Golf III - awaria podczas jazdy, proszę o pomoc.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PiCeK99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw sty 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Lębork

Golf III - awaria podczas jazdy, proszę o pomoc.

Post autor: PiCeK99 » czw sty 12, 2006 21:17

Witam serdecznie. Mam mały problem. W czasie jazdy, gdy zwolniłem na zakręcie samochód po prostu zgasł. Próbowałem go odpalić ale nie reagował (akumulator jest napewno ok). Auto zachowywało się tak jakby nie było paliwa, ale tankowałem wczoraj i wskaźnik wskazuje połowę baku. Co może być nie tak? Mój samochód to Golf III 1.4 rocznik 95. Od razu mówię że auto mam dopiero od 6 miesięcy i jestem laikiem w tych sprawach. Dlatego proszę o jakiś dokładny opis co mam zrobić jeśli jest to możliwe. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw sty 12, 2006 21:20

Iskrę słychać, że masz czy nie?
Pompę paliwa słychać czy nie?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
PiCeK99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw sty 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Lębork

Post autor: PiCeK99 » czw sty 12, 2006 21:22

Iskra jest ale pompy paliwa nie słychać.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw sty 12, 2006 21:32

PiCeK99 pisze:Iskra jest ale pompy paliwa nie słychać.
Jak przekręcisz kluczyk w stacyjce to nie słychać cichego buczenia z baku? Jeśli nie słychać to już masz wstępna odpowiedź, teraz trzebaby sprawdzić pompe dokładniej.



Awatar użytkownika
PiCeK99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw sty 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Lębork

Post autor: PiCeK99 » czw sty 12, 2006 21:37

To co może być z tą pompą nie tak? Bo nie słychać tego buczenia.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw sty 12, 2006 21:49

Przy przekręceniu kluczyka do położenia zapalenia się diod na desce powinno być przez chwilę słychać pracę pompy (ok. 1-3 s., dla pewności trzeba odczekać kilka minut przed taką próbą z kluczykiem w poz. 0, bo robiąc to raz po raz ciśnienie resztkowe w układzie może być takie, że przekaźnik nie będzie załączał pompy, ale z reguły załącza na moment i po podpompowaniu do właściwego ciśnienia od razu wyłącza) - trwające chwilę ciche brzęczenie w zbiorniku, szmer, tak mniej więcej można to opisać.
Jeżeli tego nie ma, to są 4 podstawowe możliwści:
1. spalony bezpiecznik pompy (nie powinno się zdarzyć samo z siebie, przyczyna może tkwić w punktach 2-4, zwłaszcza przy uszkodzeniu kabli i spaleniu/zatarciu pompy).
2. uszkodzenie przewodów lub rozpięcie/mocne zaśniedzenie złącz
3. uszkodzenie przekaźnika pompy
4. spalona lub zatarta pompa (największe prawdopodobieństwo tej usterki występuje wtedy, kiedy ktoś lubi jeździć na rezerwie albo prawie "na oparach" paliwa w baku, bo pompa jest zanurzona w zbiorniku, jest smarowana i chłodzona przepływającym przez zbiornik paliwem.
Jak spalił się bezpiecznik, trzeba by było sprawdzić, co jest przyczyną. Jeżei nie ma zwarć w obwodzie, może to było chwilowe przeciążenie pompy, np. w wyniku początków zatarcia przy niskim poziomie paliwa? Po przerwie"na ostygnięcie", wlaniu paru litrów paliwa, tak, żeby pompa była zanurzona, i wymianie bezpiecznika (jeżeli wykluczy się zwarcie), zdarza się, że pompa zaskakuje i chodzi jeszcze później, ale trzeba pilnować tego, żeby w zbiorniku nie było mniej niż te 10-15 l. paliwa.
Oby odżyła!


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

ksorzel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: sob maja 21, 2005 13:53
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Kontakt:

Post autor: ksorzel » pt sty 13, 2006 01:01

spoko tez mam silnik 1.4 i nigdy swojej pompy jeszcze nie slyszalem po przekreceniu kluczyka a gluchy nie jestem wiec to chyba nie jest tak ze jak sie pompy nie slyszy to bedzie ona zepsutaa auto mam juz ohoho i jeszcze dluzej
pozdro



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pt sty 13, 2006 01:03

A pasek rozrzadu caly? :)



Awatar użytkownika
PiCeK99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw sty 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Lębork

Post autor: PiCeK99 » pt sty 13, 2006 18:13

Mój znajomy rozebrał pompę, ściągnął węże i podłączył ją pod inny akumulator. Pompa powinna chodzić a niestety nie podaje paliwa. Czyli oznacza to że będę musiał wymienić pompę? Jeśli tak to ile ona może kosztować? Może ktoś znajdzie jakąś opłacalną ofertę na allegro. Z góry dzięki.



Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » pt sty 13, 2006 19:29

Swoja kulejąca pompę parę razy ożywiłem podłączając ją do akumulatora odwracając biegunowość na kilka sekund. Może czasem coś wpadało pod wirnik i blokowało. Po takim "wstrząsie" nieraz udało się przejechać nawet 300 km. Na giełdzie kupiłem uzywkę za 80 zł. Za oryginał nowy trzeba dać ze 700 zł. A co do swłyszenia pracującej pompy, no cóż nie spotkałem golfa w którym nie byłoby jej słychać, a głuchy nie jestem.



Awatar użytkownika
kesier
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn lut 07, 2005 21:03
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: kesier » pt sty 13, 2006 20:53

Jozef pisze:Za oryginał nowy trzeba dać ze 700 zł.
na allegro mozna kupic sam wklad za ok 100 zl z gwarancja



Awatar użytkownika
PiCeK99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw sty 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Lębork

Post autor: PiCeK99 » pt sty 13, 2006 21:17

kesier pisze:
Jozef pisze:Za oryginał nowy trzeba dać ze 700 zł.
na allegro mozna kupic sam wklad za ok 100 zl z gwarancja
O jaki wkład Ci dokładnie chodzi? Możesz dać link do allegro? :)



Awatar użytkownika
kesier
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn lut 07, 2005 21:03
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: kesier » pt sty 13, 2006 21:25




Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 266 gości