nie powie ze wtedy silnik gorzej pracuje niz w przypadku jego zaslepienia , wyczyszczony zawor to sprawny zawor i napewno w niczym nie przeszkadza a jak widzimy pomaga w jego dogrzaniu co za tym idzie wczesniej mozemy butowac nasze silniczki
nie ma sensu dalej ciagnac tego tematu bo fakty mowia same za siebie IMO wiekszasc ludzi ktorych pisze ze pomoglo zaslepienie egr-u tak zgadzam sie z nimi ale tylko w jednym przypadku:
zawor egr byl zasyfionyi i miliscie nic innego jak poprostu dziure w dolocie...
'zaslepienie' tego zaworu eliminowalo ta dziure przez co silnik lepiej sie wkrecal i lepiej ciagnal w wyzszych obrotach , ale skoro zawor jest czysty to prawidlowo zamyka "dolot" i nie mamy zadnej dziury. bo jak wiemy maslo jest maslane i prawidlowo dzilajacy egr jest otwarty tylko na niskich obrotach jak wcisniemy troche gazu zawor calkowicie sie zamyka i nie ma zadnej dziury i nie ma potrzeby jego zaslepiania
prosciej nie umie
pozdro
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 09:41 przez alukard, łącznie zmieniany 1 raz.
alukard no to na zakończenie tych sporów wkleję link z forum.tdi-tuning.pl -
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=325&start=0
i proszę zwrócić zwłaszcza uwagę na wypowiedzi Bogumiła a wnioski każdy sobie niech wyciągnie i zrobi u siebie jak uzna za stosowne.
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=325&start=0
i proszę zwrócić zwłaszcza uwagę na wypowiedzi Bogumiła a wnioski każdy sobie niech wyciągnie i zrobi u siebie jak uzna za stosowne.
alukard, Przeglądnij zdjęcia z tego postu i przeanalizuj jeszcze raz, czy w naszych konkretnych silnikach (1Z, AFN, AHF) zaślepienie zaworu EGR nie ma sensu.
W tych konkretnych silnikach problem polega na tym, że niezaślepiony EGR dostarcza gorące spaliny z cząsteczkami paliwa, odma i turbina dostarcza cząsteczki oleju, a wszystko to miesza się i osadza w formie nagaru na ściankach kolektora ssącego i kanałów dolotowych w głowicy zmniejszając tym samym ich przekrój. Ma to wpływ na ilość zasysanego powietrza do cylindrów.
Jeśli wyczyścisz kolektor ssący (zwiększysz jego przekrój) ilość zasysanego powietrza do cylindrów wzrośnie, odczyta to przepływomierz i poinformuje ECU, a ten zwiększy dawkę paliwa. Efekt końcowy to wzrost mocy i momentu!!!
EGR zaślepiamy po to, aby nie powtarzać zabiegu czyszczenia w najbliższym czasie...
W tych konkretnych silnikach problem polega na tym, że niezaślepiony EGR dostarcza gorące spaliny z cząsteczkami paliwa, odma i turbina dostarcza cząsteczki oleju, a wszystko to miesza się i osadza w formie nagaru na ściankach kolektora ssącego i kanałów dolotowych w głowicy zmniejszając tym samym ich przekrój. Ma to wpływ na ilość zasysanego powietrza do cylindrów.
Jeśli wyczyścisz kolektor ssący (zwiększysz jego przekrój) ilość zasysanego powietrza do cylindrów wzrośnie, odczyta to przepływomierz i poinformuje ECU, a ten zwiększy dawkę paliwa. Efekt końcowy to wzrost mocy i momentu!!!
Kolektor ssący i EGR czyścimy po to, aby uzyskać stan fabryczny tych elementów, czyli minimalny poziom zabrudzenia i nominalne średnice przelotowe.alukard pisze:...po co czyscicie egr jak go zaslepiacie??...
EGR zaślepiamy po to, aby nie powtarzać zabiegu czyszczenia w najbliższym czasie...
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 10:22 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 128 gości