automat nie zmienia biegów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
automat nie zmienia biegów
Witam.
Od trzech miesięcy jestem posiadaczem Golfa MK3 1,8 w automacie. Wszystko zapowiadało się świetnie ale niedawno postanowiłem wymienic olej w aucie. Kupiłem 3 litry oleju Castrol podobno bardzo dobrego ( już z forrum wiem, że miał być Dextron ) nie miałem filtra wiec wymieniłem olej a później chciałem zmienić filtr. Od około tygodnia zaczeły dziać się dziwne rzeczy gdy samochód jest "zimny" skrzynia załącza 3 bieg i tylko na nim sie porusza. Gdy zrobię ok. 15 km wyłącze silnik a później uruchomie ponownie wraca wszystko do normy i tak jest zawsze. Wymieniłem filtr oleju - nie pomogło. Ostatnio zrobił nawet coś takiego, że przy stałej prędkości ok. 90 km/h zrzucił sobie sam z 4 na 3 bieg i tak już pozostał do następnego uruchomienia silnika, lecz coś takiego zrobił tylko raz. Gdy załączy sobie 3 bieg mogę zmienic go na 2 lub 1 lecz zmiany odbywają się z bardzo dużym szarpnięciem. Gdy skrzynia jest rozgrzana wszystko chodzi bardzo płynie. Proszę o pomoc i zdjagnozowanie usterki.
Od trzech miesięcy jestem posiadaczem Golfa MK3 1,8 w automacie. Wszystko zapowiadało się świetnie ale niedawno postanowiłem wymienic olej w aucie. Kupiłem 3 litry oleju Castrol podobno bardzo dobrego ( już z forrum wiem, że miał być Dextron ) nie miałem filtra wiec wymieniłem olej a później chciałem zmienić filtr. Od około tygodnia zaczeły dziać się dziwne rzeczy gdy samochód jest "zimny" skrzynia załącza 3 bieg i tylko na nim sie porusza. Gdy zrobię ok. 15 km wyłącze silnik a później uruchomie ponownie wraca wszystko do normy i tak jest zawsze. Wymieniłem filtr oleju - nie pomogło. Ostatnio zrobił nawet coś takiego, że przy stałej prędkości ok. 90 km/h zrzucił sobie sam z 4 na 3 bieg i tak już pozostał do następnego uruchomienia silnika, lecz coś takiego zrobił tylko raz. Gdy załączy sobie 3 bieg mogę zmienic go na 2 lub 1 lecz zmiany odbywają się z bardzo dużym szarpnięciem. Gdy skrzynia jest rozgrzana wszystko chodzi bardzo płynie. Proszę o pomoc i zdjagnozowanie usterki.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Zmień olej na taki jak ma być i może będzie dobrze,ale ten Castrol to jaki zalałeś?
http://www.motofakty.pl/artykul/pamieta ... rzyni.html
http://automat.pl/vademecum/index.html
http://www.motofakty.pl/artykul/pamieta ... rzyni.html
http://automat.pl/vademecum/index.html
Ostatnio zmieniony ndz maja 17, 2009 21:42 przez roman58, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
To kup normalny olej ATF do skrzyj automatycznych i wymień go tylko pasowało by ci go wymienić dwa razy bo to jest tylko statyczna wymiana oleju i jest to tylko częściowa wymiana oleju musiał byś robić dynamiczną wymianę oleju ale tylko w ASO.Albo jak kolega pisał wyżej wymontować skrzynię i z konwentera wylać olej i poskładać.A tak to wymień teraz raz a po przejechaniu parę kilometrów drugi raz i powinno być OK.
http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf
http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf
Ostatnio zmieniony ndz maja 17, 2009 23:51 przez roman58, łącznie zmieniany 1 raz.
Jutro wymienię olej. Kurde jak tak czytam o tych różnych awariach to żal mi tyłek ściska bo ta skrzynia tak delikatnie chodziła ( no i w sumie chodzi ale po 15 km ) szkoda byłoby ją popsuć bo do auta z 92 rocznika takiego egzemplarza już nie dostanę. A chciałem dobry olej i teraz mam ... wielki problem. Tylko tak się zastanawiam dlaczego akurat ten trzeci bieg się zapina. Nigdy inny tylko zawsze trzeci i bez żadnych zmian w trakcie jazdy???
