SWAP na RP/KR/PL... czy skrzynia to wytrzyma?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
SWAP na RP/KR/PL... czy skrzynia to wytrzyma?
Witam.
Mój golfik ma karoserie w super stanie, skrzynia również bdb problem niestety leży po stronie silnika, bo nie dość że jest to marne 1.6 na gaźniku, to jeszcze od czasu do czasu klepie zaworami i ma dziwne przedmuchy....
Dodam że mam skrzynie automatyczną z tego co czytałem to są różne oznaczenia skrzyni, lecz nie różnią się one praktycznie niczym od strony przełożeń, czy rodzaju obudowy
Na oku mam poczciwego RP który jest wg mnie dość bezawaryjny oraz słynne PL/KR które wiadomo co potrafią ;]
I pytanie - czy jeżeli zmienię sam silnik, a skrzynie zostanie ta sama to czy da sobie rady z przeniesieniem napędu z silnika o większej mocy????
Mój golfik ma karoserie w super stanie, skrzynia również bdb problem niestety leży po stronie silnika, bo nie dość że jest to marne 1.6 na gaźniku, to jeszcze od czasu do czasu klepie zaworami i ma dziwne przedmuchy....
Dodam że mam skrzynie automatyczną z tego co czytałem to są różne oznaczenia skrzyni, lecz nie różnią się one praktycznie niczym od strony przełożeń, czy rodzaju obudowy
Na oku mam poczciwego RP który jest wg mnie dość bezawaryjny oraz słynne PL/KR które wiadomo co potrafią ;]
I pytanie - czy jeżeli zmienię sam silnik, a skrzynie zostanie ta sama to czy da sobie rady z przeniesieniem napędu z silnika o większej mocy????
- emsikemsik
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
- Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)
Ale żeby zrobić swapa na tego typu silnik to byś musiał i kompa podłączać pod RP i nie wiem czy PL i KR też są na kompie sterowane.djmatys pisze:Na oku mam poczciwego RP który jest wg mnie dość bezawaryjny oraz słynne PL/KR które wiadomo co potrafią ;]
Raczej musi dać rady z przeniesieniem napędu i za to powinien szybciej się rozpędzać i moim zdaniem mniej palić benzynkidjmatys pisze:I pytanie - czy jeżeli zmienię sam silnik, a skrzynie zostanie ta sama to czy da sobie rady z przeniesieniem napędu z silnika o większej mocy????
Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
jak będzie sie szybciej rozpędzać to skrzynia będzie krótsza ? a jak skrzynia krótsza to wyższe obroty przy tej samej prędkości, a jak wyższe obroty to większe spalanieemsikemsik pisze:i za to powinien szybciej się rozpędzać i moim zdaniem mniej palić benzynki
choć raczej 16v mialy krótsze skrzynie niż reszta oraz flansza w nich większe chyba 100mm półosie mocniejsze i przeguby(wewnętrzne odpowiednie do skrzyni)
- emsikemsik
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
- Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)
RP jest sterowany "ubogim" kompem prawie takim jak teraz mój gaźnik Bo to jest monowtrysk Boscha, a on bierze sygnał z otwarcia przepustnicy i z lambdy...emsikemsik pisze:Ale żeby zrobić swapa na tego typu silnik to byś musiał i kompa podłączać pod RP i nie wiem czy PL i KR też są na kompie sterowane.
a PL ma elektronicznie sterowany wtrysk, ale zasadniczo niczym się więcej nie różni od KR.... a sam KR to wtrysk czysto mechaniczny więc tam żadnego kompa nie ma na tym mi zależy żeby nie było zbędnego dłubania w kablach ;]
A co do skrzyni...To_mas, to ja zostawiam swojego automata więc nic z półosiami nie bedzie trzeba kombinować Pod koniec czerwca albo w lipcu jade do Niemcowni i przywioze jakiś silniczek no chyba że tu znajdzie się coś lepszego
Pytanie jeszcze jedno... Czy KR/PL potrzebuje elektryczną pompe paliwa? czy rozdzielacz paliwa -> zwany "wtryskarką" działa na zasadzie jak w dieslu i sam zaciąga paliwo ?
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 11:40 przez djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.
hej..jeśli chcesz przekładać na PL/KR to musisz mieć kompletną instalację...w tych silnikach są aż dwa kompy i bez tego się nie obejdzie ale jeśli masz całą instalację i kompletny silnik i trochę pojęcia to instalację tylko przeszczepisz przy skrzynce bezpieczników i będzie git i jeszcze bedziesz musiał dołożyć pompę paliwa 3,5 bara i bedzie oki..powodzenia
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=259325
z tego co jezdze, szukam i pytam... to wiele osób odradza stanowczo silniki na mechanicznym wtrysku... Sam się "doszkoliłem" i poczytałem o nich... i co raz mniej zaczyna mi się to podobać...
Wszyscy z którymi rozmawiałem polecają słabszego RP lub mocniejszego PF... Chyba jednak w tym kierunku pójdę
Wszyscy z którymi rozmawiałem polecają słabszego RP lub mocniejszego PF... Chyba jednak w tym kierunku pójdę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 205 gości