Urwany zawór w 9A

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Urwany zawór w 9A

Post autor: Marszall » sob maja 16, 2009 19:13

Witam, chciałem spytać czy w takim setupie jak dół od 9A głowica od PL i wałki rozrządu od ABF nie powinno być żadnych kolizji?

Bo tak się złożyło że po remoncie silnika i niedługo po odpalenieu urwał sie zawór ssący na drugim cylindrze, po zdjęciu głowicy widać ze każdy zawóer ssący troche dostawał.

Czy miałem coś nie tak poskłądane w silniku czy to poprostu to nie mogło chodzić.

I jeszcze pytanie z racji tego że musze założyć nową głowicę, jaką najlepiej szukać?
Z KR/PL z 9A czy może z ABF'a
dodam że instalacja elektryczna jak i układ wtryskowy pochodą z PL,a.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob maja 16, 2009 20:51

Jeden ząb na wałku się pomyliłeś i już biją zawory. Ja pierwszy raz wałki ustawiałem kilkanaście razy zanim znaki się pokryły i zawory nie dotykały tłoków.



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » sob maja 16, 2009 23:47

I jeszcze pytanie z racji tego że musze założyć nową głowicę, jaką najlepiej szukać?
Z KR/PL z 9A czy może z ABF'a
z 1.8 czyli KR/PL - tak piszą w temacie "Jak podkręcić 16V małym kosztem".
Marszall pisze:po remoncie silnika
kto Ci go remontował? Ja bym obciążył mechanika za złe poskładanie
Marszall pisze:po zdjęciu głowicy widać ze każdy zawóer ssący troche dostawał.
pokrzywiły sie czy nie? :chytry:


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » ndz maja 17, 2009 00:01

TAZ pisze:Jeden ząb na wałku się pomyliłeś i już biją zawory. Ja pierwszy raz wałki ustawiałem kilkanaście razy zanim znaki się pokryły i zawory nie dotykały tłoków.
raczej nie, porobie foty jak to było ustawione - kropka w kropkę
CSR_GTI pisze:kto Ci go remontował? Ja bym obciążył mechanika za złe poskładanie
niestety remontowałem sam wiec obciązam sam siebie......głównie psychicznie

zawory pewnie nie sa pogięte ale i tak głowica na złom.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz maja 17, 2009 10:48

CSR_GTI pisze:z 1.8 czyli KR/PL - tak piszą w temacie "Jak podkręcić 16V małym kosztem".
zależy jaka, nie wszystkie były "dobre"
Marszall pisze:Czy miałem coś nie tak poskłądane w silniku czy to poprostu to nie mogło chodzić.

I jeszcze pytanie z racji tego że musze założyć nową głowicę, jaką najlepiej szukać?
Z KR/PL z 9A czy może z ABF'a
głowica nie była planowana?? Jeśli ma "fabryczna" wysokość to ewidentnie wina wałków, załóż z KRa i nie bedzie problemów :bigok:



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » ndz maja 17, 2009 15:11

była planowana, przeze mnie tylko 0.10 mm a wcześniej to nie wiem.

Jak bede miałnową głowicę to ją pomierze i jeśli wyjdzie że duzo jest splanowana to znaczy że te wałki bedą mogły chodzić.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » ndz maja 17, 2009 21:57

Marszall pisze:wcześniej to nie wiem.
gdzieś na forum są wymiary głowicy(od płaszczyzny dekla do samego dołu)... poszukaj a znajdziesz (sam kiedyś szukałem) i bedziesz wiedział ile jest ;)


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pn maja 18, 2009 01:19

no właśnie cos nie moge namierzyć, może poda ktoś linka albo zna ktoś ten wymiar? byłbym wdzięczny, bo nie wiem czy drugi raz te same wałki wsadzać.

[ Dodano: 18 Maj 2009 08:02 ]
No i wszystko jasne, pomierzyłem głowice minimalana grubość głowicy mierzona przez otwór na śróbę powinna wynosić 118,1 mm u mnie jest 118,5 mm więc na granicy zjechania
Obrazek
ale to nie głowica była przyczyną, tak jak pisał kolega TAZ wałek ssący jest przestawiony o jeden ząbdo przodu względem wydechowego ](*,) ](*,) ](*,)

tylko nie wiem ja to sie mogło stać bo przy zakładaniu wszystko sie pokrywało i to pare razy kręciłem


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pn maja 18, 2009 08:54

Marszall pisze:wałek ssący jest przestawiony o jeden ząb do przodu względem wydechowego
po poskładaniu silnika jak kręciłeś wałem nie było oporów?
Marszall pisze:118,1 mm u mnie jest 118,5 mm
no to jeszcze troche zostało :helm:


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pn maja 18, 2009 10:54

no waśnie zero oporów, chyba że walek się przestawil po koizji.

jest wogóle taka możliwość??

a ten wymiar jest i dla abf i dla pl więc chyba waki niemają znaczenia bo wysokości gowic są takie same w obu tych sinikach.

juz sam nie wiem a nie chce popenic tego samego bedu


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości