Spalanie oleju w 1.6 SR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mateuszh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 14:21
Lokalizacja: kraków

Spalanie oleju w 1.6 SR

Post autor: mateuszh » ndz maja 10, 2009 23:38

Witam

Golfa IV 1.6 SR '98, którego użytkuję, trapi następująca przypadłość - spala olej ok 1l na 500km, w samochodzie wymieniane były uszczelniacze zaworów, to jednak nie pomogło ( nie ma żadnych śladów wycieku). Ponad to rano, tudzież po dłuższym postoju - na chłodnym silniku, gdy uruchamiam samochód, ten nie może osiągnąć 10tys obrotów, strasznie się "dławi", czasem po prostu gaśnie. Objawy te ustępują po osiągnięciu temp 90C, mimo wszystko podczas jazdy naciśniecie pedału gazu, nie powoduje "łagodnego" przyspieszenia - co występuje dość nagminnie... niestety jestem laikiem w materii mechaniki pojazdowej....proszę o jakiekolwiek sugestie :)


czy seria 1.6 SR nosi jakieś znamiona wady fabrycznej ?


dziękuję i pozdrawiam:)

p.s bardzo proszę nie odsyłać mnie do innych wątków tyczących się 1.6 SR
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 17:49 przez mateuszh, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » pn maja 11, 2009 13:41

a jak mu dasz gazu to kopci???ciekawe jak pierscienie olejakowe, moze one sa juz zjedzone i dlatego tak sie robi, wez jak autko postoji odkrec jedna swiece i zakrec rozrusznikiem i zobacz czy nie bedzie wyrzucal oleju


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Re: IV 1.6 SR SPALANIE OLEJU I INNE PRZYPADLOSCI

Post autor: Jazz_Blue » pn maja 11, 2009 14:17

mateuszh pisze:czy seria 1.6 SR nosi jakieś znamiona wady fabrycznej ?
Jak sie dba o silnik to raczej poważnych usterek w nim nie powinno być... Inna sprawa jak się kupi od kogoś i nie wiadomo jak był wcześniej eksploatowany.

Ogólna wada, nie tylko w tych silnikach to skrzynie biegów, które nie należały do udanych, ale też nie ma reguły, bo niektórym działają bezawaryjnie :bajer:



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » pn maja 11, 2009 14:29

Jaki masz przebieg? i czy jesteś go pewny?

Ja mam to samo. Odstawiłem do servisu i okazało się że głowica cała do regeneracji (szczelność na zaworach, szlif zaworów itp itd), uszczelka też do wymiany. Dam znać co z tego wyszło jak go odbiore.
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 14:39 przez Seru79, łącznie zmieniany 1 raz.



mateuszh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 14:21
Lokalizacja: kraków

Post autor: mateuszh » pn maja 18, 2009 10:34

Witam

Samochod sprowadzony z wloch, wiec roznie moze byc ;)

co do oleju - pomogla wymiana pierscieni, narazie nie zauwazylem aby olej znikal.

Pojawil sie inny problem. Rano - po dluzszym postoju,samochod podczas rozruchu ma "czklawke" oborty nie przekraczaja 1000, faluja z tendencja do gasnienicia ;)Mimo regeneracji sterownika komputera nadal borykam sie z owa przypadloscia..

pozdrawiam



grizzly83

Post autor: grizzly83 » pn maja 18, 2009 13:21

Mam ten sam silnik ( + inst. gazowa ) , jeśli chodzi o spalanie oleju to przed remontem lałem podobnie jak ty ilości oleju. Okazało się , że silnik do remontu... :crazy:
Od remontu przejechałem nim już 20 tyś km i spala mi około 0,1litra oleju/1000km
więc wychodzi 0,5litra/5000km moim zdaniem idealne spalanie :grin: patrząc na to , że
silnik z gazem spala więcej oleju.
Jednym słowem remont się udał :okej:



Awatar użytkownika
pszmiel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 28, 2009 20:45
Lokalizacja: Żnin CZN

Post autor: pszmiel » wt gru 29, 2009 16:41

Witam !
5 tysięcy temu wymieniłem olej w swoim 1.6 sr, co się okazało? Jade sobie spokojnie a tu kontrolka od oleju mruga. Pojechałem na stacje zakupiłem litr, dolałem i nic. W końcu pojechałem do mechanika i dolał jeszcze 2,5 litra. Mechanik ma tylko domysły że to może gumki albo pierścienie. Moje pytanie ile będzie mnie kosztował szacowany koszt naprawy.



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » wt gru 29, 2009 18:33

Nie wiadomo co ci strzeliło. Przygotuj sobie 1500zł (opcja pesymistyczna, czyli remont głowicy, pierścienie i panewki korbowe bez szlifu wału). Będziesz mile zaskoczony jak ci cos zostanie
Ostatnio zmieniony wt gru 29, 2009 18:34 przez Seru79, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pszmiel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 28, 2009 20:45
Lokalizacja: Żnin CZN

Post autor: pszmiel » ndz sty 03, 2010 22:28

To raczej nie wchodzi w gre. Wolałbym na allegro kupić całą głowicę już po szlifie przygotowaną do założenia koszt takowej max 800 zł

[ Dodano: 28 Sty 2010 18:19 ]
Wszystko się wyjaśniło gdzie się olej gubił. Mianowicie ORING pod filtrem oleju zwyczajnie pękł i gdy silnik był ciepły podczas jazdy olej wyciekał. W pewnym momencie uszkodzenie było tak duże że zostawiło niezłą plamę pod samochodem. :hmm:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 168 gości