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Sama skrzynia to 3 litry, a z przekładnią hydrokinetyczną ma być 5,6 litra.
Miarka poziomu: temp. oleju do 20°C - do znaku 20°C; temp. oleju ok. 60°C - poziom pomiędzy min a max
Zalewanie i kontrola:
Uwaga! Także nadmiar oleju może powodować zaburzenia w pracy skrzyni. Skrzynię daje się zdiagnozować VAG-iem.
Miarka poziomu: temp. oleju do 20°C - do znaku 20°C; temp. oleju ok. 60°C - poziom pomiędzy min a max
Zalewanie i kontrola:
Uwaga! Także nadmiar oleju może powodować zaburzenia w pracy skrzyni. Skrzynię daje się zdiagnozować VAG-iem.
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 02:14 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
trzeci bieg dlatego że skrzynia pracuje w trybie awaryjnym też tak miałem jak mi siadł elektrozawór najlepiej podepnij pod VAGa niech ci zdiagnozująSQSS pisze:Jutro wymienię olej. Kurde jak tak czytam o tych różnych awariach to żal mi tyłek ściska bo ta skrzynia tak delikatnie chodziła ( no i w sumie chodzi ale po 15 km ) szkoda byłoby ją popsuć bo do auta z 92 rocznika takiego egzemplarza już nie dostanę. A chciałem dobry olej i teraz mam ... wielki problem. Tylko tak się zastanawiam dlaczego akurat ten trzeci bieg się zapina. Nigdy inny tylko zawsze trzeci i bez żadnych zmian w trakcie jazdy???
Olej wymieniony auto nie chodzi nie wiem co zrobić. Dzisiaj pojadę na komputer może coś mi powiedzą. Ale, żeby nikt czegoś takiego nie przerabiał. Acha wcześniej wprowadziłem was w błąd porównywałem oleje Dextron i ten Castrol który dostałem od kolegi i mój był zdecydowanie żółty a nie czerwony i jeszcze jedno na opakowaniu było napisane wymiana co 100 000. Czy przypadkiem nie był to olej do dyferencjału?( choć był bardzo rzadki) Bardzo to prawdopodobne, tak to jest chciałem dobry a teraz mam g... i jeszcze koszty. Teraz mam zwykłego ATF wymieniłem 2 razy kilometrów na tym dziwnym oleju dużo nie zrobiłem więc mam nadzieję, że niczego nie uszkodziłem jeśli to nie był właściwy olej.
Ostatnio zmieniony wt maja 19, 2009 08:51 przez SQSS, łącznie zmieniany 1 raz.
ja w swoim automacie mam atf dexron III , faktycznie weszło go ponad 5 litrów. Ostatnio miałem taki głupawy przypadek z tym trybem awaryjnym, włączył mi się po resecie ecu i za nic nie chciał z niego wyjść. byłem u mechanika, ten nie potrafił się połączyć ze sterownikiem skrzyni... i zrezygnowany wracam do domu z myślą że sterownik zgłupiał... i nagle.... bum, weszła 4 i wszystko chodziło dobrze. jak wpiąłem się swoim interfejsem później, pokazało błąd komunikacji ze sterownikiem silnika. skasowałem i już się nie pojawił. Jednak zdecydowanie polecam VAG-a i będziesz wiedział co ten olej nabroił. Możesz też spróbować wyczyścić styki na wtyczkach w skrzyni, może gdzieś nie ma połączenia i przez to skrzynia głupieje.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: czw kwie 23, 2009 20:25
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Automat nie zmienia biegów
Proponuję samemu nic więcej nie kombinować z tą skrzynią,ponieważ jest to zbyt skomplikowane urządzenie do samodzielnych napraw.Ja ostatnio przerabiałem problem,skrzynia się rozszczelniła,olej wyleciał i skończyło się wycieczką do zakładu naprawczego.Koszty spore,ale teraz jest w porządku.W serwisie vw nie podjęli się naprawy.Olej w skrzyni automatycznej zalecam wymieniać w zakładzie specjalistycznym.Trochę to kosztuje,ale jest spokój na 35tyś.km.Do tego typu skrzyni mieści się około 6 litrów specjalnego oleju do automatów.Ja naprawiałem swoją w Józefowie koło Warszawy.
bogmaj
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 166 gości