Dziwne zachowanie autka po odpaleniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Dziwne zachowanie autka po odpaleniu

Post autor: MaSa_Golf » pt sty 13, 2006 01:07

Jak rano odpalam golfa to wszystko jest ok, obroty na oko okolo 900obr/min ale jak lekko dodam gazu tak zeby alternator zalapal, to wtedy gdy zalaczy sie alternator i obrotomierz obroty spadaja na 600obr/min. Musze wtedy przytrzymac gazu na jakies 1200obr/min przez jakies pol minuty i dopiero wtdy obroty sie utrzymuja po zdjeciu nogi z gazu na 900obr/min. Czy mozna cos z tym zrobic?? Dodam ze mam silniczek 1.6 D "JP" i przyspieszacz ktory nie podnosi obrotow (wtajemniczeni beda wiedziec o co chodzi :P )



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt sty 13, 2006 09:17

Soczek pisze:jak lekko dodam gazu tak zeby alternator zalapal, to wtedy gdy zalaczy sie alternator i obrotomierz obroty
Jak to "załączy sie alternator" przeciez alternator pracuje cały czas jak pracuje silnik bo jest napedzany paskiem z wału! Nawet jak krecisz rozrusznikiem to sie alternator kreci!!
Prosze o wyjasnienia bo z tego co piszesz to niewiele wynika



Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » pt sty 13, 2006 09:34

Jeśli jest duże zapotrzebowanie na prąd, alternator powoduje większe opory - stąd zwiększone zurzycie paliwa przy jeździe na światłach i z włączonym ogrzewaniem tylnej szyby.

Natomiast w dieslach jest jeszcze przyspieszacz, który automatycznie dodaje "gazu" gdy wzrasta obciążenie silnika.

Bardzo prawdopodobne, że to urządzenie szwankuje.
A druga możliwość, to rozdzielacz w alternatorze (lub diody).

Proponuje przebadać alternator. Jeśli będzie OK - to wiadomo, że szukać należy następnie w przyspieszaczu lub w pompie.

Albo też zacząć w odwrotnej kolejności :)



fibolek

Post autor: fibolek » pt sty 13, 2006 15:15

A można tki przyśpieszać w benzyniaku zamontować od diesela czy to abstrakcja?



Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » pt sty 13, 2006 16:07

To niestety technicznie nie możliwe.

To urządzenie nie może pracować bez pompy wtryskowej do diesla :)



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » sob sty 14, 2006 01:12

"alternator sie zalaczy" - mialem na mysli to, ze dioda od ladowania gasnie dopiero po lekkim dodaniu gazu, wtedy tez sie zalacza obrotomierz bo dopoki sie nie doda lekko gazu to dioda sie swieci a obrotek nie chodzi. mam tak odkad mam golfa czyli od roku.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości